بازدید 2683
معاون وزیر کشور:

امور‌حمل‌و‌نقل‌کلانشهرها‌از‌اولویتهای‌دولت‌است

معاون امور عمرانی، شهری و روستایی وزارت کشور گفت: امور حمل و نقل همه کلانشهرها به خصوص مشهد از اولویتهای دولت است لذا دست اندرکاران باید برای درآمدزایی و تامین اعتبار در این خصوص سیاستهایی اتخاذ کنند که فشار زیادی به مردم وارد نشود.
کد خبر: ۵۰۲۱۷۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴ 21 May 2015
معاون امور عمرانی، شهری و روستایی وزارت کشور گفت: امور حمل و نقل همه کلانشهرها به خصوص مشهد از اولویتهای دولت است لذا دست اندرکاران باید برای درآمدزایی و تامین اعتبار در این خصوص سیاستهایی اتخاذ کنند که فشار زیادی به مردم وارد نشود.

هوشنگ خنداندل روز پنجشنبه در جریان بازدید از پروژه خطوط قطارشهری مشهد در جمع خبرنگاران افزود: قطارشهری و سامانه ریلی بزرگترین نقش را در کاهش ترافیک و رفاه زندگی روزانه مردم دارد لذا سیاستهای سرعت بخشیدن به این پروژه ها باید ادامه یابد.

وی در ادامه گفت: هزینه اجرایی خط سوم قطار شهری مشهد افزون بر 40 هزار میلیارد ریال است که باید اقدامات موثری باید برای تامین منابع مالی آن انجام شود.

معاون وزیر کشور افزود: خط سوم قطارشهری مشهد به طول 24 کیلومتر از پروژه های بزرگ حمل و نقلی می باشد که اقدامات اولیه برای آغاز عملیات اجرایی این خط در حال انجام است.

وی گفت: امسال به دلیل اهمیت اجرای سامانه ریلی در مشهد این امکان به شهرداری این شهر داده شده تا بدون محدودیت از امتیاز انتشار اوراق مشارکت برای تامین اعتبار خطوط قطارشهری استفاده کند.

خنداندل ادامه داد: مشهد با بیش از سه میلیون نفر جمعیت و پذیرا بودن افزون بر 25 میلیون زائر پرجمعیت ترین شهر کشور پس از تهران است و تقویت حمل و نقل عمومی در این کلانشهر به یکی از مهمترین نیازها تبدیل شده است.

وی با اشاره به پیشرفت 95 درصدی حفاری خط دوم قطارشهری مشهد گفت: این خط از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است و پس از اتمام حفاری، دستگاههای حفاری به خط سوم قطار شهری مشهد منتقل می شوند.

معاون امور عمرانی، شهری و روستایی وزارت کشور افزود: مطالعات خط چهارم قطار شهری مشهد نیز به پایان رسیده و امیدواریم در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی در ادامه با شاره به تخصیص 100 درصدی اعتبارات دولتی به قطارشهری مشهد ادامه داد: حدود هزار میلیارد ریال اعتبار دولتی به پروژه قطارشهری مشهد تخصیص یافت.

خنداندل در خصوص تشکیل سازمان اجرایی حاشیه شهر مشهد نیز گفت: در سالهای گذشته مطالعات خوب و موثری برای ساماندهی و جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی در این شهر انجام شده است .

وی افزود: در نتیجه این مطالعات مقرر شد سازمان اجرایی ساماندهی حاشیه شهر مشهد با اتکاء به مدیریت محلی و مشارکت وزارت راه و شهرسازی و برخی دستگاههای مرتبط تشکیل شود که طراحی آن انجام شده و برای اجرایی شدن به دولت تقدیم شده است.

معاون وزیر کشور در خصوص پرداخت یارانه اتوبوس به مشهد نیز گفت: پس از تهران بیشترین میزان یارانه بلیت اتوبوس به مشهد پرداخت می شود.

وی افزود: مرداد ماه پارسال 150 میلیارد ریال یارانه به مشهد برای جلوگیری از افزایش غیرمتعارف بهای بلیت اتوبوس پرداخت شد.

خنداندل ادامه داد: در مجموع به واسطه وجود بارگاه منور حضرت امام رضا(ع) و زائرپذیری دولت توجه ویژه ای به این کلانشهر دارد.

عملیات حفاری مسیر 14،5 کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی توسط دو دستگاه تی.بی.ام از تیر ماه 1390 آغاز شده که تاکنون حدود 14 کیلومتر آن حفر شده است.

عملیات اجرایی خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول 24 کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد از اسفند ماه پارسال آغاز شده و اینک مراحل ساخت ایستگاه ورودی دستگاه حفاری در ضلع شمال شرقی میدان فردوسی در دست انجام است.

مطالعات خط چهارم قطار شهری مشهد هم که قرار است از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا با امتداد به سوی حرم مطهر رضوی از ضلع شمالی حرم عبور کرده و به قلعه ساختمان و جاده سرخس منتهی شود به پایان رسیده است.

سکونتگاههای غیررسمی یا حاشیه شهر با گستره ای شامل 13 درصد از مساحت مشهد 32 درصد جمعیت این کلانشهر را در خود جای داده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی