بازدید 16281
بررسی بازی‌های دو هفته پایانی لیگ برتر فوتبال؛

‌۳ تیم برای قهرمانی، ۶ تیم برای سهمیه آسیا و ۷ تیم برای بقا می‌جنگند

هفته بیست و هشتم لیگ بر‌تر فوتبال ایران در حالی روز جمعه به پایان رسید که ‌هم‌اکنون سه تیم برای قهرمانی می‌جنگند، شش تیم برای کسب سهمیه آسیایی شانس دارند و هفت تیم نیز برای فرار از سقوط به لیگ پایین‌تر تلاش می‌کنند.
کد خبر: ۴۹۶۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳ 03 May 2015
۲۵۳تیم برای قهرمانی، ۶ تیم برای سهمیه آسیا و ۷ تیم برای بقا می‌جنگند اردیبهشت، ‌روز برگزاری هفته پایانی چهاردهمین دوره رقابت‌های لیگ بر‌تر فوتبال ایران است و تا کنون نیز در این فاصله کوتاه‌ تا پایان رقابت‌ها، تکلیف هیچ تیمی جز پرسپولیس و سایپا و صبا مشخص نیست.

به گزارش «تابناک»، هفته بیست و هشتم لیگ بر‌تر فوتبال ایران در حالی روز جمعه به پایان رسید که ‌هم‌اکنون سه تیم برای قهرمانی می‌جنگند، شش تیم برای کسب سهمیه آسیایی شانس دارند و هفت تیم نیز برای فرار از سقوط به لیگ پایین‌تر تلاش می‌کنند. در این میان سه تیم ساپیا، صبا و پرسپولیس، تیم‌های رده هفتم تا نهم جدول خیالشان راحت است؛ یعنی نه برای قهرمانی یا سهمیه آسیایی می‌جنگند و نه برای فرار از سقوط.

نتایج به دست آمده در هفته بیست و هشتم، گره بالای جدول را کور‌تر کرد تا رقابت‌های دو هفته پایانی لیگ بر‌تر هیجان بیشتری داشته باشد. دریافت گل تساوی در دربی تبریز موجب شد تا تراکتورسازی نتوانتد فاصله‌اش را با تیم‌های دو و سوم جدول حفظ کند و همین مسأله، روزهای سختی را برای این تیم در دو هفته پایانی رقم خواهد زد.

بنا بر این گزارش، هم‌اکنون تراکتور‌سازی تبریز با ‌۵۴ امتیاز‌، نفت تهران ‌۵۴ امتیاز‌ و سپاهان اصفهان با ‌۵۳ امتیاز‌ در رده‌های اول تا سوم جدول جای دارند و این سه تیم هستند که در حال حاضر در کورس قهرمانی قرار دارند. دو تیم فولاد خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان هم ‌با ۴۸ امتیاز در رده‌های بعدی جدول قرار دارند؛ هرچند به ظاهر در کورس قهرمانی قرار دارند، با توجه به اینکه تراکتورسازی و نفت تهران در هفته آخر برابر هم به میدان می‌روند و یکی از این دو تیم امتیاز می‌گیرد، ‌این دو تیم دیگر نمی‌توانند قهرمان لیگ بر‌تر شوند.

علاوه بر سه تیم اول تا سوم جدول سه تیم فولاد خوزستان، ذوب‌آهن اصفهان و استقلال تهران هم برای کسب سهمیه آسیایی شانس دارند. با این حال، چه در فاز قهرمانی و چه در فاز کسب سهمیه آسیایی روی کاغذ کار اصفهانی آسان‌تر از سایر رقبایشان است. این مسئله البته روی کاغذ و با توجه به بازی‌های پیش‌روی این شش تیم چنین به نظر می‌رسد. برای اینکه از وضعیت بازی‌های دو هفته پایانی لیگ بر‌تر برای شش تیم بالای جدول باخبر شویم بد نیست نگاهی به برنامه بازی‌ها بیندازیم.

‌۳ تیم برای قهرمانی، ۶ تیم برای سهمیه آسیا و ۷ تیم برای بقا می‌جنگند

مرور بازی‌ها نشان می‌دهد، ‌تیم‌های اصفهانی از شانس بالاتری برای کسب قهرمانی و نائب قهرمانی برخوردارند. سپاهان در دو هفته پایانی ابتدا باید به مصاف نفت ‌مسجدسلیمان قعر‌نشین و در هفته پایانی هم به مصاف تیم سایپایی برود که نتایج بازی‌های هفته پایانی برایش اهمیتی ندارد. این بازی‌ها به مراتب آسان‌تر از بازی‌های تراکتوری است که در هفته بیست و نهم مهمان استقلال در تهران است و در هفته پایانی هم باید یک رقابت حساس را برابر نزدیک‌ترین تعقیب کننده‌اش در تبریز انجام دهد.

وقتی قرعه‌کشی مسابقات لیگ بر‌تر در تابستان گذشته برگزار شد و همه فهمیدند ‌شهراورد مهم پایتخت به هفته پایانی لیگ موکول شده، شاید در ذهنشان یک پایان حساس دراماتیک ‌برای لیگ بر‌تر در ورزشگاه ازادی تصور می‌کردند؛ اما نتایج ضعیف دو تیم موجب شد تا مهم‌ترین بازی هفته لیگ بر‌تر در تبریز و میان نفت تهران و تراکتورسازی تبریز رقم بخورد.

در میان سه تیم بعدی هم که برای سهمیه آسیایی می‌جنگند، باز هم کار ذوب‌آهن ساده‌تر از دو تیم دیگر است. بهترین تیم نیم فصل دوم باید در دو هفته پایانی به مصاف ملوان و پدیده برود؛ دو تیمی که کمی تا قسمتی خطر سقوط را احساس می‌کنند، ولی با این حال نتایج عجیب ذوب‌آهن در نیم فصل دوم این تیم را به برنده احتمالی این دو دیدار بدل کرده است.

در پایین جدول هم با نتایجی که در هفته بیست و هشتم به دست آمد، پرسپولیس از خطر سقوط به دسته اول کاملا نجات یافت و بقایش در لیگ بر‌تر را قطعی کرد؛ اما همچنان پدیده مشهد در خطر سقوط است، آن هم در صورت شکست در دو بازی آینده.

این گزارش می‌افزاید: هم‌اکنون نفت مسجدسلیمان بیش از سایر تیم‌ها در خطر سقوط است و تیم‌های راه‌آهن، پیکان، استقلال اهواز، ملوان بندرانزلی و گسترش فولاد دیگر تیم‌هایی هستند که در این دو هفته برای بقا باید بجنگند. با توجه به اختلاف ۳ امتیازی بین راه‌آهن رده پانزدهمی با گسترش فولاد رده یازدهمی، با یک برد یا یک باخت، می‌توان شاهد تغییرات گسترده در پایین جدول بود و منتظر بروز هر اتفاتی در دو هفته پایانی ماند.

مسابقات لیگ بر‌تر فوتبال ایران به دلیل رقابت نمایندگان ایران در هفته ششم لیگ قهرمانان آسیا تا بیستم اردیبهشت ماه تعطیل است و از روز بیستم در پنج روز رقابت‌های دو هفته پایانی برگزار می‌شود. برنامه هفته ‌های پایانی لیگ را در اینجا ببینید.

‌۳ تیم برای قهرمانی، ۶ تیم برای سهمیه آسیا و ۷ تیم برای بقا می‌جنگند

‌۳ تیم برای قهرمانی، ۶ تیم برای سهمیه آسیا و ۷ تیم برای بقا می‌جنگند
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار