بازدید 2676
رئیس ستاد اقامه نماز کشور:

مسئولان موانع ازدواج جوانان را برطرف کنند

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: مسئولان با پیگیری خود موظف به رفع موانع ازدواج جوانان هستند.
کد خبر: ۴۹۷۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴ 04 May 2015
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: مسئولان با پیگیری خود موظف به رفع موانع ازدواج جوانان هستند.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه آیت‌الله بروجردی این شهرستان اظهار داشت: مهم‌ترین مشکل امروز جامعه بالا رفتن سن ازدواج جوانان است.

وی با اشاره به لزوم تسریع در سهولت امر ازدواج، افزود: کسی که در اوایل جوانی ازدواج می‌کند بیش از نیمی از دین خود را از دستبرد شیاطین حفظ می‌کند و می‌تواند با فراغ بال به آینده و تحصیلات خود ادامه دهد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با ابراز تأسف از بی‌توجهی مسئولان کشور نسبت به این مقوله مهم در بین جوانان، عنوان کرد: امروز هیچ مسئولی در کشور حاضر نیست پرچم‌دار امر خطیر ازدواج جوانان شود و گوشه‌ای از مسئولیت‌های ستاد ازدواج جوانان را به عهده بگیرد.

حجت‌الاسلام قرائتی با توصیه به جوانان در لزوم سهولت در ازدواج، بیان کرد: جوانان نباید تنها به دنبال تحصیلات خود باشند و از این مهم غافل مانده و آن را به زمان دیگری موکول کنند بلکه آن‌ها باید بدانند اگر ازدواج موفقی داشته باشند می‌توانند در ادامه زندگی خود موفق باشند.

وی با برشمردن آثار زیانبار تأخیر در ازدواج جوانان، تصریح کرد: ضروری است مسئولان باهمت و تلاش خود هریک گوشه‌ای از این نواقص را مدیریت کرده تا شاهد بروز ناهنجاری‌های عدیده دیگری در زمینهٔ تأخیر در امر ازدواج نباشیم چرا که این پدیده در کشور به شکل روزافزونی در حال گسترش است به‌گونه‌ای که تأخیر در ازدواج میان جوانان به امری عادی تبدیل‌شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به لزوم تحول در نظام آموزشی کشور، خاطرنشان کرد: آموزش‌های دوران دبیرستان و دانشگاه باید به‌گونه‌ای باشد که جوان پس از فارغ‌التحصیلی خود به دنبال جذب در دستگاه‌های دولتی نباشد بلکه از هنری که در دوران تحصیل خود فراگرفته است در راه کسب معیشت خود استفاده کند.

وی راه نجات بیکاری فراگیر در جامعه امروز را آموختن هنر در کنار تحصیلات به دانش آموزان دانست و گفت: جوان نباید پس از اتمام تحصیلات خود دغدغه بیکاری داشته باشد بلکه خود باهمتی که دارد به دنبال کسب یک هنر در جامعه بوده و از آن راه امرارمعاش کند.

حجت‌الاسلام قرائتی بروجرد را شهر عالمان و فرزانگان توصیف و اظهار داشت: در تاریخ این شهر هیچ مرجعی هم‌تراز با آیت‌الله‌العظمی بروجردی نبوده است و نام این عالم ربانی همچنان بر تارک تشیع می‌درخشد.

وی با تأکید بر ضرورت تقویت ارتباط جوانان نسل امروز با علما و مرجعیت دینی، افزود: آنچه جوان امروزی بیش از گذشته در جامعه با آن مواجه است حجم عظیم شبه افکنی توسط دشمنان اسلام است که هر روز بیشتر از گذشته خودنمایی می‌کند بنابراین ضرورت دارد با تقویت پایه‌های ارتباطی میان جوانان و عالمان و اسلام شناسان آن‌ها را از این مهلکه رهایی بخشید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه شهرستان بروجرد درگذشته قوی‌ترین حوزه علمیه در کشور را داشته، عنوان کرد: حضور مرجع عالی‌قدر جهان تشیع در کنار جوانان این شهرستان موجب شد تا زمانی حوزه علمیه بروجرد در کشور حرف اول را بزند.

وی با تأکید بر ایجاد زمینه‌های مثبت اعتمادسازی میان جوانان و علمای دینی، بیان کرد: بسیاری از افراد با اعتماد به دیگر کارشناسان در حوزه‌های مختلف دستورات آن‌ها را اجرا می‌کنند اما به مراجع و علمای دینی چندان اعتمادی ندارند که ضرورت دارد این زمینه‌های نگرش نادرست در جامعه اصلاح شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی