بازدید 157639
باز هم شهرداری تهران افتخار یکی دیگر را به نام خود سند زد؛

افشای پشت پرده طراحی و ساخت «پل طبیعت» در تهران! +مستندات

این ایده به قدری ناب بود که مدیران شهرداری را مجذوب خود کرد و موجب شد، در زمانی کوتاه، ایده‌پرداز را فرا بخوانند و برای تکمیل طرح، ارزیابی و اجرا، به سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری سوقش دهند. از اینجا به بعد، فرایند به صورت جدی‌تر پیگیری شد تا جایی که بعد از موافقت کلی شهرداری با طرح‌های ارائه شده، پروپوزالی برای اجرای ۲۵ پل مشابه تدارک دیده شد تا به این روش، حداکثر بهره از طرح رسیده برده شود.
کد خبر: ۴۹۷۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳ 06 May 2015
از سرقت ایده «اتاق امن» در دوران حضور احمدی نژاد در شهرداری تهران تا امروز که مستنداتی درباره طراحی «پل طبیعت» به دست رسیده که حکایت از سرقت این ایده دارد، حضور شهرداری تهران در بطن این اتفاقات حکایت از آن دارد که این نهاد جای چندان امنی برای ارائه ایده‌های نو نیست!

به گزارش «تابناک»، با اینکه مدت زیادی از افتتاح «پل طبیعت» در تهران نمی‌گذرد، آوازه این بنا آنقدر همه جا پیچیده که کمتر کسی را می‌توان یافت که درباره‌اش نشنیده باشد، به ویژه آنکه به تازگی نام یک بانوی جوان ایرانی‌ طراح آن معرفی شده و گفته می‌شود، ‌سازه فلزی پل از نظر طراحی توانسته حائز چند عنوان بر‌تر بین‌المللی در طراحی شود.

این در حالی است که به تازگی مستنداتی در اختیار «تابناک» قرار گرفته که حکایت از اتفاقاتی عجیب و غریب در پس پرده اجرای این ایده دارد و به نوعی ثابت می‌کند ‌ایده طراحی و اجرای این پروژه، از فردی دریافت شده که هیچ سهمی در انجام پروژه نبرده و پرداخت نشدن حق و حقوقش، موجب شده که راه قضایی را برای احقاق حقوق خود پی بگیرد.

ماجرا از آنجا آغاز شده که یکی از کار‌شناسان کنسولی وزارت خارجه وقتی از مأموریت در یکی از کشورهای اروپایی به کشور باز‌می‌گردد، در عبور و مرور روزمره از بزرگراه‌های پایتخت ایده‌ای به ذهنش خطور می‌کند که می‌تواند در عین نو بودن، هم بر جاذبه‌های شهر بیفزاید و هم سودآوری داشته باشد و از این روی تصمیم می‌گیرد که ایده‌اش را با شهرداری تهران در میان بگذارد و مقدمات اجرایش را فراهم آورد.

افشای پشت پرده طراحی و ساخت «پل طبیعت» در تهران! +مستنداتمحمود اسدی درباره ایده‌اش اینچنین توضیح می‌دهد: اوایل سال ۸۵ و بعد از بازگشت از مأموریت کاری در اتریش، از آنجایی که در سفر به ایالت اینسبروک (در غرب اتریش) با پلی زیبا مواجه شده بودم که دو طرف دره را به هم متصل کرده و در عین کوتاه کردن مسیر، زیبایی خاصی به منطقه بخشیده و جاذبه‌ای جدید برای گردشگرانی که از این بخش از کوهستان آلپ عبور می‌کردند، فراهم آورده بود، این ایده به ذهنم رسید که دو سمت اتوبان مدرس در محدوده عباس آباد را به وسیله پلی در چند طبقه به هم متصل کرده و فضایی تفریحی و جذاب پدید آوریم که با اختصاص یک طبقه آن به رستوران، هزینه‌های اجرای پل هم درآید و توجیه اقتصادی داشته باشد.

آن گونه که وی توضیح داده و برای توضیحات، مستنداتی ارائه می‌دهد، این پل قرار بوده در چهار طبقه به اجرا در‌آید که یکی از طبقات برای پیاده‌روی و عبور دوچرخه سواران، یکی برای ارائه خدمات ویژه (VIP)، بعدی برای رستورانی با دیوارهای شیشه‌ای و میزهای گردان و در طبقه آخر تراسی برای بازدید عمومی طراحی و ساخته شود. بدین ترتیب دست به کار شده و طرحش را به صورت مکتوب درآورده و به شهرداری ‌می‌دهد.

این ایده به قدری ناب و جذاب به نظر می‌رسد که در زمانی کوتاه، مسئولان شهرداری وی را فراخوانده و برای تکمیل طرح، ارزیابی و اجرا، به سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری سوقش می‌دهند. از اینجا به بعد، فرایند به صورت جدی‌تر پیگیری شده و مدیران سازمان مشارکت‌های مردمی از وی درخواست می‌کنند که پروژه «پل رستوران» را طراحی کرده و نقشه‌های فنی پروژه را در اختیارشان بگذارد که این موضوع اسدی را بر آن می‌دارد که با یکی از شرکت‌های مطرح در عرصه طراحی سازه‌های شهری تماس گرفته و طی قراردادی، طراحی پروژه را به ایشان واگذار نماید.

آن گونه که طراحی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد، طراحی مقدماتی پروژه در واپسین ماه‌های سال ۸۵ به پایان رسیده و در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد و از اینجا به بعد، بحث بر سر موضوعات فنی در کمیسیون‌ها و جلسات مختلف پی گرفته می‌شود تا ‌‌نهایت امر، در آخرین روزهای بهار سال بعد (‌پنجمین روز خرداد ۸۶)، سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهر تهران، موافقت کلی خود با طرح را مکتوب اعلام و اجرایش را منوط به مکان‌یابی مناسب و بررسی برخی ضوابط و مقررات می‌کند.

البته به موازات این اتفاق، اینقدر ایده ارائه شده به مذاق مدیران شهرداری خوش می‌آید که سعی می‌کنند بسطش داده و به جای ساخت یک پل رستوران، ده‌ها پل رستوران برپا کنند و به این منظور، پروپوزالی تهیه می‌کنند که بر اساس آن قرار است در ۲۶ نقطه کلیدی در بزرگراه‌های تهران، پل رستوران ساخته شود.

جالب اینکه تاریخ درج شده ذیل این پروپوزال، حکایت از آن دارد که بعد از موافقت اصولی با طرح ارائه شده توسط اسدی، به رشته تحریر در‌آمده است؛ البته در مقدمه این پروپوزال هم به صراحت اشاره شده که پروژه رستوران‌های زنجیره‌ای بزرگراهی (همان پل رستوران) توسط «محمود اسدی» ارائه شده و موافقت با کلیات طرح پیشتر صورت گرفته و حتی در تصاویر مندرج‌ در پروپوزال، محدوده‌ای که امروزه پل طبیعت در آن ساخته شده و مورد تأکید ایده‌پرداز پروژه بوده نیز درج شده است.

از اینجا به بعد مذاکرات اسدی با سازمان اراضی عباس آباد برای اجرای نخستین پل رستوران پایتخت آغاز می‌شود، ولی مسئولان شهرداری هر بار به دلایل و بهانه‌های مختلف، اجرای طرح را منوط به برخی بررسی‌ها کرده و به تعویق می‌اندازند و طراح پروژه که وقت و توان مالی زیادی را صرف پی گرفتن اجرای پروژه‌اش کرده، چاره ندارد جز صبر کردن؛ صبری که هرچقدر طولانی هم می‌شود، به ثمر نمی‌نشیند.

اسدی در این باره به خبرنگار «تابناک» می‌گوید: هنوز هیچ پاسخی از مسئولان شهرداری دریافت نکرده بودم که در مهرماه سال ۸۷ برای مأموریت کاری راهی ‌اردن شدم. این مأموریت البته طولانی شد و چهار سال بعد، زمانی که به تهران بازگشتم، متوجه شدم که پروژه‌ام با نام جعلی «پل طبیعت» در دست اجراست و البته تغییراتی در آن ایجاد کرده‌اند که کمی متفاوت باشد، ولی مشخصاتی مانند مختصات اجرای آن، همانی بود که در طراحی‌های بنده دیده شده بود.


این موضوع وی را بر آن می‌دارد که شهردار را در جریان ماوقع قرار دهد که در این مسیر توفیقی به دست نمی‌آورد. پس از آن، به سازمان مشارکت‌های مردمی شهرداری مراجعه می‌کند که در آنجا نخست با انکار مواجه می‌شود و بعد از ارائه مدارک، مجابشان می‌کند که آنچه پل طبیعت می‌نامند، اجرای ایده وی است و در جواب می‌شنود: «پروژه در حال اجرا بر فراز بزرگراه مدرس، صرفا یک پل است نه رستوران و جاذبه توریستی و با پروژه مورد ادعای وی‌ ارتباطی ندارد»!

حال دلیل حذف رستوران از پل چه بوده، معلوم نیست، ولی اگر به موضوعاتی مانند دایر کردن رستوران در محدوده پارک آب و آتش در یک سمت پل را مورد توجه قرار داده و ملاحظاتی مانند دشواری‌های ساخت پارکینگ خودرو در مجاورت پل را مد نظر قرار دهیم، شاید بتوان دریافت که چرا ایده ساخت پل رستوران بر فراز بزرگراه (با امکان بازدید عمومی و فراهم آوردن فرصتی برای تماشای مناظر) با حذف رستوران به اجرا درآمده است.

اما هرچه رعایت نشدن حقوق این طراح و ایده‌پرداز در این پروژه، با توجه به مستنداتی که اسدی ارائه می‌دهد، مسجل به نظر می‌رسد و ناراحت کننده است، ماجرا زمانی برای وی رنگ و بوی دیگر پیدا می‌کند که مجبور به استخدام وکیل برای پیگیری حقوق خود در این پروژه می‌شود و در مقابل می‌بیند که به ناگهان، نام یک خانم به عنوان طراح این پل به عموم معرفی می‌شود تا ادعاهای اسدی درباره طراحی پروژه، کمرنگ‌تر جلوه کند!

وی در این باره می‌گوید: این خانم هموطن بنده است و منکر زحمات وی در طراحی سازه این پل نیستم، ولی طراحی این پل را ایشان انجام نداده و علاوه بر آن، ایده اصلی این پروژه نیز متعلق به ایشان نبوده است. البته اگر قرار بود طرحم را خودم به اجرا درآورم، برای اجرایش فکرهای بهتری در سر داشتم و هنوز هم اگر آقایان اشتباهشان را قبول کنند و مکان دیگری را برای اجرای طرحم در اختیارم بگذارند، از پیگیری قضایی ماجرا صرف نظر می‌کنم و تلاش خواهم داشت ایده‌ای را که برای معرفی و تأییدش انرژی زیادی صرف کرده‌ام، ‌به اجرا درآورم.

اسدی در پایان می‌گوید: هنوز باورم نمی‌شود که چگونه از آن همه استقبال از طرحم و افق توسعه‌ای که مسئولان برایش ترسیم کردند، به اینجا رسیدیم که پروژه توسط دیگران به اجرا درآمد و نام پل طبیعت به خود گرفت و حالا طراح هم برایش معرفی می‌شود، در حالی که همه مستندات ارائه این طرح توسط بنده از چندین سال پیش موجود است و برخی مدیران شهرداری هم که با طرحم موافقت کرده بودند، هنوز در این نهاد سمت دارند؛ امیدوارم که اشتباهات تصحیح شود و ایده من به نام دیگران نوشته نشود!

گفتنی است، «تابناک» آمادگی دارد پاسخ مسئولان شهرداری در ابن باره را جهت روشن شدن دیگر ابعاد ماجرا و آگاهی عموم منتشر نماید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۳۰۱
انتشار یافته: ۱۰۴
اگر ژیمانکاران و ........... سود مالی شخصی نکنند

نخواهند گذاشت هیچ پروژه ای بوجود آید

اول منافع بعد در آمد شخصی
طرحها هیچ ارتباطی باهم ندارند
صرفا ایده یکسان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
اونایی که منفی دادن متن رو خوندن؟؟
ظاهرا موج سواری در ایران عادت شده!! متن را نخوانده به نظرات مراجعه میکنند، اگر منفی ها بیشتر بود منفی میدهند و بالعکس!!
دوستانی که منفی داده اید دوباره متن را بخوانید!
واقعا برای شهردار تهران متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
باش !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
باش
عزیزم تابلو اصلاح طلبی .ای کاش از اختلاسها و دزدی های زمان آقای ........... هم میگفتی
من همش واسم سوال بود چرا این خانم نخبه یه مصاحبه انجام نمیده كه ما بیشتر باهاش اشنا بشیم و تقریبا جز یك عكس تار من به شخصه چیزی از ایشون ندیدم. نگو یه كاسه هایی پشت نیم كاسه بوده :)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
زود قضاوت نکنید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
نخبه کجا بود بچه بازیه مگه یه معمار تنهایی پل طراحی کنه!!! اصلا معمار طراحی بلد نیست که!!! معمار زیباشناسه، مهندس عمران طراحی و محاسبه انجام میده. متاسفانه مردم مام اطلاعات ندارن
داداش فک کردی اینجا فرنگه؟!
نه حاجی، اشتباهی اومدی، اینجا .................
خوب صبر میکرد دو سه سال دیگه یادش می افتاد که طرحش رو دزدیدن . و بهتر شد که این طرح اجرا شد چون قشنگ تر هستش .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
تا وقتی اینقدر به صاحبان فکر و ایده های برجسته بی اعتناییم باید فاصله عظیم بین ایران و غرب رو در صنعت و معماری و شهرسازی و خدمات اجتماعی و و و تحمل کنیم و تحقیر شویم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
مگر شما طرح ايشون رو ميدوني چيه بوده كه ميگي طرح فعلي قشنگ تر هستش ؟
قبول دارم ایده رو دزدین که این یه موضوع جداگانه هستش، هر چند اصل ایده هم کپی یک نمونه خارجی بوده

مهم اینه که چه کسی اون رو طراحی دقیق مهندسی کرده و پیاده سازی کرده
به نظرم حق ایشون از این پل فقط حق یک ایده پرداز هست که همیشه همه جا تو ایران پیچونده میشه ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
خیلی چیزا تو ایران پیچونده میشه و خیلی ها بجای خوردن نون ایده و تلاش و قابلیت های خودشون دارن نون پیچوندن رو میخورن بنابراین با این موضوع مشکلی ندارن ..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
مطمئن باش اخوی یه طراح و مهندس خوب اینقدر شرف داره کار مردم رو به اسم خودش ارائه نده چون میتونه به سهم خودش هم افتخار کنه! کسی می پیچونه که هیچ .... نیست!
ضمن اداي احترام به جناب آقاي اسدي
طرح پل بين پاركي قبلا در پارك پرديسان هم بوده ولي چيزي كه اين پل را منحصر به فرد ميكند زيبايي در طراحي سازه پل است كه البته سازه پل ايده ايشان نبوده
مواظب باش به عنوان خرابکار پل بعد ها مطرح نشی!
جالب است این آقای اسدی به صرف ارائه یک ایده آنهم اقتباس از یک محل توریستی در اتریش ، بدون اینکه رزومه ای از سوابق خود ارائه دهد خود را طراح پل قلمداد کرده است.
پاسخ ها
ارشیا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
عکس هایی که از مطالعات گزاشتن را مطالعه کنین
چند روز پيش از يكي از دوستان درباره اين اتفاق و اين موضوع چيزهايي شنيده بودم اما باور نمي كردم.
ايده دزدي هم خوب باب شده ها!!!
این بنده خدا الان سالمه؟
بلایی چیزی سرش نیاوردن !؟ انگی ؟ حرفی ؟ حدیثی واسش نساختن؟
این مورد باید رسیدگی بشه که چطور سالم مونده؟
اين پل ايده اش مال اين آقا بوده، در صورت صحت موضوع، نكته مهم نحوه طراحي بوده كه توسط يك خانم جوان ايراني انجام شده و در جشنواره هاي معماري دنيا هم جوايزي رو برده، اين كار هيچ چيزي از ارزش هاي كاري اين پل و طراح خوش ذوق اون كم نميكنه.در ضمن خود اون خانم هم هرگز ادعا نكرده كه ايده اين پل مال خودش بوده .اين دعوا بر سر ايده ربطي به چگونگي ساخت اون نداره.البته اين چيزي كه اين جا نوشته از مسئولين شهرداري تهران اصلا بعيد نيست.بنده خودم از نزديك با فساد گسترده مالي (در بحث پايان كار و خلافي ساختمان) ب.......چنان باند بازي بيداد .............................
ااااا دکتر قالیباف شما دیگه چراااااا شما که در مناظرات یه آدم خوبی نشون دادی هستی! قرار بود رییس جمهور بشی شما.پس عدل شما کجا رفته دکترررر؟؟؟
من از همون اول می دونستم کار این خانم که یک معمار هست نمی تونه باشه
خدا کنه آقای اسدی به حق شان برسند...
بخدا خجالت داره خانم معمار...
خود این اقا هم این ایده را از یک خارجی گرفته!
سر یه کپی برداری چه قشقرقی راه انداختن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
خب شما چرا نمیری ایده بگیری و ثبت کنی؟
دارایی معنوی میدونی یعنی چی؟
همون دیگه یه عمر آهنگ مجانی دانلود کردی
و نرم افزار کرک شده استفاده کردی
حالا به ایده ی اجرایی شده میگی کپی
تابي جون مثل اينكه هوس كردي با مامورهاي سد معبر يا با راتتده و شاگرد ماشين حمل زباله شركت هاي تحت نظارت شهر داري شاخ بشاخ بشيا از سرنوشت راننده مرحوم وانت يا از مرحوم "ساعي" عموي "هادي" درس عبرت نگرفتيا
سلام
شرکت نوسازی اراضی عباس اباد یکی از ..... ترین جای های ممکن شهرداری است که هیچ نظارتی روی ان نیست!! تابناک لطفا بررسی کن قضیه باشگاه و مانژ سوارکاری ان چیست!! تا به ....کاملا واقف گردی! دکتر .... مدیر عامل این شرکت اصلا .... و دکتر .... معاون طراحی این شرکت کلیه طراخ های ..... و ....می کند! مانند همین پل!! مانند طرح باشگاه سوارکاری!!!!
بنام خدا
اتفاقا زماني كه آقاي احمدي نژاد تازه شهردار تهران شده بود بيست 20 طرح فرهنگي از جمله تهران گردي، محله در يك نگاه و ... به ايشان ارايه كرديم و ايشان به سرپرست معاونت فرهنگي اجتماعي و رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري گفت تشكيل جلسه دهيد و بعد از استماع مطالب در حضور خودش، قرار شد طرح ها را به طرح و برنامه سازمان فرهنگي هنري ارايه كنيم بعد از ارايه متاسفنه بارها مراجعه كرديم هيچ پاسخي نگرفتيم بالاخره طرح هايمان را به شوراي شهر تهران فرستادند و آنها هم مشغول امور شايد مهمتري بودند. در نهايت بعد از يكي دو سال ديديم طرح هاي ما كم كم در شهر تهران توسط شهرداري در حال اجراست. با آقاي خادم عضو محترم شورا موفق به ديدار شديم ايشان از اين كه طرح هاي ما بدون اجازه ما توسط ديگران اجرا شده عذرخواهي كردند.
از نهادهاي به اصطلاح مسئول انتظار اين چنين نمي رود. كاش امانت دار باشيم.
اين دختر خانم كه از ٢٣سالگى پيمانكار پارك اب واتش بوده معلوم هست ازرانت استفاده ....
بابا ایول ! از شما تشکر می کنم که مرا از گمراهی نجات دادید . نزدیک بود باورکنم که خلاقیت ایرانی « وجود » دارد !
البته اون خانوم طراح معماریه پل هستن و ادعا نکردن ایده کلی ساخت پل از ایشونه.
صرف نظر از ایده کلی ساخت همچین سازه ای که الان مورد ادعا قرار گرفته, معماری پل اصالت و جذابیت خودش رو داره که تحسین برانگیزه
خود طرف ميگه رفتم خارج از كشور و مسافرتم طول كشيد. خب شهرداري هم پل طبيعت رو ساخته. حالا چون ايشون يه همچين ايده‌اي داده ديگه كسي حق ساختن پل طبيعت رو نداره؟ نه شكل و شمايلش شبيه طرح ايشونه نه ربطي به طرح پل‌رستوران داره. حالا بر فرض كه ايده و طرح ايشون جرقه‌ي پل طبيعت باشه، با اين حساب لابد مسئولان ايالت اينسبروك هم بايد بيان اقامه‌ي دعوا كنن!
به عنوان يك مهندس عمران ادعاي آقاي اسدي به عنوان يك ادعاي واهي توسط شهرداري قابل پيگرد قضايي مي باشد أولا با توضيحات داده شده ايشان هيچگونه تحصيلات مهندسي در زمينه ساختمان ندارند ثانيا پل أجرا شده با طرح پل ايشان بسيار بسيار متفاوت است ثالثا طبق مدارك طرح ايشان در ٢٦نقطه (آنهم به پيشنهاد شهرداري)قرار بوده أجرا شود كه بزرگراه مدرس يكي از آنهاست و هيچ مدركي وجود ندارد كه ايشان براي اولين بار بزرگراه مدرس را انتخاب كرده باشند رابعا ايشان به يكباره از كشور خارج شده و پس از چهار سال بدون اينكه در اين مدت پيگير اين مسئله بوده باشد به يكباره پيدايش شده و ادعاي ارث مي كند؟! يعني در اين مدت شهرداري بايد محترمانه معطل ايشان مي ماندند!؟خامثا از سال ٩١ تا به حال ايشان كجا بوده اند و حالا كه متوجه شده اند طرح خانم مهندس(تأكيد مي كنم طرح خانم مهندس نه ايده آقاي أسدي)مورد توجه جهاني قرار گرفته ايشان ادعاي ارث مي كنند؟!سادسا آيا اين مناقشه نمي تواند ادامه مناقشات تكراري دولتيها و شهرداريچي ها باشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
جناب مهندس ،1- خامساٌ صحیح است. 2- کاربرد اولاً-ثانیاً-ثالثاً و ... در زبان فارسی نارست است.
واقعا مضحكه. يكي زحمت ميكشه و ايده پردازي ميكنه بعد يك سازمان عريض و طويل مثل شهرداري تهران با كلي ادعا و با اون ....مياد .....
عجب!؟
خدا ریشه این ظلم و ظلم های مشابه را خشک کند.
باز یک نفر موفق شد و داد حسودان بلند شد، شاید ایده مال ایشان (مدعی جدید) باشد ولی این مسئله چه ربطی به طراحی پل دارد؟ شکل درج شده خود تایید کننده این موضوع است. در ضمن اگر درست درخاطرم مانده باشد مسئله طراحی این پل به صورت مسابقه بر گزار شده ( یعنی ایده به مسابقه گذاشته شده تا طراحی انجام شود) که در این صورت هم مسئله به این خانم مهندس جوان ربطی پیدا نمی کند.
عجب...همه مدل فساد .....
من ني فهمم چرا هركاري كه تو ايران ميگيره و هرشخصي كه موفق ميشه بلافاصله واسش پشت پرده و اينا درست ميشه
خوب عزيز من مرسي كه به ذهنت رسيد روي اتوبان ميشه پل با كاربري پياده روي و رستوران زد ولي ايني كه ساخته شده كجا و اوني كه تو طرح دادي كجا
منم يه زماني تو ذهنم بود ميشه تو تهران يه برج مخابراتي زد
پس برج ميلاد هم دزديه
باسلام، متاسفانه این روند در شهرداری تهران و ادارات زیرمجموعه باب هستش، پسشنهاد میکنم حتما پیگیری کنید و مطمین باشید به حقوق خود با پیگیری و استفاده از یک تیم حقوقی خوب خواهید رسید.
خالی از لطف نیست که بدانید پیشنهاد و پیدایش تبلیغات روی عرشه " پلهای عابرپیاده " در بزرگراه توسط شرکت ما در سال 1379 برای اولین بار مطرح و استفاده شد ولیکن سازمان زیباسازی شهرتهران بعداز چندین سال بدون پرداخت حق و حقوقی امتیاز مارا لغو کرد، اما 7 سال در محاکم قضایی موضوع را پیگیری کردم و نهایتا پیروز شدیم. پس شما نیز با قدرت تمام اگر واقعا حق باشماست پیگیری کنید. ضمنا برای هرگونه کمکی آماده هستم.
باعث تاسفه
من یه ایده داشتم و اون ایجاد بانک ایده و ثبت تمامی ایده ها در ان حتی از طرف یه فرد روستایی است، یعنی سازمان های مختلف و موضوعات مختلف دسته بندی شوند و هر کس ایده ای دارد با کد ملی خود ان را ثبت کند و همه ی ایده ها فقط در یک جا ثبت شود، این گونه هر کسی ایده مال اوست میتواند ادعا کند و هیچ کس هم نمیتواند ایده ی دیگران را بدزدد
البته میتوان قسمتی برای ایده های فروشی قرار گیرد و بعضی ایده ها که عام المنفعه است برچسب رایگان بخورد
مثلا قسمتی با عنوان یارانه باشد که هر کس ایده در این مورد دارد و به درد دولت میخورد بنویسند شاید ایده ای نو به ذهن کسی برسد که به ذهن بقیه نرسیده، یا مثلا برای کم کردن تخلفات رانندگی
احسنت به این افشاگری
از آنجايي كه تو مملكت ما همه چيز يهويي اختراع و ساخته مبشه ،راحت بود كه حدس بزنيم يك .... ، ولي كار اين آقا و گقته هاش قابل توجيه هست، من خودم دو تا ذرح فني در كارم داشتم كه هردو يكسال بعد اجرا شد با اسم كسان ديگر كه گروه باند بودند
یادتونه قبل ساخت پل کلی کابل برق و تشکیلات برقی از بالای اتوبان دیده می شد برای اینکه جمعش کنن پل ساختن....
عجیب است !!!!!!!!!! خدایا نو بر کار خیرم بدار !! داریم قطع امید میکنیم از بسیاری از این بندگان تو !!!که خدا نکند متقلب باشند !!!!
دمت گرم تابناک تریبون افرادی هستی که در جای جای کشور به نوعی حقشون ناحق شده
اقا من دانشجو بودم یک ثبت اختراع به شهرداری معرفی کردم خود با یک رکت دیگر کپی برداری کرد اینم شمارش گفتن برو دنبال کارت خیلی جوان هستی پارکبان هوشمند الان همون زردرنگ های بغل خیابان که نصب شده تو سازمان ثبت اختراع هم ثبت شده متنش هم آنلاین است1387
باور کردنی نیست خدای من!
می خواهم از دیدگاه یک معمار جریان را توضیح دهم:
باید توجه داشت که تنها ارائه ایده اولیه برای ایجاد یک فضا نمی تواند باعث ایجاد حقوق برای فرد طراحی گردد. همچنین ایده ایجاد چنین پلی ایده چندان نابی هم نبوده و نمونه هایی از آن در کشورهای اروپایی و آمریکایی وجود دارد.
به ویژه ایده ایجاد رستوران روی بزرگراه ها که از نظر مبانی نظری ایده ای مربوط به دهه 80 و 90 میلادی است. نکته مهم این است که از معماران برای خلق ایده ساخت پل روی مدرس دعوت به عمل آمد و آن بانوی جوان در آن مسابقه در عدالت از میان تمامی طرح ها برنده شده و لذا صاحب حقوق معماری آن می باشد. جالب است که مستندات و ضمایم این خبر هم هیچ شباهتی به طرح اجرا شده ندارد مگر عبور یک پل از روی اتوبان.

با مثالی دیگر روشن تر منظور خود را بیان می کنم که قابل درک تر شود. فرض کنیم ایده ساخت هتلی بر فراز یکی از کوههای مشرف به تهران به شهرداری از سوی اینجانب ارائه شود و من هم طرح های سه بعدی اولیه ای برای آن ارائه کنم. مدل هایی که بعضا در اینترنت هم موجود و می توان از آرکی مادلز تا تریدی ور هوس آن ها را دانلود کرد. در این مرحله می توانم از مسئولان برای این ایده خود طلب مبلغی را نموده و یا با معرفی سرمایه گذار خود نیز در این بخش وارد شوم. اما شهرداری با توجه به حساسیت موضوع مسابقه ای در این مورد برگزار کند و معمار دیگری با خلاقیت طرحی ارائه کند که شاید در توانایی من نبوده است. آیا در این شرایط من صاحب حقوق طراحی معماری آن می شوم؟ آیا می توانم به معمار آنجا بگویم هرچه کشیده ای طرح من است؟
آقای اسدی اگر چنین ایده ای ارائه کرده ( که قبلا هم گفتم ایده ای کهنه در شهرسازی است) می توانست در همان ابتدا حق و حقوق خود را به خاطر این ایده از شهرداری دریافت کند. نه اینکه بعد از گذر حدود 7 سال متعرض حقوق معمار پروژه گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
یه ضرب المثل و شوخی بین مهندسان معمار است یادتونه؟ بزرگترین دزدهها مهندسان معمار هستند ... عزیز دلم در کشور ما برای ثبت اختراع، مدل مشابه خارجی هم باشه به عنوان ثبت اختراع قبول میشه(نه مشابه داخلی) اینجا دزدی اتفاق افتاده
تابناک جان خواهشا تا آخر ماجرا رو پیگیری کن
مرگ تدریجی خلاقیت و کارآفرینی
شهرداری همینجوریه قانونش بی قانونیه
چه معنی دارد که کار آفرین و خلاق و مبتکر تو این مملکت به حق و حقوقش برسد ! هر فکر نو و ایده ایی مختص مدیران است و لا غیر !
این موضوع فقط مختص شهرداری آن زمان نیست خود من طرحی به وزارت بهداشت برای تولید دستگاه ارائه کردم. ابتدا طرح رد شد ولی بعد از چند سال متوجه شدم یکی از کارشناسانی که در جلسه دفاع بوده الان کارخانه ایی تاسیس کرده و داره ...........
سندش هم موجوده
پاسخ شهرداری: دلمان می خواهد، هرکاری که دوست داشتی برو بکن!
متاسفانه مالكيت ايده و فكر intellectual property در ايران ارزش و جايگاهي ندارد
اینروزها چقدر زیاد از کلمه پشت پرده صحبت میشود به نظر میرسد کل جریانات این مملکت و دیگر کشورها دارای پشت پرده هایی میباشد شاید بهتر است در تدوین خبرها از کلمات مناسبتری استفاده شود.
با عرض معذرت ايشون اتهام خيلي بزرگي رو به طراح پل وارد كردند . درست كه ايده براي ايشان بوده ولي طراحي سازه با ايده پردازي متفاوت است
اي بابا،
اقا چه انتظاراتي از شهرداري دارين… مثل اينكه تابحال راهتون اون طرف ها نيافتاده !
با احترام به آقاى اسدى و طرح ايشان، موضوعى را به اين بهانه طرح ميكنم. درست است كه ايده پل طبيعت و مشابهات آن جالبند، ولى اين براى شهرى است كه همه امكانات براى شهروندان فراهم است و بعد به اين طرح هاى لوكس ميپردازند.
شهردارى براى سالمندان چه كرده؟ براى اوقات فراغت بسيار زياد سالمندان كوچكترين كوششى نشده كه معمولا روى نيمكت هاى كنار خيابان جمع ميشوند.
شهردارى براى فضاهاى ورزشى جوانان چه كرده، براى امر پاركينگ اين همه خودرو چه كرده. آيا پل طبيعت با ميلياردها بودجه كه كاملا نمايشى است، اولويت بر ورزش جوانان، مكان هايى براى جمع شدن سالمندان دارد؟
ما منكر كوشش شبانه روزى شهردارى نيستيم، اما آيا نبايد الويت هايى با مطالعه نيازهاى شهرى تعين شود؟
پل طبيعت بدون درنظر گرفتن ميزان پاركينگ بازديدكنندگان ساخته شده، و زندگى ساكنان اطراف را سياه كرده است.
من ني فهمم چرا هركاري كه تو ايران ميگيره و هرشخصي كه موفق ميشه بلافاصله واسش پشت پرده و اينا درست ميشه
خوب عزيز من مرسي كه به ذهنت رسيد روي اتوبان ميشه پل با كاربري پياده روي و رستوران زد ولي ايني كه ساخته شده كجا و اوني كه تو طرح دادي كجا
منم يه زماني تو ذهنم بود ميشه تو تهران يه برج مخابراتي زد
پس برج ميلاد هم دزديه
خیلی جدید هم نیست. نمونه بسیار قدیمی تر اون روبروی درب اصلی دانشگاه تبریز از سال 79 خودنمایی میکنه. قبول ندارین تشریف بیارین خودتون می بینین. در ضمن "تبریز شهر اولین ها"
کاش متن مصاحبه چند وقت پیش خانم مهندس که مدعی طراحی پل میباشد را هم میگذاشتید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
تند نروید، متن اون خانم مهندس فوق العاده خواندنی و بی پیرایه بود.
آخ آخ خدا نکنه یه ایده ببری تو یک سازمانی!‌ ایده‌ت سرکوب میشه قشنگ و بعدش با کمی تغییرات توسط سرکوب کنندگان اجرا میشه !
احترام به مالکیت معنوی.... در .........

من بیشتر یاد ...... می ندازه
شهرداری تهران واقعا شور هر چیزی را در می آورد، آن از سخت دریاچه مصنوعی در شهری که بحران آب دارد، آن از نابود کردن باغات شمیران و ساخت ساختمانهای چند ده طبقه و آن هم از وضعیت آسفالت خیابانها و آن هم از فروش خیابان و پارک برای احداث برج و آنهم مجزو ساخت مراکز خرید عظیم یا همان مال در خیابانهای تنگ و باریک مانند سعد آباد و آن هم از وضعیت وخیم فساد اقتصادی در اکثر شهرداریها و این هم از .... واقعا چه شخصی مسئول پیگیری فجایع در شهرداری میباشد
این دزدیدن ایده ها بصورت یک روال طبیعی در همه جا از جمله شهرداری های دیگر مثل مشهد دیده میشود به این صورت که اینقدر میدوانند تا خسته شوی سپس طرحت از رانت های خاص سر در میاورد در صورت لزوم من به نمونه ای از ان اشاره خواهم کرد
من وکیل شهرداری نیستم اما کاملا یکطرفه به قاضی رفتید و مخصوصا در تیتر اخلاق حرفه ای را رعایت نکردید همه میدانیم شما و .... مشکل دارید اما انتقاد هم اصولی دارد
در این رابطه بیشتر بخوانید: http://www.tabnak.ir/fa/news/497703/%D8%A7%D9%81%D8%B4%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B4%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%88-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D9%BE%D9%84-%D8%B7%D8%A8%DB%8C%D8%B9%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%AA © www.tabnak.ir
خود ایشون هم که ایده ی همچین نابی نداشتن خودشون هم ایدشون رو از یه پل دیگه گرفتن!
معمولا در ایران همیت طور است یک نفر یک ایده ای را می دهد و برای آن جزئیاتی را هم در نظر دارد اما می آیند با یک دید کلی ایده را به اجرا در می آورند و کل ما جرا را ضایع می کنند حالا این آقا باید خوشحال هم باشد که این طرح به خوبی اجرا شده و ضایع نشده است.
خوب است سازمانی یا سایتی برای ثبت ایده ایجاد شود و مردم قبل از ارائه ایده خود به ادارت دولتی آن را درآنجا ثبت کنند تا دیگر شاهد این نوع سرقتها نباشیم.
همه اش یک مشت چرندیات یک فرصت طلب هست
این آقای اسدی کیست و چه مدرکی دارد ؟؟
کنسول وزارت خارجه چه به طرح معماری ؟؟؟
واقعا از تابناک بعید است
یک کسی یک ایده ای رو داده مگر شما خودت این ایده رو از جای دیگری بقول خودت خارج کپی نکردی ...
شکل و فرم و سازه این پل هست که غوغا کرده نه ایده اتصال دو تپه به همدیگر میتواند به فکر هر کسی برسد ...
اصلا از این مقاله کذایی خوشم نیومد تابی جون یک امتیاز منفی بهت دادم
جای تاسف - برداشتن ایده دیگران بدون رضایت صاحب آن یک نوع دزدی است - امان از ....
خب که چی؟ میخواین قالیبافو خراب کنین؟
مگر اینکه مردم خودشونو به کوری بزنن که اینهمه خدمات شهرداری رو نبینن و خبر شمارو ببینن
اگر ز باغ رغیت ملک کند سیبی
میکنند از بیخ
چرا میگیم کپی رایت اجرا نمیشه چرا دروغ و دزدی و تقلب زیاده اینها همه عامل اونهاست.
اینها در شهرداری تهران تازگی ندارد ، طراح پل موزه پونه 7 سال پیش با گرو گذاشتن منزل مسکونی اش در بانک ا.... وام گرفت و آنرا به بهترین شکل با امکاناتی از
قبیل گالری هنری ، عابربانک ، سیستم های صوتی و تصویری ، آکواریوم صنعتی و تهویه متبوع ساخت و قرار بود 6 پل دیگر هم بسازد ولی چون با .... همساز نشد ، حق و حقوقش را پایمال کردند و خانه خودش و دو نفر از دوستانش در مرحله اجراییه بانک قرار گرفته است !!!!!
اگر سوء نیت ندارید لطفا نظر اینجانب را بگذارید.
فساد سر تا پای مملکت رو گرفته
یعنی هر جا .....
آقای ایده پرداز شما مقصری. وقتی در کشوری مسئولان را شبانه ویا در سفر کاری برکنار میکنند آنوقت بی خیال رفتی خارج و 4 سال بعد برگشتی و ادعا هم داری؟
برو تا برکنار نشدی؟ برو آقا
اولا ، اینسبروک ایالت نیست که شهری است در اتریش ، دوما دیدن پل در کشوری دیگر و طرح چنین موضوعی در ایران که ایده پردازی نمی شود ، بنده معمار هستم و ادعای این دوست عزیز درباره این که ایده متعلق به ایشان بوده فاقد جنبه ی حرفه ای معماری است . مثلا ما بگوییم خارجی ها موزه دارند ما هم موزه داشته باشیم پس اگر این حرف را من بزنم ابده ی موزه از ان من است ، چنین تفکری به شدت کودکانه و دور از معماری است . به علاوه ، بهتر است مدیرانی که واقف به علم معماری نیستند از اظهار نظرهای اینچنین پرهیز کنند. پلی هم که در حال حاضر احداث شده اثر ارزشمندی است و با عکسی که از طرح این اقا گذاشته اید زمین تا اسمان تفاوت دارد
همش تقصیر پشته
این که چیزی نیست یه پروژه ملی ملتمسانه داشتن پای یکی از بچه ها رو می بوسیدن بیا انجام بده، انجام نمی داد، انقدر التماس کردن که اومد، مطالعه کرد و راه حل رو پیدا کرد و طرح داد، بعد انداختنش بیرون، بعد تهدیدش کردن که با ماشین زیرت می‌گیریم! پروژه رو هم خودشون شروع کردن! توبه کرد و گفت، اگر یک روزی به یک چوب کبریت توی این مملکت نیاز باشه و من کارخونه کبریت سازی داشته باشم! هرگز نصف یه چوب کبریت مایه نمی ذارم! عوض اینکه محقق رو پاس بدارند، تهدیده به مرگش کردن! عجب! حالا شما در مورد یه پل حرف می زنی؟!
اگه به مصاحبه خانم عراقيان با روزنامه جام جم مراجعه كنيد متوجه مي شيد كه خانم گفته اين طرح رو بعد از فراخوان شهرداري ارائه كرده.يعني اينكه ايده اوليه مال ايشون نبوده و بعد از فراخوان طرح رو ارائه كرده و در ميان طرح هاي ديگه برنده شده.ايده احداث پل و محل دقيق احداث پل هم مشخص بوده.
جالبتر اینکه خبرگزاری فمینیستی ... چقدر در بوق و کرنا کرده بود که این پل توسط یک زن 25 ساله ساخته شده و براش مستند نیز ساخته بود ولی .....
سلام من کارشناس ارشد معماری هستم میشه درخاست کنم مطالب فاز 0 و 1 طرح را هم بگذارین تا موضوع روشن تر بشود
با تشکر
خوب است دعوا بر سر جایزه نوبل نیست در دامنه کوه ولنجک جای بسیار زیبایی برای اجرای پل شماره 2 وجود دارد
اظهار نظر درباره طرح های معماری مساله ای تخصصی است و هر کس که ایده اجرای پلی را مطرح کند طراح یک پل نیست بلکه می توان وی را حداکثر به عنوان برنامه ریز پل شناخت. طرحی که در این متن آمده از لحاظ تخصصی معماری هیچ گونه ارتباطی با پل طبیعت ندارد. البته قابل ذکر است که حرکات مارپیچ این پل در نمونه های خارجی دیگری دیده می شود لیکن علی رغم این شباهت ها کسی مدعی کپی برداری طرح پل طبیعت از نمونه های دیگر نیست. برخی از افراد غیر متخصص فکر می کنند که صرف داشتن ایده یک پل طبقاتی به معنای طراحی آن پل است.
ببخشید اگه حق به حقدار می رسید که اون کشور بهشت می شد
اين موضوع مورد توجه باشه که با توجه به تعداد بالاى فارغ التحصيلان و دانشجويان در رشته هاى معمارى و غيره, بعضا طرح ها و ايده هايى براى يک موقعيت يا يک موضوع مطرح ميشود که در کليات مشترک هستند. همانگونه که نمونه اين کار در خارج از کشور وجود داشته, الزامى ندارد که متخصصان اين امر از آن بيخبر باشند و استفاده نکنند. همچنين کاملا طبيعى هست که دانشجويان و متخصصان موقعيتهاى منحصربفرد و استراتژيک را مد نظر قرار دهند. البته کپى بردارى و اجراى طرح هاى ديگران در اين رشته اتفاق افتاده اما الزاما در تمام موارد اينگونه نيست. قبل از قضاوت صريح, بهتر است اطلاعاتمان را کامل کرده و سپس نشر دهيم.
این مورد در ایران عادی شده حتی کارمندان ایده های همدیگر را دزدیده به نام هم میزنند حال تصور کنید ایده ای مثل فیس بوک که میلیاردها دلار می ارزد دزدیده میشد چی میشد.انجا در بلاد کفر واقعا از حقوق طراحان دفاع میکنند و طراحان هم تلاش میکنند و لی اینجا براحتی زحمات چند ساله شما توسط کار کنان نهادهای زیربط دزدیده میشود و آن را به حساب زرنگی خودشان می گذارند.
باز یه خانم یه کاری انجام داده،همه عالم و آدم بسیج شدن بکوبنش.....بابا خجالت بکشید ،مگه کشکه که طرحتو بلند کنند- هرکی گفت دوتا بلندی رو به هم وصل کنیم و پل هوایی بزنیم یعنی طراحه اصلیه؟!!!
جمع کن پسرجان.
همه نوشته ها را خواندم با کمی تامل خیلی از مسایل برایم روشن شد البته قبلن و خیلی سال ها پیش هم به نوعی برایم روشن شده بود که نمی توان به تنهایی با ارگان های بزرگ سر شاخ شد داستان ساختمان ضد زلزله دوران ان اقای نورانی و بچه خواهر و وزیر هاله نور که یادتان هست و اما سخنی دارم با جناب توکلی؛تاسف خوردم از این همه دانایی؛؛؛
بنده در تمام عمرم 65 سال تا کنون حتا یک شمع و یا سیمی را با اینکه 44 سال است رانندگی میکنم باز و نبسته ام ولی به طرقی که خودم هم نمی دانم چیست حد اقل 5 الا 6 طرح/چون هیچگونه اگاهی فنی ندارم/را دریافت نموده ام حال چگونه؟بماند,برای خودم هم روشن نیست ولی با انجام عملی یکی از این طرح ها از یک نوع از بیماری ها که بدون استثنا همه درگیر ان هستند رهایی یافته ام و به دو نفر از دوستان هم ارایه و نتیجه واقعن عالیست.بدلایلی راضی هستم این طرح اجرایی شود و از اکنون اعلام میکنم کمترین بهره از ان خودم باشد.با شنیده ها و خوانده ها حد اقل چند متخصص و مهندس پزشکی,مکانیک,شیمی و...برای تکمیل ان را به کمک میخوانم ولی کسی,شرکتی و از همه بالا تر وزارت بهداشت و...باید یاری کنند تا سرانجامی داشته باشد.سایت تابناک در این کار واسطه و پشتیبان ما باشند من شماره تلفن خود را اعلام میکنم و ادرس خود را:تا حداقل همه ی مردم ایران و جهان از ان بهره ببرند.والسلام
اینجا ایران است
شاید مسئوالان شهرداری زمان مدیریت احمدی نژاد به ایشون قول ساخت همچین پروژه ای داده باشن ولی زمان آقای قالیباف تو سال ۸۸ قرار شد که ۵ پل توریستی تو منطقه عباس آباد ساخته بشه و برای پل این پل یک مسابقه ای گذاشتن برای ارائه ایده بهترین پروره؛این خانوم هم که شما میشناسیدشون به همراه شرکتی که توش کار میکردند(این شرکت قبلا مسئولیت ساخت آلاچیق و چادر های پارک آب و آتش هم برعهده داشته) این پل رو طراحی کردند.شما نقشه ای که این اسدی ارائه کرده با پل تمام فلزی که الان ساخته شده رو مثایسه کنید اصلا قابل مقایسه نیستن.شاید اون پروژه ای که این آقا ادعا دارشتن رو میساختن،(که کپی پروژه های خارجی بود)مثل پروژه پل طبیعت این همه جایزه دریافت نمیکرد
دوستان عزیز سلام ، چرا همش می خواهیم شهرداری و سازمان ها رو ببریم زیر سوال ؟؟؟ چرا از یه مهندس معمارو یا عمران در مورد این موضوع سوال نمی کنیم؟ چرا همش می خواهیم در مورد مسائلی که اطلاعاتی در موردش نداریم صحبت کنیم و اظهار نظر کنیم؟ همه ما همه جا ، تبدیل میشیم به همه چیز !!! یه لحظه میشیم رئیس جمهور! یه لحظه میشیم شهردار ، حتی گاهی میشیم رفتگر محل !! همش می خواهیم اظهار نظر کنیم ، اوکی ایرادی نداره ، نظر بدید ، اما شما ای که زحمت می کشید زمان میزارید پیام میدید ، یه تحقیق هم انجام بدید لطفا ، من کاملا نسبت به این موضوع بی طرف هستم و قضاوت نمی کنم ، اما این دوست عزیز خب چرا یه دفعه رفتن؟ حالا اومدن؟ اگرم خطایی در شهرداری صورت گرفته و به قول این دوستمون طرحشون دزدیده شده ، خب اگر ایشون واقعا صاحب و خالق این طرح بودند ، نمیزاشتن برن و بعد از اینکه این پروژه انجام شده ، افتتاح شده ، همه کارش انجام شده بیاد بگه .... این طرح منه !!! خب خود این شخص هم مقصره ....
سلام.بنده همه کامنتهارو خوندم و کارشناس ارشد معمار هستم.چیزی که خیلی روشن هست هر معمار و آرشیتکتی در طول دوران حرفه ای فقط یک اثر از خودش باقی نمیزاره و مسلما آثار زیادی رو به مرور زمان بوجود میاره.بنده چند معمار زن نام میبرم دوستان غیر معمار میتونن در موردشون تحقیق کنندخانم مهندس حبیبه مجدآبادی،نشید نبیان،فرشید موسوی،فریارجواهریان و ... و از معماران جوان مرد علیرضا تغابنی،علیرضا مشهدی میرزا،هومن بالازاده،فرشاد مهدی زاده،رضا دانشمیر،این معمارانی که اسم بردم یک شبه معروف نشدند و بعد از اولین اثر مطرح خیلی سریع آثار خیلی بهتری هم از خودشون بجا گذاشتند و همچنان پرکارند و نشون دادند که واقعا برترند..این خانم مهندس جوان هم اگر واقعا طرح مال خودشون باشد که البته من هم بعید میدانم واقعا به تنهایی و بی حمایت باشه و دستهایی پشت پرده هست(با توجه به نداشتن هیچگونه تجربه طراحی پل و مسائل فنی) در آینده نه چندان دور مشخص میشود که واقعا صاحب اثر و فکر هستند یا خیر.چون معماری فقط ایده نیست که بیاییم یک ایده ای بدهیم و بعد هم ارائه کنیم به شهرداری،شهرداری هم بگوید خوشامدید.چون اگر اینطور بود بسیار بسیار بسیار جوانهای گمنام پراستعدادی هستند که واقعا دیده نمیشوند.بنده هم که اینستاگرام این خانم رو دنبال میکنم واقعا هیچ نشانه ای از آن وجودی که متناسب با خلق همچنین اثری باشه در ایشون نمیبینم.به هر حال زمان بهترین داور است و باید صبر کرد.
خوب بره طرحش رو یه جای دیگه پیاده کنه اما این ربطی به طرح ایشون نداره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار