بازدید 16882
۲

سنای آمریکا طرح «معاهده» تلقی شدن توافق با ایران را رد کرد

پس از مدت‌ها بحث و جدل، کار بررسی طرحی که نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای ایران را ضروری می‌سازد، در سنا آغاز شده است. در نخستین تحول مهم در این زمینه، سناتورهای آمریکایی با اکثریتی قابل توجه، بندی را که توافق با ایران را ‌‌یک «معاهده» در نظر می‌گیرد ‌رد کرده‌اند؛ اقدامی که نشانگر میزان اختلاف‌نظر‌ها در میان اعضای سنا در این موضوع است.
کد خبر: ۴۹۵۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶ 29 April 2015
سنای آمریکا طرح «معاهده» تلقی شدن توافق با ایران را رد کردپس از مدت‌ها بحث و جدل، کار بررسی طرحی که نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای ایران را ضروری می‌سازد، در سنا آغاز شده است. در نخستین تحول مهم در این زمینه، سناتورهای آمریکایی با اکثریتی قابل توجه، بندی را که توافق با ایران را ‌‌یک «معاهده» در نظر می‌گیرد ‌رد کرده‌اند؛ اقدامی که نشانگر میزان اختلاف‌نظر‌ها در میان اعضای سنا در این موضوع است.

به گزارش «تابناک»، ‌شب گذشته، سنای آمریکا بندی را که بر اساس آن توافق هسته‌ای با ایران ‌‌یک «معاهده بین المللی» تلقی شده و پیش از اجرایی شدن، نیازمند کسب رأی مثبت دو‌سوم از سناتور‌ها خواهد بود، رد کرده‌اند.

به نوشته ‌«رویترز»، این بند که به عنوان اصلاحیه‌ای بر طرح نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای ایران ارائه شده بود، با ۵۷ رأی مخالف در مقابل ۳۹ رأی موافق، از تصویب بازمانده است. طرح مذکور برای تصویب به حمایت شصت سناتور نیاز داشت؛ اما حمایت تنها ۳۹ سناتور جمهوری‌خواه از آن، نشان می‌دهد در روزهای آتی برای تصویب طرح مذکور بحث‌های شدیدی در کنگره وجود خواهد داشت.

میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا و دیگر اعضای رهبری جمهوری‌خواه سنا از جمله افرادی بودند که به اصلاحیه مذکور رأی مثبت دادند؛ اما سناتور باب کورکر، تدوین کننده اصلی طرح نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای ایران، از جمله مخالفان این اصلاحیه به شمار می‌رفت.

گفتنی است، در پی هشدارهای اوباما مبنی بر اینکه محدود شدن اختیاراتش در زمینه دستیابی به توافق با ایران را نخواهد پذیرفت و هر گونه طرحی را در این زمینه وتو خواهد کرد، کورکر و کاردین طرحی را با مشورت مقامات کاخ سفید تهیه کردند که لحن ملایم‌‌تری نسبت به آنچه پیشتر بیان می‌شد دارد.

با این حال، برخی سناتورهای تندرو جمهوری‌خواه خواستار اضافه شدن بندهایی به این طرح بوده‌اند که عملاً دستیابی به توافق نهایی با ایران را غیرممکن می‌سازد. از جمله این موارد می‌توان به مورد مطرح ‌از سوی مارکو روبیو اشاره کرد که به رسمیت شناخته شدن رژیم اسرائیل از سوی ایران را ‌شرط تصویب توافق توسط کنگره مطرح می‌کرد. با ‌وجود این، به نظر می‌رسد حتی میان خود جمهوری خواهان نیز درباره افزایش فشار‌ها بر دولت اوباما در این زمینه اختلاف نظر وجود دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۷
انتشار یافته: ۲
تعدادي ازسياسيون امريكا باانتخاب بدمي خواهند برطبل جنگ بكوبند ديگر نميدانند كه دنيا درحال تغيير است ومراكز قدرت وتصميم گيري درنظم جهاني درحال تغييرند ودرنهايت اين امريكاييها نخواهندبود كه غيرقابل پيش بيني رامهاركننده قاطع باشند وقدرتهاي نوظهوري درجريان تغيير معادلات جهاني هستند كه ازتخيل امپرياليزم امريكا خارج است مردم فهيم امريكا بايد سرنوشت خودراازسياسيون جنگ طلب وخونخوار ونژادپرست خارج كند وعنان سرنوشت خودرابدست بگيرد
حالا این خوبه یا بد؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی