بازدید 3016

۱۲پلیس مالزی متهم‌به‌همکاری‌با قاچاقچیان انسان

12 پلیس مالزیایی به اتهام درگیر بودن در قاچاق انسان در مرز شمالی این کشور که در آن 139 گور جمعی در 28 اردوگاه مرگ کشف شد، دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۰۴۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳ 28 May 2015
 12 پلیس مالزیایی به اتهام درگیر بودن در قاچاق انسان در مرز شمالی این کشور که در آن 139 گور جمعی در 28 اردوگاه مرگ کشف شد، دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، وان جنیدی تونکو جعفر، معاون وزیر کشور مالزی شب گذشته در پارلمان این کشور، گفت که این افراد در عملیاتی برای مقابله با حلقه های قاچاق انسان به همراه 290 مهاجر غیرقانونی و 43 مظنون دیگر از ژانویه گذشته بازداشت شده اند.

وی گفت احتمال درگیر بودن این افراد با گورهای جمعی که هفته گذشته در ایالت پرلیس کشف شد نیز در حال بررسی است.

این مقام بلندپایه مالزی شب گذشته پس از پایان نشست پارلمان برای بررسی اردوگاه های مرگ به خبرنگاران، گفت: چهار تن از این افسران به وسیله نیروهای پلیس دستگیر شدند، در حالی که هشت افسر دیگر را کمیسیون مبارزه با فساد مالزی در سه عملیات جداگانه مبارزه با قاچاق انسان بازداشت کرد.

وی گفت 'ما در حال بررسی میزان دخالت آن ها، چه درگیری مستقیم در قاچاق انسان و یا فعالیت در این راستا هستیم'.

وان جنیدی تونکو جعفر، گفت که کارکنان سازمان ها و وزارتخانه های مالزی از جمله وزارت مهاجرت و جنگلداری ایالت پرلیس از تحقیقات در امان نیستند.

براساس اطلاعات ارائه شده در مجموع از ژانویه سال 2014 میلادی تاکنون 43 نفر به اتهام همکاری با باندهای قاچاق انسان در مرز مالزی با تایلند دستگیر شده اند.

وی در پاسخ به سوالی که چرا برغم عملیات یکساله تاکنون این گورهای جمعی و اردوگاه ها کشف نشده بود، گفت: قبرها در منطقه مرزی مالزی - تایلند واقع شده اند و شیب زمین از مرز مالزی نسبت به وضعیت زمین از طرف تایلند بسیار تند است و به راحتی قابل دسترس نبوده است.

معاون وزیر کشور مالزی، گفت اردوگاه ها و قبرهای کشف شده از مرز مالزی با وسایل نقلیه غیرقابل دسترس است و از آخرین محل توقف خودرو سه ساعت پیاده روی لازم است.

از سوی دیگر خالد ابوبکر، بازرس کل پلیس مالزی نیز احتمال داد عاملان پشت پرده اردوگاه های قاچاقچیان انسان و گورهای جمعی کشف شده اخیر در عمق جنگل 'وانگ کلیان' در ایالت پرلیس در میان 37 قاچاقچی انسان باشند که پلیس از اوایل سال جاری میلادی بازداشت کرده است.

وی گفت که بازداشت های جدیدی در روزهای آینده نیز می تواند انجام شود.

این مقام بلندپایه امنیتی مالزی، گفت دو پلیس یک ایستگاه پلیس نزدیک مرز مالزی - تایلند نیز در میان 37 قاچاقچی بازداشتی هستند.

بحران مهاجران مسلمان روهینگیایی از میانمار و بنگلادش طی چند هفته گذشته به مساله روز منطقه جنوب شرق آسیا تبدیل شده است. تاکنون بیش از سه هزار نفر از این مهاجران وارد مالزی و اندونزی شده و میانمار نیز 208 نفر را از قایق های سرگردان نجات داده است.

سازمان ملل روز گذشته اعلام کرد همچنان دو هزار و 600 نفر از این مهاجران در آب های منطقه جنوب شرق آسیا سرگردانند.

کشورهای منطقه و سازمان ملل تاکید دارند اسکان مجدد این افراد راه حل بحران مهاجران نیست که از سال 2012 درپی افزایش فشار بوداییان تندرو میانمار به مسلمانان روهینگیا تشدید شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار