بازدید 3402

هشدار صلیب‌سرخ در‌مورد حمله‌به فرودگاه‌های‌یمن

کمیته­ بین ­المللی صلیب سرخ و پزشکان بدون مرز درمورد حملات نیروهای ائتلاف به فرودگاه­های صنعا و حدیده که مانع از ارسال کمک­های ضروری بشردوستانه به مردم یمن شده ابراز نگرانی کردند.
کد خبر: ۴۹۸۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶ 06 May 2015
کمیته­ بین ­المللی صلیب سرخ و پزشکان بدون مرز درمورد حملات نیروهای ائتلاف به فرودگاه­های صنعا و حدیده که مانع از ارسال کمک­های ضروری بشردوستانه به مردم یمن شده ابراز نگرانی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در ژنو، «سدریک شوایتزر» که ریاست گروه 250 نفری از کارکنان کمیته­ بین­ المللی صلیب سرخ در یمن را به عهده دارد گفت: یمن کاملا به واردات غذا و دارو مخصوصا برای درمان بیماری­های سخت وابسته است. فرودگاه صنعا یکی از زیرساخت­های حیاتی غیرنظامی و مسیر حیاتی اصلی برای تأمین کالا و خدمات بشردوستانه­ ضروری است.

وی افزود: محدودیت­های شدید وضع ­شده در خصوص واردات توسط ائتلاف در شش ماه گذشته، منجر به کمبود شدید سوخت شده و زندگی روزانه­ مردم یمن را تحمل ­ناپذیر و درد و رنجشان را تشدید کرده ­است. قطع زیرساخت­های لجستیکی مهم از جمله فرودگاه­ها، بنادر دریایی، پل­ها و جاده­ها، پیامدهای هولناکی برای جمعیت غیرنظامی داشته­ و اوضاع بشردوستانه اکنون فاجعه­بار شده­است.

هشدار صلیب‌سرخ در مورد حمله به فرودگاه‌های یمن

بر این اساس ایست­ های بازرسی گروه­های مسلح مختلف مانع از ارسال کمک های پزشکی ضروری به بیمارستان­ها شده و از دسترسی بیماران و زخمیان به مراقبت­های درمانی لازم جلوگیری می­ کند.

در همین حال «مری الیزابت اینگرس» که ریاست نمایندگی پزشکان بدون مرز در یمن را عهده ­دار است گفت: درگیری حاضر دشواری­ های شدیدی را تاکنون برای جمعیت غیرنظامی در سراسر این کشور ایجاد کرده است. خانم اینگرس افزود: ویرانی باند فرود صنعا به این معنا است زندگی انسان­های بی شماری در معرض خطر بیشتری قرار گرفته است و ما بیش از این نمی توانیم دست روی دست بگذاریم و شاهد آن باشیم که مردم مجبور شوند از آب ناسالم بنوشند و کودکان به دلایل قابل­ پیش­گیری تلف شوند.

پزشکان بدون مرز و کمیته­ بین­ المللی صلیب سرخ می­ خواهند تا مسیر­های اصلی و مسدود نشده برای ارائه­ کمک­های بشردوستانه باز باشند و توسط تمامی طرفین درگیری در این شرایط وخیم در امان قرار گیرند. ما خواهان پایان یافتن حملات به این مسیر­های ارتباطی حیاتی هستیم و می­ خواهیم تا به مقامات هوایی غیرنظامی یمن فرصت داده شود فرودگاه­ها را تعمیر کنند تا امکان ارسال کمک­های بشردوستانه به یمن برقرار گردد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار