بازدید 1996

توافق علمای مذهبی پاکستان برای برگزاری هماهنگ نماز جماعت

کد خبر: ۵۰۳۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷ 27 May 2015
وزیر امور مذهبی پاکستان گفت: علمای فرقه‌های مختلف در کلیات طرح یکسان‌سازی اوقات شرعی به توافق رسیدند و قرار است در 957 مسجد اسلام‌آباد نماز جماعت در یک زمان معین برگزار شود.

به گزارش «تابناک»، علمای پاکستان با شرکت در یک اجلاس ویژه برای اجرای طرح «نظام نماز» و یکسان سازی اوقات شرعی در ماه رمضان به توافق رسیدند.

گزارش ها نشان می‌دهد، علمای مذاهب مختلف درباره 13 مورد برای یکسان‌سازی اوقات شرعی با هم به توافق رسیدند و بزودی نظام نماز در کشور اجرایی می‌شود.

«سردار محمد یوسف» وزیر امور مذهبی پاکستان امروز بعد از شرکت در اجلاس ویژه علما در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بعد از توافق علمای مذاهب مختلف در بیش از 957 مسجد اسلام‌آباد در یک زمان معین نماز برپا می‌شود.

وی افزود: دولت امکانات لازم برای شرکت زنان در نماز جماعت را نیز فراهم کرده و همه مساجد موظف هستند در یک ساعت معین اذان پخش کنند.

وزیر امور مذهبی پاکستان گفت: کمیسیون‌هایی از علما تشکیل شده تا اعلام اعیاد اسلامی و رویت هلال ماه و تعیین اوقات شرعی در ماه رمضان نیز با هماهنگی کامل آنان انجام شود.

سردار محمد یوسف بیان کرد: برگزاری مشترک مراسم‌های مذهبی و تعین اوقات مشترک شرعی برای ایام ماه مبارک رمضان نقش بسزایی در وحدت میان فرقه‌های مختلف اسلامی دارد.

به گفته وزیر امور مذهبی پاکستان، باید با برگزاری دسته‌جمعی مراسم‌های مذهبی که در آن همه فرقه‌ها شرکت می‌کنند از این ظرفیت برای ایجاد وحدت و همدلی بین فرقه‌های اسلامی استفاده کرد.

پاکستان به عنوان یکی از کشورهای تحت تاثیر موضوع تروریسم، همواره با مشکلات اختلافات قومی و مذهبی دست به گریبان است و جریان افراط از این فرصت همواره جهت ایجاد ناامنی استفاده لازم را برده است.


فارس
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار