بازدید 2148

عده‌ای در کشور شوخی را جدی و جدی را شوخی گرفته‌اند

کد خبر: ۵۰۲۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶ 23 May 2015
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: طنز آزمایشگاه تحمل دولت‌هاست. متأسفانه عده‌ای در کشور شوخی را جدی و جدی را شوخی گرفتند.

به گزارش تسنیم، غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی روز گذشته در دومین جشن دکتر سلام، گفت: من هرچند روزانه در چندین جلسه سخنرانی می‌کنم، اما عادت به برنامه شاد ندارم. امیدوارم جوانان فضای شاد و فرح‌بخشی را برای تمامی جامعه ایجاد کنند.

وی ادامه داد: زمانی که من در آموزش و پرورش بودم تعدادی از المپیادی‌ها با کسب مقام به کشور بازگشتند. حاجی‌بخشی که تصور می‌کرد ممکن است فضا مکتبی نباشد با تعدادی از همراهان خود به فرودگاه آمد، اما چون تجربه برنامه شادی نداشت همان اشعار غم‌آلود خود را برای این برنامه تکرار کرد.

حدادعادل اضافه کرد: خنده و گریه دو روی یک سکه هستند که از عمق وجود انسان سرچشمه می‌گیرند. طنز خوب با هجو فرق دارد. طنز آزمایشگاه مخاطب است. طنز آزمایشگاه صداقت طنزپرداز است. طنز آزمایشگاه تحمل دولت‌هاست. متأسفانه عده‌ای در کشور شوخی را جدی و جدی را شوخی گرفته‌اند.

نماینده مجلس اظهار داشت: طنز می‌تواند به قدرت‌ها یادآوری کند که هرچند توان انجام هرکاری را دارند، اما مردم هستند و آنها می‌گویند که خیلی از کارها نباید انجام شود. طنز می‌تواند افکار عمومی جامعه را در برابر انحرافات حساس کند. زشتی‌ها را صریح بیان کند و حرف‌هایی را که اطرافیان مسئولین نمی‌توانند به آنها بگویند، به‌راحتی منتقل کند.

حدادعادل با بیان "همیشه در بطن شوخی یک مسئله جدی وجود دارد که اگر به عمق آن پی ببریم غم‌زده خواهیم شد"، اظهار امیدواری کرد که طنز درست در جامعه فراگیر شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار