بازدید 1758

سفارت قطر در عراق بازگشایی می شود

وزیر خارجه عراق از بازگشایی سفارت قطر در بغداد در آینده ای نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۵۰۴۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲ 30 May 2015
وزیر خارجه عراق از بازگشایی سفارت قطر در بغداد در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش «تابناک»، ابراهیم الجعفری روز گذشته (جمعه) در نشست خبری مشترک با خالد بن محمد العطیه همتای قطری اش در بغدادگفت: به توافق رسیده ایم که سفارت قطر در عراق فعالیت های دیپلماتیک خود را از سر گیرد.

مناسبات میان دو کشور در سال 2012 و پس از اعطای پناهندگی قطر به طارق الهاشمی معاون رییس جمهوری سابق عراق به تیرگی گرایید.

مقام های عراقی این اقدام را غیرقابل قبول توصیف کرده و خواستار استرداد فوری الهاشمی شدند.

سال گذشته نیز عراق هدف حمله گروه تروریستی داعش قرار گرفت؛ گروهی که بغداد، قطر و برخی کشورهای عربی منطقه را به حمایت از آن متهم کرده است.

تنش در مناسبات میان این دو کشور خاورمیانه از زمان روی کار آمدن حیدر العبادی نخست وزیر عراق در سال میلادی گذشته کاهش یافت.

فواد معصوم رییس جمهوری عراق در سفر ماه فوریه (بهمن/اسفند) خبر آمادگی دو کشور برای بازگشایی سفارتخانه هایشان را اعلام کرد.

عربستان نیز اخیرا نسبت به بازگشایی سفارتخانه اش در بغداد ابراز تمایل کرده است اما عراق تاکنون با این درخواست عربستان موافقت نکرده است.

عربستان در سال 1990 و به دنبال حمله نظامی رژیم صدام حسین دیکتاتور سابق عراق به کویت، سفارتخانه اش را در بغداد بست.

جعفری در نشست خبری روز گذشته همچنین با اعزام نیروی زمینی خارجی از کشورهای عضو ائتلاف به اصطلاح ضد داعش، به خاک عراق مخالفت کرد.

آمریکا و همپیمانانش در ائتلاف مذکور به بهانه مقابله با تروریست های داعش از سال گذشته تاکنون خاک عراق را هدف حملات هوایی قرار داده اند.


ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی