بازدید 10117
با کشف لاشه یک پلنگ در اسفراین؛

مرگ دهمین پلنگ ایرانی در کمتر از ۶۰ روز

پس از کشتار بیرحمانه یک پلنگ در بردسیر کرمان، کشف لاشه یک پلنگ در اسفراین، مرگ پلنگی دیگر در کازرون، مرگ یک پلنگ در ارتفاعات پشتکوه فارس بوسیله طعمه مسموم و کشتار یک پلنگ در شهرستان ایوان و...، این دهمین پلنگی است که از ابتدای سال جاری به دلایل گوناگون در نقاط مختلف از بین رفته است.
کد خبر: ۵۰۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲ 26 May 2015
به دنبال دریافت گزارشی از یک دامدار در شهرستان اسفراین در استان خراسان شمالی مبنی بر مشاهده لاشه یک پلنگ در منطقه کمرسیره، محیط بانان جهت بررسی موضوع عازم محل محدوده مذکور شدند.

به گزارش «تابناک» به نقل از دیده‌بان محیط زیست و حیات وحش ایران، رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین در این باره گفت: نیروهای یگان محیط زیست پس از جستجوی بسیار طولانی در منطقه، در روز جمعه مورخ ۹۴/۳/۱ لاشه یک پلنگ جوان را مشاهده کردند که بخش هایی از آن توسط حیوانات لاشه خوار خورده شده بود.

حمید فخرانی افزود: لاشه این پلنگ در مناطق آزاد شهرستان اسفراین و در فاصله حدودا ۴ کیلومتری از پارک ملی ساریگل کشف شده است. البته به دلیل متلاشی شدن و ازبین رفت بخش هایی از لاشه امکان بررسی کامل و دقیق میسر نبود اما بررسی های صورت گرفته نشان می داد که این پلنگ بر اثر اصابت جسم سخت و تیز مانند تبر با ناحیه صورت و جمجمه از بین رفته است.


وی در ادامه با تاکید بر این نکته که تلاش برای شناسایی عامل این کشتار آغاز شده، گفت: جنسیت پلنگ قابل تشخیص نبود اما مشخص بود که لاشه متعلق یک پلنگ جوان بوده است. امیدواریم بتوانیم متهم را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کنیم.

گفتنی است در روز ۱۳ فروردین ماه سال جاری نیز لاشه یک پلنگ در مناطق آزاد اسفراین کشف و به اداره محیط زیست این شهرستان منتقل شده بود.

گفتنی است پس از کشتار بیرحمانه یک پلنگ در بردسیر کرمان، کشف لاشه یک پلنگ در اسفراین نیمه نخست فروردین ماه، مرگ پلنگی دیگر در کازرون بر اثر برخورد با خوروهای عبوری، مرگ یک پلنگ در ارتفاعات پشتکوه فارس بوسیله طعمه مسموم و کشتار یک پلنگ در شهرستان ایوان در استان ایلام و مرگ پلنگی دیگر در تربت جام، کشف لاشه یک پلنگ در شهرستان سرخس و مرگ یک توله پلنگ در ارتفاعات فیروزکوه، و مرگ یک پلنگ بر اثر سقوط درون یک آب انبار در لارستان فارس، این دهمین پلنگی است که از ابتدای سال جاری به دلایل گوناگون در نقاط مختلف کشور ازبین رفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
همین که این خبرسانه ای به این صورت با حساسیت بالا میشه .
یه سری مریض بدشون نمیاد سر تیتر خبرهای شما بشن.
داعش تو عراق و سوریه ملتو میکشه، ما هم تو ایران پلنگا و سگا و حیوونای دیگه رو قتل عام میکنیم
خواهر محترم سرکار خانم ابتکار
لطفا فرهنگسازی جهت حفاظت از محیط زیست و اهمیت گونه های کمیاب و ارزشمند حیات وحش فرهنگ سازی را نیز به صورت اعزام تیمهای توجیهی به روستاها و عشیره های کوچنده در برنامه داشته باشید
مطمئنا روشهای ایجابی در این مورد افضل بر سلبی است
موفق باشید
آقا اینها برنامه ریزی شده هرگاه ما ایرانیها به چیزی افتخار کنیم سریع نابودش می کنند .یک روز شیر ایرانی افتخار ما بود انگلیسیها نابودش کردن .یک روز ببر مازندران که روسها نابودش کردن حال پلنگ ببینید به کی برخورده که اینجور دارد ریشه این حیوان زبان بسته می زند واقعا برسی کنید.
خانم ابتکار لطفا" پاسخگو باشید ؟! ...
به خدا فاجعست. چرا کسی به فکر نیست
همه این آتش سوزی جنگل ها و کشتار حیوانات در خطر انقراض کاملا حساب شده و از روی عمد هست و نابودی این مرز و بوم رو نشانه رفتند کار کی هست باید مسئولان جواب بدهند که...فقط متاسفم.
این سرعت در کشتار بی نظیره... کلا ما ادمهای بی نظیری هستیم.. بنده استدعا دارم با مشارکت ملی بقیشونم همین امسال بکشیم خیال خودمونو وهمه رو راحت کنیم...
تو رو جون هر کی دوست دارید تو رو قرآن تو را به اون خدایی که میپرستید شما را قسم میدهم حداقل مثل شیر ایرانی که از ایران برند و نسلش همچنان باقی است حداقل 50 جفت از این حیوان زیبا را به کشور دومی تحویل بدهید که لیاقت نگهداری از آنها و حفظ نسلشان را داشته باشد.
دوستان اینطور که پلنگ میکشند بنده از نگرانی انقراض این حیوان زیبا خارج شدم ،پس عزیزان شکارچی هی بکشید تا ما مطمئن شویم هنوز پلنگ داریم.
مجازاتها بازدارنده نیستند قضات خیلی سرسری با جرائم زیست محیطی برخورد می کنند...

باید به دامداران زمین مشخصی داده شود تا برای چرای دامهایشان در زمین علوفه بکارند و مانع از حضور دامداران در مراتع ملی شوند...
دیگه گندشو در آوردند...
امیدواریم بتوانیم متهم را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کنیم.

جدا خنده دار نیست ؟؟؟
مگه برای بقیه کاری صورت گرفت ؟ برای سگ ها تو شیراز کاری صورت گرفت
20
اگر اینجوری ادامه بدیم تا چند سال دیگه نسل گربه سانان در کشور برچیده میشه
وقتی در 60 روز ده پلنگ کشته پیدا میشه یعنی جمعیت پلنگ در ایران زیاده
مسئولان یه کاری کنن لدفا
سازمان حفاظت از محیط زیست خیلی بیشتر از اینها باید محافظ محیط زیست باشد.
کشتن حیوانات حرام گوشت جنایت است و مرتکبین این عمل زشت باید به اشد مجازات برسند ولی امیدوارم محیط زیست در سال جدید مجوز شکار کل و قوچ پرندگان را صادر کند تا زینال علیرغم میل باطنی غیرقانونی به ورزش شکار نپردازد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار