بازدید 2190

وزير خارجه قطر از گروه هاي عراق خواست از دولت عبادي حمايت کنند

من با فؤاد معصوم رئیس جمهور عراق و حیدر العبادی نخست عراق و سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق دیدارهای داشتم. در این دیدارها درباره روابط مشترک و گسترش آن و بازگشایی سفارت گفتگو شد.
کد خبر: ۵۰۴۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹ 29 May 2015
وزیر امور خارجه قطر خواستار حمایت همه گروه های سیاسی عراق از دولت قانونی این کشور شد.

شبکه تلویزیونی العراقیه گراش داد، خالد العطیه در کنفرانس خبری مشترک خود با ابراهیم الجعفری وزیر امور خارجه عراق در بغداد گفت: من با فؤاد معصوم رئیس جمهور عراق و حیدر العبادی نخست عراق و سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق دیدارهای داشتم. در این دیدارها درباره روابط مشترک و گسترش آن و بازگشایی سفارت گفتگو شد.

وی افزود: همچنین در دیدارهایم با مقامات عراقی درباره چالش های مشترک گفتگو کردیم. سفر من به بغداد برای تاکید بر دیدگاه های مشترک دو کشور و حفظ یکپارچگی عراق صورت گرفته است.

خالد العطیه در ادامه افزود: ما از دوستان عراقی خواستیم که اوضاع را کنترل و از درگیری جلوگیری کنند. دولت قطر همه مردم عراق را یکی می داند. ما خواستار همکاری با عراقی ها برای مبارزه تروریسم هستیم.

وی افزود: ما باید ریشه های تروریسم را بخشکانیم و دولت قطر بر این بارو است که آشتی ملی در عراق گام مهم برای سرگون کردن تروریسم خواهد بود.

خالد العطیه در ادامه گفت: ما از طرف های عراقی می خواهیم از دولت قانونی این کشور حمایت کنند. دولت قطر از نخستین کشورهایی بود که از دولت عراق حمایت کرد. دولت عراق اشتباهات گذشته را پشت سر گذشته است.

وزیر امور خارجه قطر گفت: حمایت از دولت عراق منجر به عراق یکپارچه و دارای حاکمیت ملی مستقل خواهد بود که همه طوایف را در خود جای خواهد داد.

وی افزود: برخی ها درباره نقش قطر در مبارزه با تروریسم تردید دارند. اما من تاکید می کنم که دولت قطر تروریسم را قاطعنامه محکوم می کند. قطر در اغلب ائتلاف ها و گروه های مبارزه با تروریسم، عضو است.

وی افزود: ما همواره از دوستانمان خواستیم که در کنار مبارزه با تروریسم باید به علل تروریسم بپردازند. واقعیت این است که عراق بخشی مهم از کشورهای عربی است و اگر در عراق آشتی ملی واقعی صورت نگیرد نگرانی بیشتر خواهد شد.

خالد العطیه افزود: برخی ها تلاش دارند قطر را متهم کنند و این مسئله حتی در ورزش و مسائل مرتبط با فیفا نیز برخی اتهامات به ما وارد کردند. قطر با دست یافتن به میزبانی جام جهانی پیروزی خوبی برای همه کشورهای عربی به دست آورد و روزنامه نگاران غربی نوعی تبعیض علیه قطر اعمال می کنند و اگر آنها (روزنامه نگاران) به دنبال واقعیت باشند مانند آنچه که در سوریه رخ می دهد و جنایت هایی که این رژیم مرتکب می شود اگر این واقعیت ها به دقت منعکس شود ما شاهد ایجاد راه حل برای مسئله سوریه بودیم.

وی افزود: آنها اتهاماتی را بدون بررسی به دولت قطر وارد می کنند. من تاکید می کنم که موضع قطر در خصوص مبارزه با تروریسم ثابت است.

خالد العطیه افزود: ما در قطر آزادی بیان داریم و شبکه تلویزیونی الجزیره بیانگر سیاست های دولت قطر نیست. سیاست های قطر روشن است و از طریق کانال های رسمی به دولت ها منتقل می شود.

وی درباره یمن گفت: مداخله کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در یمن هرگز مداخله در امور دیگر کشور نیست بلکه بر اساس درخواست دولت قانونی یمن (دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن) و بر اساس بنده 51 منشور سازمان ملل متحد صورت گرفت.

وی افزود: عملیات نظامی در یمن بر اساس قطعنامه 2216 از عملیات طوفان قاطعیت به عملیات «بازگردان امید» تغییر کرد و قطر همواره با دوستانش بر حل سیاسی بحران یمن تاکید کرده است.

خالد العطیه در پایان گفت: حل سیاسی در یمن باید با اجرای قطعنامه سازمان ملل محقق شود و ما همه خواستار حل سیاسی در یمن هستیم و این مسئله با عقب نشینی طرف هایی که شهرهای یمن را به اشغال درآوردند امکان پذیر است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی