بازدید 1267

روسری‌صادر می‌شود، مشابه ترکی وارد می‌شود

کد خبر: ۵۰۳۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷ 26 May 2015
رئیس فراکسیون صنایع دستی مجلس معتقد است اگرچه معرفی صنایع دستی به مخاطب جهانی حائز اهمیت است اما این امر باید در داخل کشور بیشتر مورد توجه قرار گیرد زیرا در اقتصاد تأثیرگذاری دارد.

محمد اسماعیل سعیدی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر ضرورت شناسایی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشورمان در حوزه صنایع دستی گفت: ایران در حوزه صنایع دستی جزء کشورهایی است که از تنوع بالایی در محصولات برخوردار است؛ از این رو باید ضمن شناسایی انواع صنایع دستی در کشور نسبت به معرفی آن به اقصی نقاط کشور و جهان اقدام شود؛ چنانچه یکی از اهداف تشکیل فراکسیون صنایع دستی در مجلس نیز همین امر بوده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر همکاری مجلس و دولت جهت حمایت از حوزه صنایع دستی کشور عنوان کرد: اخیرا نمایشگاه بین المللی در فلورانس ایتالیا برگزار شد که هنرمندان حوزه صنایع دستی کشورمان نیز در آن شرکت کردند و همین حضور می تواند در معرفی صنایع  دستی به سایر کشورها مؤثر باشد لذا حمایت های بیشتری از آنها لازم است.

اهمیت معرفی صنایع دستی اقوام مختلف به جهت رشد اقتصادی کشور

سعیدی همچنین یادآور شد: حضور هنرمندان در فضای بین‌المللی باعث تبادل و انتقال تجربیات آنها با هنرمندان کشورهای دیگر می شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نهم در ادامه به استفاده از ظرفیت دانشجویان رشته هنرهای صنایع دستی اشاره و اظهار کرد: معتقدم دانشجویان نیز باید در فضای نمایشگاه ها و جشنواره های داخلی و خارجی حضور داشته باشند تا بتوانند در کنار کسب علم، کسب تجربه نیز داشته باشند و از نزدیک با صنایع دستی سایر کشورها آشنا شوند؛ همچنین آنها می توانند با شیوه های مختلف تولید، توزیع و عرضه کالاهای دستی خود بیشتر آشنا شده و با دید وسیع تری نسبت به این موضوع کار کنند.

وی به نکته دیگری در برگزاری جشنواره های ملی و بین المللی صنایع دستی اشاره و بیان کرد: بسیاری از این افراد با هزینه‌های شخصی در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها حضور می‌یابند که در بخش بین‌الملل هزینه بالایی نیز دارد از این رو بسیاری از هنرمندان که ممکن است از شهرها و روستاهای کمتر برخوردار باشند امکان حضور نخواهند یافت لذا نیاز به حمایت بیشتری از سوی دولت به نظر می رسد.

سعیدی با تأکید بر لزوم معرفی صنایع دستی عنوان کرد: معرفی صنایع  دستی در داخل کشور به مراتب بیشتر از خارج از کشور مورد اهمیت است چرا که در حوزه اقتصاد نیز تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس فراکسیون صنایع دستی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: برای مثال در شهر اسکو روسری هایی با طرح ها و نقوش زیبای ایرانی و زیباتر از روسری های ترک به تولید می رسد و به خارج از کشور صادر می شود اما مردم اغلب به سراغ خرید روسری های ترک می روند چون هنر ایرانی به آنها درست معرفی نشده و بی اطلاع هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار