بازدید 9248
۷

اختلاف 2 ساله شورا، برای انتخاب یک شهردار

به دلیل اختلاف شدید در میان اعضای شورای شهر، آنان نمی‌توانند به نتیجه مشخصی برسند. آنان ‌افرادی را معرفی کرده‌اند که در استانداری به مشکل برخورده ‌و شرایط لازم را نداشته‌اند؛ مثلا برخی از این افراد پاسدار بازنشسته بودند، بعضی مدرک نداشتند و برخی‌‌ هم مدیریت لازم برای این کار را نداشتند.
کد خبر: ۴۹۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۵ 03 May 2015
شهری که به دلیل اختلاف شورا، دو سال بدون شهردار مانده استدو سال از عمر شورای چهارم می‌گذرد، ولی هنوز شهر بیله‌سوار بدون شهردار است، به گونه‌ای که حتی شهرداری بدون سرپرستی و انتخاب شهردار موقت مدیریت می‌شود. این موضوع باعث نگرانی مردم این منطقه شده، ‌ولی تا کنون هیچ کاری در این زمینه نشده ‌است.

به گزارش «تابناک»، اختلافات شدید بین پنج عضو شورای شهر این حوزه، باعث شده ‌تا اعضا نتوانند بر سر فرد واحدی به توافق برسند؛ گویا پادرمیانی ریش سفیدان و حتی امام جمعه این شهر هم نتوانسته ‌گره از مشکل این شهر و مرد‌مان آن‌ باز کند.

در این باره ‌حبیب برومند داشقاپو با بیان اینکه در این گونه موارد نماینده نمی‌تواند دخالت داشته باشد، گفت:‌ باید این را بگویم که شورا‌‌های شهر بیله‌سوار شورایی نیستند که واقعا به درد مردم بخورند. آنها ‌بین خودشان هم اختلاف دارند و گاه‌ شده‌ است که سه نفر از اینها به یک نفر رأی داده‌اند؛ اما بعدا این را انجام نشده است.

نماینده مردم بیله سوار گفت: ‌کار به گونه‌ای ‌بوده‌ که سه نفر ‌روی یک نفر توافق‌ کرده و آن را به عنوان شهردار انتخاب می‌کنند؛ اما دو نفر دیگر می‌روند و طومار امضا می‌کنند و یک نفر از سه نفر را هم به طرف خود می‌کشند و سرانجام مانع از انتخاب ‌شهردار می‌شوند.

وی گفت: به دلیل اختلاف شدید در میان اعضای شورای شهر، آنان نمی‌توانند به نتیجه مشخصی برسند. آنان ‌افرادی را معرفی کرده‌اند که در استانداری به مشکل برخورده ‌و شرایط لازم را نداشته‌اند؛ مثلا برخی از این افراد پاسدار بازنشسته بودند، بعضی مدرک نداشتند و برخی‌‌ هم مدیریت لازم برای این کار را نداشتند.

این نماینده مجلس افزود: درگیری داخلی این افراد‌ باعث شده ‌تا این شهر دو سال شهردار نداشته باشد. این مشکلات هم به هیچ عنوان سیاسی نیست و از هیچ جایی فشار وارد نمی‌شود که ما بگوییم ‌به دلایل سیاسی این کار انجام نمی‌شود، بلکه باید گفت، در اینجا تنها اختلافات داخلی میان اعضا مانع ‌این کار شده است.

برومند همچنین می‌افزاید: بار‌ها امام جمعه و فرماندار بیله‌سوار تلاش کرده ‌‌تا این اختلافات را برطرف کند، ولی متأسفانه این درگیری‌ها پایان ندارد و گاه‌ این‌ها فرا‌فکنی نیز می‌کنند و مثلا می‌گویند، فرمانداری یا استانداری موافق ‌‌شهردار شدن کسی نیست.

وی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود اعضای شورای شهر اعتقاد دارند، زمانی که شورا هست، نیاز به شهردار نیست، آیا این درست است، گفت:‌‌ من نشنیده‌ام، ولی شورایی که نتواند اختلاف خود را حل کند، چگونه می‌تواند یک شهر را اداره کند؟ شاید‌ برخی از آنان گفته باشند چون بعضی از افراد آنجا ادعاهای زیادی دارند و فکر می‌کنند هر چه آن‌ها می‌گویند،‌ درست است، خود را صاحب‌نظر می‌دانند.

این نماینده مجلس همچنین یادآور شد: هنگامی که من تازه نماینده شده بودم، جلسه‌ای در دفتر امام جمعه تشکیل‌ و قرار شد، ما با اینها همکاری داشته باشیم و کسی که توانمندی لازم‌ دارد و ‌بی‌طرف‌ است شهردار شود؛ اما این‌ها ‌‌سرسخت‌ترین مخالف من را برای شهرداری برگزیدند؛ او کسی بود که پس از انتخاب ‌من، هر روز راهپیمایی راه می‌انداخت و مرگ بر برومند سر می‌داد؛ البته استانداری مجوزی برای شهردار شدن وی ‌نداد.

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: تا کنون هر که برای شهرداری مطرح شده، ‌به عناوین مختلف رد شده است. ‌فکر می‌کنم تا وقتی که این شورای شهر هست، کسی نمی‌تواند ‌این‌ها برای شورای شهر انتخاب کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۷
هنوز با دموکراسی فاصله داریم یعنی ظرفیت لازم را نداریم
اطلاعات خبری را کامل کنید بعد منتشرکنید بیله ئسوار در کدام استان است
این مشکل را شهر جدید پرند داراست . باخره یک شهردار آمده اما چند روز بماند خدا عالم است
نه که بقیه شهر ها شهردار دارند خیلی جلو رفتند!!!!!!!!
تو شهر ما(کردکوی-استان گلستان)هم همین مشکل هست.
انحلال شورا راهکار مشکل است. جناب استاندار ملاحظه فرمایید.
بیله سوار کجاست؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی