بازدید 2392

قانون جامع ایثارگری بخشی از مشکلات را حل می کند

کد خبر: ۵۰۳۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳ 25 May 2015
سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می تواند بخشی از مشکلات این خانوده ها را حل کند.

به گزارش ایرنا: غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره مشکلات ایثارگران افزود: قانون جامع ایثارگران 17 سال در نوبت بررسی مجلس بود و حتی پنج بار در هیات رییسه اعلام وصول شد و درنهایت در سال آخر دولت دهم ابلاغ شد.

وی ادامه داد: البته آن دولت هم این قانون را اجرایی نکرد و حتی برای بودجه سال 92 کل کشور نیز این قانون اعمال نشد و گفت بودجه ندارم.

این نماینده جانباز دوران دفاع مقدس تصریح کرد: پس از اتمام دولت دهم، انتظار بیشتری از دولت یازدهم برای توجه به قانون جامع ایثارگران و خدمات رسانی به این افراد وجود داشت، اما هنوز دولت، 14 آیین نامه آن تصویب نکرده است.

وی تصریح کرد: بخاطر عدم تصویب آیین نامه های قانون جامع ایثارگری بسیاری از دستگاه های اجرایی این قانون را مسکوت گذاشته اند و هیچ اقدامی نمی کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس خاطر نشان کرد: بسیاری از مواد مترقی آن مانند ماده 51 اجرایی نمی شود یعنی وزارت آموزش و پرورش این بند از قانون را برای فرهنگیان ایثارگر اجرایی نمی کند و می گوید که پول ندارم.

وی گفت: تکریم ارباب رجوع ایثارگران بعد از پایان جنگ، به فراموشی سپرده شده است و انتظار می رود که دولت اقدامی اساسی برای ایثارگران انجام دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: البته پرداخت مطالبات آزادگان و بخشی از خانواده های شهدا از اقدامات خوب دولت یازدهم بوده اما انتظار داریم که مطالبات سال 91 به بعد خانواده های شهدا نیز پرداخت شود.

وی خاطر نشان کرد: فکر می کنم که هنوز تحولی جدی و اساسی در جامعه ایثارگری صورت نگرفته و باید این کار هرچه سریعتر انجام شود، بنابراین تصویب آیین نامه ها و پرداخت مطالبات باقی مانده و ملزم کردن دستگاه های اجرایی و اداری برای اجرای قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران می تواند بخشی از مشکلات این خانواده ها را حل کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی