بازدید 2978
قائم‌ مقام صندوق توسعه ملی خبر داد

بانک‌ها‌پول‌صندوق‌توسعه‌را‌گرفتند‌اما‌به‌مشتری‌ندادند

قائم‌ مقام صندوق توسعه ملی گفت: طی سال گذشته متوجه شدیم، بانک‌ها پول ما را می‌گیرند، اما به مشتری نمی‌دهند به همین دلیل سیاست تنبیهی به کار بردیم و ارزیابی از عملکرد بانک‌ها را در دستور کار قرار دادیم.
کد خبر: ۵۰۲۱۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹ 21 May 2015
قائم‌ مقام صندوق توسعه ملی گفت: طی سال گذشته متوجه شدیم، بانک‌ها پول ما را می‌گیرند، اما به مشتری نمی‌دهند به همین دلیل سیاست تنبیهی به کار بردیم و ارزیابی از عملکرد بانک‌ها را در دستور کار قرار دادیم.

به گزارش فارس، سید محمدقاسم حسینی پیش از ظهر امروز در شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان اظهار داشت: ارتباطات استانی صندوق توسعه ملی محدود است در حالی که مسائل و مشکلات استان‌ها باید منتقل شود.

وی بیان داشت: صندوق توسعه ملی یک نهاد نوپاست و حدود چهار سال از عمر آن می‌گذرد و بحث جدیدی است که با تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و همت نمایندگان شکل گرفت.

قائم‌ مقام صندوق توسعه ملی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس از صندوق توسعه ملی حمایت و حفاظت کرده‌اند، عنوان کرد: به طبع دولت‌ها دوست دارند، پول داشته باشند و هزینه کنند و در مواردی ما متوسل به مجلس شدیم و نمایندگان به ما کمک کردند.

حسینی اضافه کرد: در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور وقت توصیه کردم، مصوبات و نحوه تعاملات صندوق توسعه ملی را تدوین کنیم و از سال 91 به مرحله اجرا درآید، اما این پیشنهاد پذیرفته نشد، چراکه شرایط ویژه‌ای بر کشور حاکم بود.

وی عنوان کرد: نخستین قرارداد را در شهریورماه سال 90 یعنی دو ماه بعد از تشکیل صندوق توسعه ملی بستیم در حالی که دستورالعملی نداشتیم، اما در نهایت تدوین دستورالعمل‌ها کلید خورد و طبیعتا در چنین فضایی ممکن است آیین‌نامه و دستورالعمل‌های ما مشکل داشته باشد، اما سعی کردیم، مشکلات را برطرف کنیم.

قائم‌ مقام صندوق توسعه ملی با کنایه به بانک‌ها ابراز داشت: صندوق توسعه ملی به بانک‌ها هم کمک کرده است و بانک‌ها هر مشکلی دارند به گردن صندوق می‌اندازند، چراکه ما در جلسه‌ها حضور نداریم تا از حق خود دفاع کنیم.

حسینی تصریح کرد: انتظار استان‌ها از صندوق توسعه ملی به اندازه منابعی باشد که ما در اختیار داریم و باید عرضه کنیم.

وی با بیان اینکه 91 هزار طرح به صندوق توسعه ملی ارائه شده است، گفت: در حوزه ارزی مشکلی نداریم و تامین مالی در این حوزه صورت می‌گیرد.

حسینی اضافه کرد: ما وظیفه نداریم طرح‌ها را بررسی کنیم و کارمندی هم برای این کار در اختیار نداریم و نه این کار را انجام می‌دهیم و این موضوع را تکذیب می‌کنیم که صندوق توسعه ملی طرح‌ها را بررسی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های ارزی می‌توانند کشور را حرکت دهند و موجب رونق تولید و اشتغال شوند و استان کرمان وضعیت خوبی در اجرای ارزی دارد و انتظار داریم با تیمی که در کرمان با حضور نمایندگان مجلس، استاندار کرمان و رئیس اتاق بازرگانی کرمان وجود دارد، کارهای اساسی کشور از این استان آغاز شود و چند طرح زیربنایی خوب را اجرا کنیم.

قائم‌ مقام صندوق توسعه ملی با اشاره به اینکه 12 میلیارد دلار ال‌سی با اعتبارات صندوق توسعه ملی باز شده است، تصریح کرد: طی سال گذشته متوجه شدیم، بانک‌ها پول ما را می‌گیرند، اما به مشتری نمی‌دهند به همین علت سیاست تنبیهی به کار بردیم و ارزیابی از عملکرد بانک‌ها را در دستور کار قرار دادیم.

حسینی در پایان یادآور شد: قراردادها بر اساس ارزیابی بانک‌هاست و به برخی از بانک‌ها پول نداده‌ایم و تک‌تک پروژه‌ها را مورد بررسی قرار داده‌ایم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی