بازدید 2079

مارادونا: بلاتر یک دیکتاتور است

کد خبر: ۵۰۳۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲ 25 May 2015
دیه گو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین ضمن حمله به سپ بلاتر رییس فیفا از این سوییسی 79 ساله به عنوان یک دیکتاتور یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، مارادونا همچنین تلاش بلاتر برای حفظ کرسی ریاست فیفا برای پنجمین بار را تلاشی نامعقول دانست. 

حمله شخصی تند مارادونا به رییس فیفا در روزنامه دیلی تلگراف، چند روز پیش از آن صورت گرفت که بلاتر در صدد حفظ سکان هدایت نهاد حاکم بر فوتبال جهان بر خواهد آمد. 

بلاتر برای حفظ این سمت خود که در سال 1998 به دست آورده است، تنها در یک رقابت دو نفره شرکت خواهد کرد؛ چرا که پس از کناره گیری لویس فیگو و میشل فان پراگ تنها نامزد دیگر برای احراز این پست شاهزاده علی بن الحسین از اردن است.

بلاتر در دوران ریاست خود با انتقادهای گسترده ای روبرو شده و مارادونا مخالف این است که وی را نامزد غالب برای حفط این سمت بداند. 

این فاتح جام جهانی 1986 با آرژانتین به دیلی تلگراف گفت: تحت ریاست بلاتر، فیفا مایه ننگ و سرافکندگی دردناک برای آن دسته از ما شد که سخت به فوتبال توجه داریم.

وی ادامه داد: در حالی که من کسی را نیافتم که به صورت علنی از بلاتر حمایت کند، خیلی ها فکر می کنند که بلاتر برای پنجمین بار انتخاب خواهد شد؟ چرا؟ در کل برداشت ریاست برای دوره پنجم در سال 2015 بیهوده و نامعقول است. 

مارادونا افزود: ما یک دیکتاتور مادام العمر داریم. من بلاتر را مرد یخی می خوانم چرا که وی فاقد احساس و الهام موجود در قلب فوتبال است؛ اگرچهره فوتبال بین المللی این است، ما در جای بسیار بدی قرار گرفته ایم.

این انتخابات روز جمعه در یک کنگره فیفا در زوریخ برگزار خواهد شد و نامزد برنده باید رأی اکثریت 209 فدراسیون عضو نهاد حاکم بر فوتبال جهان را کسب کند. 

بنا به این گزارش، بلاتر حمایت قوی تقریباً تمام کنفدراسیونهای منطقه را به جز یوفا، نهاد حاکم بر فوتبال اروپا کسب کرده است اما چهارمین دوره ریاست این مرد قدرتمند تحت الشعاع بحث و جدل بر سر سپردن میزبانی جام جهانی 2022 به قطر قرار گرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی