بازدید 1943

اعدام غیرنظامیان به دست تروریست های داعش در مرکز سوریه

کد خبر: ۵۰۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹ 15 May 2015
یک گروه ناظر بر اوضاع سوریه اعلام کرد که گروه تروریستی داعش هم زمان با پیشروی به سوی شهر باستانی تدمر (پالمیرا) در استان حمص در مرکز سوریه،دستکم 26 غیرنظامی را نزدیک این شهر اعدام کرده است.

به گزارش «تابناک»، داعش روز پنجشنبه پس از اعدام این افراد در روستای العامریه و شهر السخنه نزدیک تدمر به اتهام همکاری با نیروهای دولتی، سر 10 تن از آنان را از بدن جدا کرده است.

تروریست های داعش پس از درگیری های شدیدی که از سه شنبه شب با نیروهای دولتی در حومه جنوبی شهر حمص رخ داد، شهرک السخنه در مسیر بزرگراه استان دیرالزور به شهر تدمر را اشغال کردند.

استان دیرالزور در شرق سوریه یکی از پایگاه های این گروه تروریستی به شمار می رود اما شهر تدمر تحت تسلط نیروهای دولتی است.

بر اساس این گزارش در این درگیری ها 125 تن کشته شده اند که 70 تن از آنان نیروهای دولتی و مردمی سوریه بوده اند.

در همین حال یک مقام نظامی سوریه روز چهارشنبه گفت که نیروهای ارتش و مردمی این کشور تهاجم شبانه گروه تروریستی داعش را در برخی از محورهای استان حمص در مرکز سوریه، دفع کردند.

این مقام افزود که درگیری میان نیروهای ارتش و مردمی با تروریست های داعش در برخی محورهای داخلی و اطراف شهرک السخنه در حدود 300 کیلومتری شمال شرق دمشق هنوز ادامه دارد.

گروه تروریستی داعش در ماه های اخیر به منظور گسترش بیشتر قلمرو خود، علاوه بر بخش های تحت تسلط دولت، به بخش های تحت اشغال دیگر گروه های تروریستی نیز در مناطقی دور از شمال و شرق سوریه، حمله کرده است.

بر اساس این گزارش، تروریست های داعش به تازگی با حمایت ترکیه تحرکات جدیدی در استان ادلب سوریه داشته و شهر ادلب و شهرک جسرالشغور را اشغال کرده اند.

همچنین 2 انفجار تروریستی انتحاری روز سه شنبه به صورت هم زمان شهر حمص مرکز استانی به همین نام در مرکز سوریه را لرزاند.

براساس آمار اولیه در این حملات که با دستگاه موتورسیکلت بمب گذاری شده در محله های الزهراء و وادی الذهب شهر حمص رخ داد؛ دستکم 4 شهروند سوری کشته و 10 نفر دیگر زخمی شدند.

منابع خبری عامل این جنایت های تروریستی را گروه تروریستی تکفیری داعش اعلام کرده اند.


ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی