بازدید 4370

تمدید حضور نظامیان مصری در خلیج فارس

دولت مصر با تمدید استقرار نظامیان این کشور در خلیج فارس، دریای سرخ و تنگه استراتژیک باب المندب به بهانه دفاع از امنیت ملی مصر و اعراب موافقت کرد.
کد خبر: ۴۹۷۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۱ 04 May 2015
دولت مصر با تمدید استقرار نظامیان این کشور در خلیج فارس، دریای سرخ و تنگه استراتژیک باب المندب به بهانه دفاع از امنیت ملی مصر و اعراب موافقت کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از الیوم السابع، کابینه مصر در نشست عصر روز یکشنبه خود به ریاست ابراهیم محلب نخست وزیر، با درخواست وزارت دفاع برای تمدید حضور نیروهای نظامی مصر در خارج از این کشور در منطقه خلیج فارس، دریای سرخ و باب المندب موافقت کرد.

البته بهانه مقامات مصری برای تمدید حضور نظامیانشان در خلیج فارس، تنگه باب المندب و نزدیک سواحل یمن و دریای سرخ، دفاع از آنچه امنیت ملی مصر و عربی خوانده اند، اعلام شده است.

بر اساس تصمیم کابینه مصر، حضور این نیروها تا سه ماه یا تا زمان پایان ماموریت رزمی آنها تمدید شده است.

تصمیم عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر برای اعزام نیروهای نظامی مصر برای انجام ماموریت جنگی در خارج از مرزهای این کشور به بهانه دفاع از امنیت ملی مصر و عربی در منطقه خلیج فارس،‌دریای سرخ و باب المندب در بیست و ششم مارس گذشته به مدت 40 روز اعلام شده بود و با توجه به این که این مدت در آستانه پایان یافتن است، مدت حضور نظامیان مصری تمدید شده است.

خاطر نشان می شود مصر از جمله کشورهایی است که به صراحت از جنگ افروزی عربستان در یمن حمایت کرده و در تصاویری که اخیرا تلویزیون عربستان از کنفرانس مطبوعاتی العسیری سخنگوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان منتشر کرد، یکی از مقامات نظامی مصر در کنار وی به چشم می خورد. با این حال مصر تا کنون در برابر فشارهای عربستان برای اعزام نیروهای ارتش خود به مرز یمن برای جنگ زمینی مقاومت کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی