بازدید 9807

۱۷ فروند هواپیما از اسفند ۹۳ وارد ناوگان شد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از اسفند سال گذشته، ۱۷ فروند هواپیما وارد ناوگان شد، گفت: ۲ فروند از این هواپیماها سن بالایی دارند و فقط از قطعات یدکی‌شان استفاده می‌شود.
کد خبر: ۴۹۸۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷ 10 May 2015
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از اسفند سال گذشته، ۱۷ فروند هواپیما وارد ناوگان شد، گفت: ۲ فروند از این هواپیماها سن بالایی دارند و فقط از قطعات یدکی‌شان استفاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس عباس آخوندی امروز در جمع خبرنگاران از ورود 17 فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور از ابتدای اسفندماه 93 خبر داد.

وی بیان کرد: با توجه به بهبود فضای بین‌المللی و تلاش دولت و مجلس برنامه‌‌ریزی شد تا فرودگاه‌ها توسعه یابند و از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی، ناوگان هوایی کشور رشد کند.

وی بیان کرد: از 17 فروند هواپیمایی که از اسفند 93 وارد ناوگان شده است 2 فروند آن به دلیل سن بالا از قطعات یدکی آنها استفاده می‌شود و 15 فرزوند دیگر به تدریج مجوز پرواز می‌گیرند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با ورود این هواپیماها به ناوگان هوایی کشور سن هواپیماها جوان‌تر می‌شوند، اظهارداشت: از دی‌ماه 93 مصوب کردیم که هواپیماهای بالای 15 سال وارد ناوگان هوایی کشور نشوند بنابراین از همان تاریخ هر هواپیمایی که وارد شد سن کمتر از 15 سال داشت.

آخوندی با بیان اینکه 9 فروند هواپیمایی که اخیراً وارد ناوگان شد 12 تا 13 سال سن دارند، گفت: کل 15 فروند هواپیمای مذکور شامل 4 هزار صندلی پرواز است.

وی اظهارداشت: تا پیش از این 22 هزار صندلی پرواز در ناوگان هوایی کشور فعال بود که با احتساب 15 فروند هواپیمای اخیر، این رقم به 26 هزار صندلی افزایش می‌یابد.

وزیر راه با بیان اینکه هواپیماهای ناوگان هوایی کشور دارای متوسط سن 19 سال هستند، اظهارداشت: با این حال امیدواریم بتوانیم هواپیماهای نوتر را به ناوگان هوایی کشور اضافه کنیم.

وی تاکید کرد: ورود 15 فروند هواپیمای اخیر متوسط سن ناوگان را به 19 سال کاهش داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست