بازدید 3144

آمريکا اسناد مربوط به بن لادن را منتشر کرد: آخرین اهداف رهبر القاعده

بر اساس خلاصه ای از این نامه که توسط یکی از دستیاران بن لادن به نام «عطیه» تهیه شده است، وی اعلام می کند «هدف، متمرکز شدن بر حملات درون آمریکا و منافع این کشور در خارج است، به ویژه در کشورهای تولید کننده نفت، تا بدین ترتیب افکار عمومی دچار اغتشاش و آمریکا وادار به خروج از افغانستان و عراق شود.»
کد خبر: ۵۰۲۰۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۲ 21 May 2015
آمریکا اسناد مربوط به بن لادن را منتشر کرده که آخرین اهداف رهبر القاعده برای هدف قرار دادن را علنی می‌سازد؛ اسنادی که از مخفیگاه بن لادن در پاکستان به دست آمده است.

به گزارش «تابناک» و به نقل از سی ان ان، دفتر رئیس اطلاعات ملی آمریکا در روز چهارشنبه اسنادی بی سابقه درباره بن لادن منتشر کرده است. مقامات آمریکایی گفته اند این اسناد را یگان فوق ویژه نیروی دریایی آمریکا از محل سکونت بن لادن در ابوت آباد در دوم مه دوهزار ویازده در پاکستان بدست آورده است.

صدو سه سند شامل بزرگترین مجموعه ای از مکاتبات بین اعضای خانواده بن لادن و ارتباطات بین بن لادن و دیگر رهبران القاعده و ارتباطات القاعده با گروه های تروریستی در سراسر جهان است.
از اسناد منتشر شده همچنین فهرستی از کتاب های گسترده دیجیتالی بن لادن به زبان انگلیسی، گزارش های اندیشکده ها و اسناد دولت آمریکا است.

بن لادن بر اساس این اسناد بر کشتن امریکای ها تا پایان زندگی اصرار داشت. وی در نامه ای بدون تاریخ به شبه نظامیان جهادی در شمال آفریقا گفت که آنها باید به اصرار بر تشکیل کشور اسلامی خاتمه دهند و در عوض به سفارت های آمریکا در سیرالئون و توگو و شرکت های نفتی آمریکا حمله کنند.

بن لادن چنین توصیه ای را نیز به عناصر مرتبط با القاعده در یمن کرد و به آنها گفت که از حمله به پلیس یمن و اهداف نظامی خودداری کنند و در عوض اولویت حملات خود را بر روی اهداف آمریکایی قرار دهند.


بن لادن قصد داشت به منافع آمريکا حمله کند


اسناد به دست آمده از محل اختفای اسامه بن لادن در پاکستان که روز چهارشنبه منتشر شد نشان داد وی قصد داشت به اهداف آمریکایی حمله کند.

بر اساس این اسناد که توسط آمریکا منتشر شده است، بن لادن همچنین گروه های القاعده را تحت فشار قرار می داد تا بر رقابت های محلی غلبه و تلاش های خود را بر آرمان القاعده معطوف کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، این اسناد که توسط دستگاه اطلاعاتی آمریکا منتشر شد همچنین حاوی جزئیاتی درباره مذاکرات انجام شده میان القاعده، متحدان آن در طالبان پاکستان و همچنین نمایندگان دستگاه اطلاعاتی پاکستان بود.

بر اساس یکی از نامه های به دست‌آمده که تاریخ آن مربوط به ماه ژوئیه سال 2010 است، بن لادن تلاش می کرد القاعده در یمن را تحت فشار قرار دهد تا با دولت یمن صلح و تمرکز خود را به مقابله علیه آمریکا معطوف کند.

همچنین بر اساس این اسناد، دیدگاه بن لادن از این قرار بود که القاعده در شبه جزیره عربستان باید یک پیمان صلح را با مقامات یمن امضا کند تا بدین ترتیب، مقامات یمن این گروه را به حال خود رها کنند.

بر اساس خلاصه ای از این نامه که توسط یکی از دستیاران بن لادن به نام «عطیه» تهیه شده است، وی اعلام می کند «هدف، متمرکز شدن بر حملات درون آمریکا و منافع این کشور در خارج است، به ویژه در کشورهای تولید کننده نفت، تا بدین ترتیب افکار عمومی دچار اغتشاش و آمریکا وادار به خروج از افغانستان و عراق شود.»

همچنین در این نامه، «عطیه» توصیه کرده است تدابیر امنیتی فوق العاده ای برای «انور الاولقی» روحانی افراطی و طراح راهبرد القاعده در شبه جزیره عربستان اندیشیده شود.

الاولقی امام جماعت یک مسجد در حومه ویرجینیای واشنگتن بود و دو تن از ستیزه جویانی که در حملات یازدهم سپتامبر سال 2011 شرکت داشتند، به این مسجد می رفتند. وی پس از حملات یازدهم سپتامبر به یمن گریخت و در سال 2011 در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی کشته شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی