بازدید 1604

سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی فراقوه‌ای است

کد خبر: ۵۰۳۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸ 25 May 2015
رئیس کمیسیون مشترک بررسی طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با بیان اینکه سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی فرا قوه ای است، گفت: با تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی موازی کاری میان نهاد های نظارتی به وجود نمی آید.

نادر قاضی‌پور در گفت وگو با خانه ملت، در واکنش به برخی انتقادات درخصوص طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی، گفت: به طور حتم تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی می‌تواند با قدرت بیشتر و برنامه ای مشخص که رئیس آن با اذن مقام معظم رهبری توسط رئیس قوه قضاییه انتخاب می شود، با رانت خواری ها، زمین خواری ها و اطلاعات فروشی ها برخورد کند.

نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی، افزود: اینکه برخی مسئولان وزارت دادگستری نسبت به تشکیل این سازمان انتقاد دارند نوعی تفکر اشتباه است، زیرا چگونه می توان تا زمانی که این سازمان تشکیل نشده  درخصوص عملکرد موفق یا ناموفق آن اظهارنظر کرد، همچنین باید به برخی مسئولان مرتبط با بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت که اگر اقدامات مثبتی دراین زمینه انجام داده بودید چرا باید مشکلات و فجایع مالی در کشور به وجود آید.

وی تاکید کرد: اگر اقدامات مسئولان درخصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی موفقیت‌آمیز بود، چرا درحال حاضر باید شاهد پرونده های بسیاری دربحث زمین خواری و رانت خواری باشیم؛ بنابراین می توان با تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی از افزایش مشکلاتی نظیر زمین خواری جلوگیری کرد.

قاضی پور تصریح کرد: البته باید به این نکته تاکید کرد که تصویب تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی  از افزایش مفاسد اقتصادی پیشگیری کرده و حتی با متخلفان دراین موارد برخورد قاطعانه خواهد کرد، حتی تاکنون بررسی بسیاری از پرونده‌هایی که بر عهده  نهادهای دیگر بوده به نتیجه قابل قبولی نرسیده است، بنابراین تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در بررسی بسیاری از پرونده های این حوزه عملکرد موفقی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون مشترک بررسی طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس، گفت: وظایف سازمان بازرسی کل کشور، تعزیرات و دادستانی درخصوص مبارزه بامفاسد اقتصادی مشخص بوده و سازمان مبارزه بامفاسد اقتصادی فراقوه ای است و با تشکیل آن  موازی کاری میان سازمان های نظارتی به وجود نمی آید.

وزیر دادگستری چندی پیش با انتقاد از طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت که البته برخی از نمایندگان مجلس این موضوع را تعقیب می‌کنند، اما ما نظرمان در دولت در این زمینه مثبت نیست، چرا که بنده معتقدم نیازی به تشکیل یک سازمان به صورت مختص در این زمینه نیستیم؛ زیرا که تشکیل سازمان‌ها به ما کمک نمی‌کند. مهم برای ما عزم و اراده جدی برای مبارزه با مفاسد است.همچنین رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز نسبت به تشکیل این سازمان انتقاداتی را مطرح کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی