بازدید 22603

چرا ویندوز 10 آخرین نسخه کلان ویندوز مایکروسافت خواهد بود؟

در حال حاضر ما در پی انتشار نسخه 10 ویندوز هستیم و به این دلیل که ویندوز 10 آخرین نسخه ویندوز است، همه ما در حال تلاش و کار ‌روی این نسخه هستیم. این پیامی است که Jerry Nixon یکی از مهندسان برنامه نویس مایکروسافت در کنفرانس این شرکت در هفته گذشته بیان کرده است. با این تفاسیر، باید پرسید آیا ویندوز 10 آخرین نسخه ویندوز از سوی مایکروسافت خواهد بود؟
کد خبر: ۴۹۸۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 10 May 2015
ویندوز 10 آخرین نسخه ویندوز مایکروسافت خواهد بوددر حال حاضر ما در پی انتشار نسخه 10 ویندوز هستیم و به این دلیل که ویندوز 10 آخرین نسخه ویندوز است، همه ما در حال تلاش و کار ‌روی این نسخه هستیم. این پیامی است که Jerry Nixon یکی از مهندسان برنامه نویس مایکروسافت در کنفرانس این شرکت در هفته گذشته بیان کرده است. با این تفاسیر، باید پرسید آیا ویندوز 10 آخرین نسخه ویندوز از سوی مایکروسافت خواهد بود؟

به گزارش «تابناک»، نیکسون در حال تشریح چگونگی انتشار نسخه 8.1 ویندوز در سال قبل و در عین حال کار بر ‌نسخه 10 ویندوز در پس زمینه‌ بود. اکنون کارمندان و مهندسان مایکروسافت می‌توانند آزادانه درباره ویندوز 10 و استراتژی‌های مایکروسافت سخن بگویند، زیرا تقریبا دیگر هیچ رازی درباره به‌روزرسانی‌های آتی این نسخه از ویندوز وجود ندارد.

اما در حالی که این پیام نیکسون در اولین نگاه این مطلب را به ذهن می‌رساند که مایکروسافت در حال تعطیل کردن سیستم عامل ویندوز است و نسخه آتی از این سیستم عامل وجود نخواهد داشت، ‌واقعیت کمی پیچیده‌تر است. ما در آینده شاهد حضور نسل جدید از ویندوز با نام Windows as a Service خواهیم بود.

ویندوز 10 آخرین نسخه ویندوز مایکروسافت خواهد بود

پیش از این، مایکروسافت چندین بار درباره ایده Windows as a Service سخن گفته بود؛ اما در خصوص جزئیات این ایده و چگونگی اجرا و عملیاتی کردن آن در آینده هیچ توضیحی داده نشده است. شاید یکی از دلایل‌، این باشد که در آینده قابل پیش‌بینی، هیچ نسخه اصلی از ویندوز وجود نخواهد داشت.

مایکروسافت به تازگی نشان داده ‌که تغییرات اساسی در مهندسی ویندوز و چگونگی ارائه آن ایجاد کرده است؛ یعنی به جای انتشار یکباره یک نسخه کلان، به‌روز رسانی‌های متعدد و مداوم و بهینه‌سازی‌های مبتنی بر نیاز کاربران را مورد توجه قرار داده است. یکی از این راه‌ها، جدا‌سازی کامپوننت‌های ویندوز همچون App‌ها، منوی استارت و... است که ‌‌جداگانه از هسته سیستم عامل قابلیت تغییر و به‌روزرسانی و بهینه‌سازی داشته باشند. این یک تغییر و مسئولیت بزرگ برای مایکروسافت محسوب می‌شود؛ اما در ویندوز 10 این شرکت به خوبی نشان داده ‌که دستور کار خود را بر روی این محور قرار داده است. از مهم‌ترین نتایج این تغییر، همخوانی سیستم عامل با انواع دستگاه‌ها از PC تا تبلت و موبایل است.

ویندوز 10 آخرین نسخه ویندوز مایکروسافت خواهد بود

در حالی که هنوز زمانی چند تا انتشار نسخه نهایی ویندوز 10 ‌مانده است، ‌از هم اکنون مایکروسافت در حال توسعه و طراحی App‌های مخصوص به خود است که ویندوز 10 را مجهز می‌کنند. همچنین این شرکت با ‌ایده‌های کاربران مشتاق خود، نسخه‌های آزمایشی ویندوز را ‌ارزیابی کرده است و با به‌روزرسانی‌های مداوم برای App‌ها و نرم‌افزار‌ها نظیر Office نقشه راه خود را بر محور اقدامات عملی پله پله و قدم به قدم قرار داده است.

با همه این تفاسیر، اکنون می‌توان دیدگاهی روشن‌تر در خصوص پیام نیکسون داشت: مایکروسافت به هیچ وجه در پی تعطیل کردن ویندوز نیست، بلکه به این معناست که از این پس ویندوز به عنوان یک سرویس در ‌زمان و ‌مداوم تغییر خواهد داشت و بهینه خواهد شد؛ روشی که دیدگاه و نیازهای مشتریان و کاربران را در مرکز توجه خود قرار می‌دهد.

در همین زمینه، یکی از سخنگویان شرکت مایکروسافت به The Verge گفته است، مشتریان می‌توانند اطمینان داشته باشند که ویندوز 10 همواره به روز خواهد ماند و ‌روی همه دستگاه‌ها از PC تا هولو لنز و Xbox جوابگو می‌ماند. نگاه ما به آینده‌ای طولانی‌تر و بلند مدت‌تر در خصوص ابتکار و بهینه سازی ویندوز است.

ویندوز 10 آخرین نسخه ویندوز مایکروسافت خواهد بود

با انتشار ویندوز 10 باید به ویندوز به عنوان یک سیستم عامل همواره در حال تکامل نگریست، نه سیستم عاملی که هرچند سال یک بار یک نسخه کلان ارائه کند. این‌‌ همان مفهوم Windows as a Service است. همانند کروم و فایرفاکس که مدام با نسخه‌های جدید بروز می‌شوند، ولی کاربران توجه زیادی به نسخه مورد استفاده ندارند. این همچنین به آن معناست که ویندوز 10 شاید آخرین نسخه کلان از این سیستم عامل باشد.

البته مایکروسافت می‌تواند همچنان نسخه‌های ۱۱ یا ۱۲ ویندوز را نیز انتشار دهد؛ اما با رهیافت جدید، این ارقام در نسخه‌های ویندوز چندان محلی از اعراب نخواهند داشت و تنها عبارت «ویندوز» برای کاربران با اهمیت خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۳
خیلی بد میشه. دنیا به آخر میرسه.
این هم یکی از کارهایی است که نشان می دهد ماکروسافت همچنان دنباله رو مک است مک چند سال است که نسخه مک ایکس را زده و هرسال یا حتی سالی دوبار یک نسخه بصورت یک آپدیت ارایه می کند مثل mac osx 10.6.8 یا Mac osX 10.7 و ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
عمو جان نسخه 11 با نام yousmite منتشر شد. بدو برو آپدیت کن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
من دلیل تعصب کاربران مک را نمی فهمم.
دوست عزیز فلسفه این دو سیستم عامل از ابتدا باهم متفاوت بوده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
جوک قشنگی بود عمو
مک به معنای واقعی کلمه سرطانه
اگه مشکلی پیش بیاد باید کلا با سخت افزار بندازی سطل آشغال
XP عالی بود ویستا مزخرف (یه جورایی خودشو فدایی کرد برای 7، اماده کردن شرکتها برای بابلا بردن سخت افزارهای لازم) 7 معرکه بود ،8 چرت بود!!! 8.1 خوب شد--- احتمال زیاد 10 منفجر کنه
دایرکس 12 رو دریاب بقیه مهم نیست!!!!!!
در فراماسونری 10 خداست و در واقع چون ویندوز 10 پیشرفته ترین ابزار جاسوسی از دنیاست دیگر شماره بعدی نخواهد داشت و در واقع حمله 11 سپتامبر هم معنایش در فراماسونری قدرتمند تر شدن از خدا و پریدن از روی خدا بود. که مراسمی صهیونیستی فراماسونری است که باید دو برج دوقلوی خیر و شر و جهان انسانی و جهان بالا فرو ریزند. این علت نامگذاری 10 به عنوان آخرین است.
مایکروسافت همیشه بهترین ایده ها و تجارب را جمع آوری می کنه و به بهترین شکل عرضه میکنه، ممکنه خیلی از ایده ها از شرکت های دیگه اومده باشه اما مایکروسافت در عرضه آن به بهترین شکل و پخته ترین حالت عمل میکنه و این مهمترین دلیل موفقیت مایکروسافت هستش، انسان هایی باهوش که به نظرات و فکر دیگران هم اهمیت زیادی میدهند.
دقیقا مثل اندروید که به نیاز مخاطب نگاه میکنه...
کاش زودتر این کارو میکرد. البته به نفع کاربر نهایی(ما) میشه. چون رقابت بالا میره
أینده سیستم عامل ها مدرن مبتنی بر اینترنت خواهند بود.
این به معنای مدیریت مرکزی از سوی توزیع کننده ها می باشد.
ما که آخر نفهمیدیم تکلیف سیستم عامل ملی چی شد ؟ تمام دستگاه های دولتی از سیستم عامل ویندوز بدون لایسنس استفاده می کنند !
من از ویندوز 8.1 خیلی راضیم
به گزارش «تابناک!!!!!!!!!
حداقل منبع این مقاله رو می نوشتید نه اینکه دزدکی به نام خودتون کنید.
۲ روز پیش این مقاله رو تو یاهو خوندم.
20
فقط XP عالی بود.بقیه هیچ کدوم xp نشد.
همه اش دارند از لینوکس دزدی می کنند. ایده یک کرنل مرکزی و اپلیکیشن های متصل به او کار لینوکس از روز اولش بوده است و حالا میکروسافت هم دارد آن را از لینوکس می دزدد و پز هم می دهد.
باور نمی کنم. مایکروسافت در باره ی کلیه نسخه های ویندوز این را گفت. که این آخرین نسخه است. امکان ندارد. مگر این که بگوییم سخت افزارها هم در همین جایی که هستند، در جا می زنند.
خوب است همچنانکه شمااخبارتان را در موردwin10بروزرسانی می کنیدآنهانیزقصددارندخودwin10رابروزرسانی کنندواین خیلی بهتراست.
به نظر من یک بار دیگر ویندوز به عرصه قدرت بر می گرده و تمام سیستم های آندروید و ios و بلاک بری و غیره را در خودش جای می ده
بنظرم ویندوز xp توی زمان خودش بهترین بود و ویندوز 8.1 بهترین سیستم عامل جهانه
20
در اینحالت نسخه های قفل شکسته قابلیت آپدیت نخواهند داشت. ویندوز از این طریق کاربران را وادار میکند تا نسخه اورژینال بر روی سیستم خود نصب کنند.
این جوری باشه دیگه شرکت مایکرسافت سقوط میکنه همه چی به هم میریزه
بنظر من امکان نداره چنین کاری بکنه
باید ویندوز جالبی باشه. اما فعلا سون بهترین ویندوزه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی