بازدید 4468

تصمیم هوشمندانه

دکتر موید حسینی صدر
کد خبر: ۵۰۱۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲ 19 May 2015
تبریز همیشه در همه عرصه ها پیشتاز بوده است، اگر مردم آذربایجان را به عنوان مردمی هوشمند ، با غیرت ، دوستدار اهل بیت، سخت کوش ، خوش فکر و ممتاز می شناسند، تبریز سمبل این ویژگی هاست. در طول تاریخ تبریز شهر اولین ها بوده است، اولین روزنامه در این شهرستان، فتوگرافی، چاپخانه ، کبریت سازی ، تئاتر، کتاب، سلحشوری، مقاومت و...

اینجانب از سال 1380 به عنوان استاد دانشگاه در تبریز سکونت داشته ام و با اینکه در دوره هشتم و نهم با انتخاب مردم خونگرم خوی و چایپاره، نماینده مجلس و ساکن تهران شدم، باز هم به خاطر علاقه به تبریز و پژوهش های دانشگاهی ارتباط تنگاتنگ خود با این شهر را حفظ کرده ام و به چشم خود دیده ام که مردم تبریز در تشخیص به هنگام پیشتاز هستند، این حسن رفتار به دلیل اینکه اکثر نخبگان آذربایجانی از سراسر استان های آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل به تبریز علاقه خاصی دارند ، این شهر تاریخی تقویت شده است.در سالهای اخیر من به عینه دیدم که قبل از سایر شهر ها این تبریز ی ها بودند که ناتوانی دولت قبل را در اداره امور کشور تشخیص دادند و در پای صندوق رای آن را به نمایش گذاشتند.از جمله در انتخابات ریاست جمهوری به آقای روحانی بیش از 70 درصد رای دادند.

اما این روزها کام مردم آذربایجان بخصوص مردم تبریز به دلیل حرکت غیر ورزشی و تصمیمات ناصحیح داور و مسوولان در ورزشگاه یادگار امام تلخ گشته است. هر انسان عدالت طلب حتی اگر آذربایجانی نباشد از این اتفاق پیش آمده در باره تیم فوتبال تراکتور و یا صمیمانه تر بگویم« تراختور» ناراحت اند و اینک در آستانه ورود مهمانانی عالیقدر مردم تبریزی که سرمه چشم از غبار چشم مهمان می کنند، چه خواهند کرد:

پاسخ من روشن است، مردم هوشمند تبریز هرگز آب به آسیاب دشمن نخواهند ریخت و در شان آذربایجان و شان مهمانشان به استقبال او خواهند رفت، استقبالی باشکوه و صمیمانه با انتظاراتی به حق و ارزشمند که از رئیس جمهور منتخب خود دارند. من باور دارم

شهر تبریز است و جان قربان جانان میکند

سرمه چشم از غبار کفش میهمان میکند

اما از مهمانی که به تجربه و کاردانی و حسن تدبیر شهره است، انتظاراتی دارم:

اول اینکه دستور جنابعالی در هیات دولت مبنی بر رسیدگی به مسابقه فوتبال تیم تراکتور سازی و نفت جامه عمل بپوشدو بعد از آن تصمیماتی فاخر و ارزشمند در حوزه های مختلف بگیرند از جمله :

1- توجه ویژه به تبریز با توجه به تاریخ چند هزار ساله آذربایجان که متاسفانه کوتاهی هایی که در حوزه های مختلف در سالهای قبل شده که باید جبران شود.

2- ایجاد بسترهای لازم و تامین امکانات مورد نیاز تبدیل تبریز به صنایع پیشرفته تبریز «های تک»

3- تسریع در احداث راه آهن سریع السیر تهران- تبریز

4- سرمایه گذاری در زمینه فرآوری مس و سایر فلزات

5- توجه خاص به صنعت گردشگری با توجه به میراث فرهنگی و تاریخی فوق العاده غنی آذربایجان و تبریز

6- تبدیل تبریز به قطب تولید خودروهای مدرن با مشارکت بخش خصوصی و کشورهای خارجی

7- اهتمام ویژه برای تبدیل تبریز به قطب درمانی منطقه و تجهیز کامل بیمارستانهای تبریز برای سرویس دهی به مردم عزیز کشورمان و کشورهای همسایه با توجه به وجود پزشکان حاذق و سرشناس در تبریز

8- ارتقاء امکانات ورزشی استان

9- تجهیز دانشگاههای استان

10-... و انتظارات به حق دیگری که ذکر آنها در این مختصر نمی گنچد

جناب آقای دکتر روحلانی، ما منتظر حضور با نشاط هیات دولت در تبریز هستیم و شما هم منتظر استقبال پرشور و بی نظیر این مردم عظیم الشان باشید و برای مردم این شهر پروژه های بزرگ و تصمیمات ارزنده در نظر بگیرید.

با آرزوی سلامتی رهبر معظم

سرفرازی و شکوه ایران عزیز

موفقیت دولت در خدمت رسانی به مردم

شادی و سلامتی و سرزندگی هم میهنان

سربلندی بیش از پیش مردم همیشه سربلند آذربایجان

دکتر موید حسینی صدر

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار