بازدید 5630

نرخ سود تسهیلات عقود مشارکتی 24 درصد شد

کد خبر: ۴۹۵۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹ 29 April 2015
عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار با اشاره به تاثیرات مثبت کاهش نرخ سود بانکی بر روند فعالیت بازار سرمایه گفت: باید در جلسات بعدی شورای پول و اعتبار تدابیری اتخاذ شود تا بانک ها به دلیل بالا بودن نرخ سود تسهیلات عقود مشارکتی نسبت به عقود مبادله ای، تنها به ارائه این نوع تسهیلات محدود نشوند.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست شورای پول و اعتبار گفت: کاهش ۲ درصدی نرخ سود بانکی موضوع اصلی بود که در جلسه شب گذشته شورای پول و اعتبار بررسی و مصوب شد که براساس آن نرخ سود بانکی از ۲۲ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید توجه داشت نرخ سود تسهیلات مشارکتی و مبادله ای متفاوت است، نرخ سود تسهیلات بانکی برای عقود مشارکتی ۲۴ درصد و نرخ سود عقود مبادله ای ۲۱ درصد خواهد بود.

پور ابراهیمی داورانی با بیان اینکه میزان نرخ تورم در تعیین نرخ سود بانکی لحاظ شده است، ادامه داد: این امکان وجود دارد نرخ های اعلامی در خصوص سود بانکی مورد بازنگری قرار گیرد همچنین کاهش نیم درصدی نرخ ذخیره قانونی بانکها نزد بانک مرکزی در جلسه شب گذشته به تصویب رسید که در افزایش ظرفیت اعطای تسهیلات بانکی تاثیر دارد.

وی گفت: تاثیرات کاهش نرخ سود بانکی بر روند بازار سرمایه مثبت خواهد بود و باعث سوق نقدینگی به این بازار می شود.

عضو ناظرمجلس در شورای پول و اعتبار یادآور شد: نرخ سود سپرده های یکساله 20درصد، نرخ سود تسهیلات بانکی برای عقود مشارکتی 24 درصد و نرخ سود عقود مبادله ای 21 درصد تعیین شده که البته باید در جلسات بعدی شورای پول و اعتبار تدابیری اتخاذ شود تا بانک ها به دلیل بالا بودن نرخ سود تسهیلات عقود مشارکتی نسبت به عقود مبادله ای، تنها به ارائه این نوع تسهیلات محدود نشوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم