بازدید 3631

لایحه تفکیک وزارت ورزش و جوانان تقدیم دولت شد

ستاد و شورای راهبردی متشکل از متفکرین حوزه ورزش و جوانان تشکیل و لایحه تفکیک این وزارت خانه را تهیه کرده اند.
کد خبر: ۴۹۷۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۰ 06 May 2015
وزیر ورزش و امور جوانان گفت: لایحه تفکیک بخش ورزش و امور جوانان این وزارت خانه تقدیم دولت شده که پس از تصویب، به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، محمود گودرزی شامگاه سه شنبه در نهمین جلسه شورای معاونان و مدیران کل امور مجلس دستگاه های اجرایی که در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد، افزود: یکی از اشتباهاتی که در گذشته رخ داده تلفیق ورزش و امور جوانان بوده که این دو با یکدیگر همخوانی ندارند و دارای مفهوم جداگانه هستند به طوری که جوانان با حوزه فرا بخشی ارتباط دارد و ورزش یک حوزه کاملا اجرایی است.

گودرزی تصریح کرد: ستاد و شورای راهبردی متشکل از متفکرین حوزه ورزش و جوانان تشکیل و لایحه تفکیک این وزارت خانه را تهیه کرده اند.

وی اظهار داشت: البته در دولت یازدهم اقدامات گسترده ای در حوزه جوانان انجام شده، اما باید بدانیم که اعتبارات این حوزه تنها هفت میلیارد تومان است. چگونه می توان با این اعتبار برای 18 میلیون جوان ایجاد اشتغال و مسکن تامین کرد؟

وزیر ورزش ادامه داد: این در حالی است که 18 وزارت خانه موظف هستند امور جوانان را مورد توجه قرا ردهند، اما خطای برداشتی در این زمینه صورت گرفته که تنها وزارت ورزش باید به حوزه جوانان بپردازد.

گودرزی افزود: در 18 ماهی که از مسوولیت من در وزارت ورزش می گذرد با مشکلات عدیده ای رو به رو بودم به طوری که فدراسیون ها باید انتخابات خود را انجام می دادند تا روسای آن ها تعیین شود.

وی گفت: 18 فدراسیون در ابتدای فعالیت وزارت ورزش و امور جوانان در دولت یازدهم به وسیله سرپرست اداره می شدند که در یک مدت کوتاه و بدون کمترین تنش انتخابات این فدراسیون ها برگزار شد.

وزیر ورزش و امور جوانان افزود: انتخابات کمیته المپیک نیز یک سال و نیم به تاخیر افتاده بود که این انتخابات نیز بدون تنش برگزار شد.

گودرزی تاکید کرد: نکته دیگر اینکه در دولت قبلی سه هزار و 870 طرح نیمه کاره با پیشرفت 10 تا 80 درصد رها شده بود که بیش از 400 طرح از این طرح ها تاکنون به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه از قهرمانان و مدال آوران در دو مرحله قدردانی شده است، گفت: دولت گذشته قول می داد اما عمل نمی کرد و ما وارث این مطالبات بودیم که در دو مرحله قهرمانان مطالبات خود را دریافت کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی