بازدید 5311

بیمه کارگران ساختمانی همچنان در بلاتکلیفی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نخستین روزهای هفته کارگر از بیمه تأمین اجتماعی 700 هزار کارگر خبر داد اما با مراجعه کارگر ساختمانی به ادارات تأمین اجتماعی هیچ دستورالعملی ابلاغ نشده است.
کد خبر: ۴۹۷۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳ 06 May 2015
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نخستین روزهای هفته کارگر از بیمه تأمین اجتماعی 700 هزار کارگر خبر داد اما با مراجعه کارگر ساختمانی به ادارات تأمین اجتماعی هیچ دستورالعملی ابلاغ نشده است.

به گزارش فارس، کارگران ساختمانی مدت زیادی از سهمیه بیمه تأمین اجتماعی با وجود حوادث زیاد این شغل محروم بودند و به دلیل عدم پرداخت سهم دولت روند پوشش بیمه‌ای این کارگران قطع شد.

پس از پیگیری‌های فراوان از سوی تشکل‌های کارگری و مطالبه از سوی رسانه‌ها برای پوشش بیمه‌ای این قشر که روزانه با حوادث زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و تعداد زیادی با خطرات ناشی از کار ساختمانی روبه‌رو هستند، ربیعی وعده بیمه آنان را در هفته کارگر داد.

ربیعی در هفته کارگر اعلام کرد که 700 هزار نفر از کارگران ساختمانی تا پایان سال بیمه می‌شوند و این روند به زودی آغاز خواهد شد بنابراین با مراجعه کارگران به ادارات تأمین اجتماعی مشخص شد که هنوز هیچ دستورالعملی از سوی دولت ابلاغ نشده است.

وزیر کارگر زاده دولت یازدهم که خود را وزیر بیکاران هم ‌میداند درخصوص بیمه کارگران ساختمانی در هفته کارگر، گفته بود: کار اجرایی بیمه کارگران ساختمانی از هفته کارگر آغاز می‌شود.

طبق گفته تشکل‌های کارگری حوزه ساختمان تعداد کارگران ساختمانی بیش از یک میلیون نفر است در حالی که وزیر تعداد برنامه‌ریزی شده را 700 هزار نفر اعلام کرده است و به تعداد شاغلین هم روزانه اضافه می‌شود.

بنا بر این گزارش، با وجود اینکه ربیعی در رسانه‌های جمعی وعده پوشش بیمه‌ای را اعلام کرد اما ادارات تأمین اجتماعی همچنان از عدم ارسال دستورالعمل و ابلاغ از سوی وزارت کار خبر می‌دهد و کارگران روزانه دست خالی از ادارات تأمین اجتماعی برمی‌گردند.

در سال 93 به جز تعداد بسیار محدودی مابقی کارگران ساختمانی که تعداد آن بیش از یک میلیون نفر اعلام می‌شوند همچنان در صف پوشش بیمه و منتظر تحقق وعده‌های ربیعی هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی