بازدید 1695

با بهانه‌جویی راه به جایی نمی‌بریم

کد خبر: ۵۰۳۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲ 25 May 2015
عضو کمیسیون عمران مجلس کتاب «جامعه شناسی خودمانی» را به عنوان آخرین کتابی که مطالعه کرده است معرفی کرد و گفت: این کتاب می‌خواهد خواننده را به این جا برساند که خودت چقدر در رشد کشور تاثیرگذار بوده‌ای و هر فرد خودش چقدر اثر مستقیم در این مسئله دارد.

به گزارش خانه ملت، محمد دامادی عضو کمیسیون عمران و نماینده مردم ساری در نهمین مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی شفاهی آخرین کتابی که مطالعه کرده است را دارای نثری ساده و لحنی خودمانی و صادقانه دانست که می‌خواهد خواننده رابه این جا برساند که هر فرد چقدر در رشد کشورش تاثیرگذار بوده است.

وی این کتاب را اینگونه توصیف کرد:

کتاب «جامعه شناسی خودمانی» نوشته حسن نراقی به نوعی خواننده را به یک باور می‌رساند و قصد واکاوی علت عقب ماندگی کشور را دارد، اینکه چرا کشور ما عقب مانده است؟

اینکه ما مدام بگویم از بیرون و به وسیله تحریم‌ها اجازه تحول را به کشور ما نمی‌دهند یا دست انگلیس و آمریکا در کار است؛ یا یک جا بگویم اصلاح طلب‌ها مقصر هستند و در جایی دیگر اصول‌گراها را متهم کنیم، راه به جایی نخواهیم برد؛ همان طورکه در این چند دهه‌ای پس از انقلاب اسلامی با این بهانه‌ها راه به جایی نبرده‌ایم.

«جامعه شناسی خودمانی» می‌خواهد خواننده رابه این جا برساند که خودت چقدر در رشد کشور تاثیرگذار بوده‌ای و هر فرد خودش چقدر اثر مستقیم در این مسئله دارد. این کتاب فوق‌العاده‌ است و پیشنهاد می‌کنم که دوستان حتما آن را بخوانند چون لازم است کمی بیشتر خودمان را بشناسیم و بدانیم کجا قرار گرفته‌ایم.

تا هر کس نداند در کجای این دنیا قرار گرفته نمی‎تواند رشد کند و به دنبال آن پیشترفتی هم حاصل کشور نخواهد شد.

«جامعه‌شناسی خودمانی» کتاب بسیار جالبی است که عادت‌های غلط اجتماعی در زندگی روزمره را به ما یادآوری می‌کند. در این کتاب اخلاقیات و روحیاتی که در بسیاری از افراد وجود دارد و شاید از نظر هر کس درست هم باشد اما در حقیقت مانع پیشرفت است را با مثال‌های زیبا و نثر دلچسب بیان می‌کند.

کتاب «جامعه‌شناسی خودمانی» نوشته حسن نراقی که با نثری ساده و لحنی خودمانی و صادقانه نوشته و از جمله کتابهایی است که در ایران با اقبال زیادی روبرو شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار