بازدید 4055

انصارالله يمن: در نشست ژنو شرکت مي‌کنيم

رئيس اداره سياسي و روابط خارجي جنبش انصارالله يمن با بيان اينکه اين جنبش براساس شروط خود و نتايج "مذاکرات ملي" و توافقنامه "صلح و مشارکت ملي" در کنفرانس ژنو شرکت مي‌کند، گفت: ما با وجود جنگ و تجاوز عربستان همچنان به مذاکرات پايبنديم و بيش از گذشته بر برگزاري مذاکرات پافشاري مي‌کنيم.
کد خبر: ۵۰۳۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵ 25 May 2015
رئيس اداره سياسي و روابط خارجي جنبش انصارالله يمن با بيان اينکه اين جنبش براساس شروط خود و نتايج "مذاکرات ملي" و توافقنامه "صلح و مشارکت ملي" در کنفرانس ژنو شرکت مي‌کند، گفت: ما با وجود جنگ و تجاوز عربستان همچنان به مذاکرات پايبنديم و بيش از گذشته بر برگزاري مذاکرات پافشاري مي‌کنيم.

به گزارش ایسنا حسين العزي، رئيس اداره سياسي و روابط خارجه جنبش انصارالله يمن در مصاحبه با روزنامه الاخبار لبنان در خصوص مشارکت اين جنبش در مذاکرات ژنو و شروط آن گفت: مذاکرات براي انصارالله ارزش انساني خاص خود را دارد براي همين ما همواره خواهان برگزاري مذاکرات هستيم و در شرايط مختلف حتي در شرايط جنگ نيز آماده‌ايم مذاکره کنيم.

وي افزود: دشمنان ما از طريق ترور رهبرانمان و برافروختن آتش جنگ در مناطق "کتاف"، "دماج"، "عمران"، "الجوف"، "حجة" و مناطق ديگر براي به شکست کشاندن کنفرانس مذاکرات ملي تلاش کردند. با اين حال ما همچنان به مذاکرات پايبنديم و بيش از پيش بر وارد شدن به مذاکرات پافشاري مي‌کنيم.

دشمنان ما نمايندگان انصارالله در مذاکرات را ترور کردند به اين دليل که ما دشمنان سياسي داريم که به مذاکرات ايمان ندارند. شايد به اين دليل که با مذاکرات منافع غيرقانوني‌شان محقق نمي‌شود. اما انصارالله از مذاکراتي که با توجه به نتايج "مذاکرات ملي" و توافقنامه "صلح و مشارکت ملي" برگزار شود استقبال مي‌کند و هيچ گونه ترديدي از سوي انصارالله براي مشارکت در کنفرانس آتي ژنو وجود ندارد.

حسين العزي در خصوص موضع انصارالله نسبت به نتايج کنفرانس رياض گفت: کنفرانس رياض رخدادي است که ما به آن توجه نمي‌کنيم چرا که برگزاري اين کنفرانس اقدام پستي است که شايسته يمني‌ها نيست و آن‌ها ملزم به آن نيستند. تنها يک حقيقت وجود دارد و آن‌ اين است که يمني‌ها خود آينده، چگونگي تشکيل دولت و ارتش را مشخص مي‌کنند و به قوانيني که از سوي ديگران صادر شود بهايي نمي‌دهند.

وي در خصوص درخواست‌ها براي بازگشت انصارالله به صعده و خروج آن از صنعاء و عدن گفت: اين مساله‌اي است که حقيقت ندارد و هدف از آن سطحي نگه داشتن افکار مردم درباره انصارالله و حقيقت حضور آن ها بر روي خاک يمن است. امروزه براي همگان آشکار شده که انصارالله يک جنبش مردمي و ملي است که از تاييد گسترده مردم برخوردار است و از يک گروه يا طائفه خاصي تشکيل نشده‌ است. در نتيجه چنين درخواست‌هايي براي يمني‌ها خنده‌دار و مسخره است.

العزي درباره ميانجي‌گري عمان براي حل سياسي بحران يمن گفت: عمان کشور دوستي است که از احترام ما و مردم يمن برخوردار است. نقش عمان در اين راستا نقش مهم است و هياتي از انصارالله در حال حاضر در عمان به سر مي‌برد.

وي در خصوص ديدار انصارالله با اسماعيل ولد الشيخ، فرستاده سازمان ملل به يمن در سفر اخيرش به صنعاء گفت: ما با اسماعيل ولد الشيخ ديدار و در خصوص آخرين تحولات بحث و گفت‌وگو کرديم. اين ديدار مثبت و سازنده بود و انصارالله با تلاش‌هاي صادقانه‌اي که به نفع وطن باشد برخوردي مثبت دارد.

وي افزود: يمني‌ها آزاد هستند و مي‌توانند در خصوص آينده خود تصميم بگيرند آن‌ها حق دارند با هرگونه قيوميت يا مداخله در امور داخلي مخالفت کنند يا با کشورهاي جهان از جمله روسيه و همچنين ايران که مواضع تاريخي را در قبال مسائل جهان عرب به ويژه مساله فلسطين اتخاذ کرده‌اند ارتباط برقرار کنند. ما به عنوان يمن حق داريم به تجاوز عربستان اعتراض کنيم.

العزي خاطرنشان کرد: تجاوز عربستان تنها عليه انصارالله نيست بلکه عليه تمامي مردم يمن است. براي همين مقابله با دشمن و تجاوز مساله‌اي ملي است. همگان در اين ميدان جنگ به نقش خود در اين زمينه عمل مي‌کنند و يمني‌ها در تاريخ مبارزان سختي بوده‌اند و مي‌دانند کجا و چگونه ضربه بزنند.

محمد البخيتي، عضو شوراي سياسي جنبش انصارالله نيز گفت: ما هرگز به عربستان اجازه نمي‌دهيم که اهداف سياسي خود را در داخل يمن محقق کند و با پيشروي ارتش و کميته‌هاي مردمي موضع رياض پيچيده‌تر خواهد شد. همچنين احتمالا ميانجي‌گري‌هاي محرمانه براي توقف حملات عربستان مثل سال 2009 تکرار شود.

وي افزود: عبدربه منصور هادي، رئيس جمهور مستعفي يمن براي اداره مرحله آتي و درگيري‌ها شايسته نيست و مثل قبل شکست خواهد خورد. او طرف مذاکرات نيست و بازگشتش به مذاکرات در حال حاضر تقريبا غيرممکن است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار