بازدید 2973

تاکید وزیران دفاع ایران و سوریه بر مبارزه با تروریسم

وزیران دفاع ایران و سوریه روز سه شنبه در دور نخست مذاکراتشان در تهران بر عزم دو کشور بر مبارزه قاطع و همه جانبه با تروریسم تاکید کردند.
کد خبر: ۴۹۵۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸ 28 April 2015
وزیران دفاع ایران و سوریه روز سه شنبه در دور نخست مذاکراتشان در تهران بر عزم دو کشور بر مبارزه قاطع و همه جانبه با تروریسم تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، سردار دهقان در این دور از مذاکرات با اشاره به روابط دوستانه و برادرانه ایران و سوریه و اشتراکات فراوان تاریخی، دینی و پیوند گسست ناپذیر دو ملت گفت: رابطه ایران و سوریه رابطه‌ای ممتاز و موفق است که می‌تواند الگویی نمونه برای سایر کشورهای اسلامی باشد.

وی با اشاره به بحران سوریه، جنگ تحمیلی تکفیری- صهیونیستی علیه ملت سوریه را جنگی نیابتی و راهبرد مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی ذکر کرد و افزود: عمده اهداف این جنگ عبارت از تأمین امنیت دایمی برای رژیم صهیونیستی، تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی، تغییر نقشه خاورمیانه، مقابله با موج بیداری اسلامی و نهایتاً تسلط کامل بر این منطقه اسلامی است.

سردار دهقان حمله نظامی عربستان به یمن و حملات تروریستی در عراق را با راهبرد مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی همسو دانست و گفت: بی‌تردید طراحان و مجریان این سناریوی شوم با مقاومت ملت‌های منطقه و انسجام و وحدت دولت‌های ضدتروریسم به اهداف شومشان نخواهند رسید.

سردار دهقان با تمجید از مقاومت ملت و نیروهای مسلح سوریه که با مجموعه‌ای از تروریست‌های مزدور از کشورهای مختلف جهان به مقابله برخواسته‌اند اظهار داشت: تداوم این مقاومت فروپاشی گروه‌های تکفیری – تروریستی را در پی خواهد داشت.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بحران سوریه صرفاً از طریق مذاکره و گفت‌و‌گو حل و فصل می‌شود، تصریح کرد: ملت و دولت سوریه با مقاومت کم نظیر خود به زورگویان فهماندند که با صدور تروریست، تجهیز و حمایت تسلیحاتی از آنان و حمله نظامی نمی‌توانند ملت‌های مسلمان منطقه را وادار به تسلیم کنند.

سردار دهقان، ایجاد ائتلاف‌های قدرتمند منطقه‌ای، برای مبارزه با غده‌های سرطانی تروریسم و خشونت گرایی را امری ضروری دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای ریشه کن کردن این غده‌های سرطانی همواره در کنار ملت و دولت سوریه خواهد ایستاد.

وزیر دفاع با توجه به نقش و اهمیت سوریه به عنوان خط مقدم جبهه مقاومت، حمایت کشورهای اسلامی از این کشور را موجب تقویت امنیت و ثبات در منطقه ذکر کرد.

سردار دهقان روند رو به توسعه روابط دفاعی با سوریه را مطلوب ارزیابی و گسترش و تعمیق آن را مورد تأکید قرار داد.

در ادامه این نشست، سپهبد فهد جاسم الفریج وزیر دفاع سوریه هم گفت: من حامل سلام‌های گرم و صمیمانه بشار اسد خدمت مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و ملت بزرگ ایران هستم و مراتب تشکر و قدردانی دولت و ملت سوریه را از حمایت‌های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارم.

وی با بیان اینکه روابط ایران و سوریه روابطی راهبردی و همواره در حال گسترش بوده گفت: همبستگی و انسجام جبهه مقاومت در ایران، سوریه، عراق و لبنان طرح‌ها و نقشه‌های ضد انسانی دشمنان را با شکست مواجه کرده است.

وزیر دفاع سوریه از ایران اسلامی به عنوان محور و ستون اصلی مقاومت یاد کرد و افزود: اگر حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت سوریه نبود، این پیروزی‌های بزرگ محقق نمی‌شد.

سپهبد فریج تصریح کرد: مردم سوریه هرگز همراهی و حمایت‌های ملت و دولت ایران را فراموش نخواهند کرد.

وزیر دفاع سوریه در ادامه گفت: جنگی که بیش از ۴ سال است بر ملت سوریه تحمیل کرده‌اند با هدایت مستقیم آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای مرتجع منطقه آغاز شده و تداوم دارد و اینکه از سوی آنان اعلام می‌شود که ما ارتباطی با تروریست‌ها نداریم دروغی بزرگ و نابخشودنی است.

سپهبد فهد جاسم الفریج گفت: با وجود همه این توطئه‌ها مردم و نیروهای مسلح سوریه با رهبری بشار اسد و حمایت‌های جبهه مقاومت، در برابر دشمنان ایستاده‌اند و به مقاومت و حملات خود تا محو کامل تروریست‌ها ادامه خواهند داد.

وزیر دفاع سوریه اظهار امیدواری کرد: در این سفر زمینه‌های بیش از پیش همکاری‌های دفاعی میان دو کشور فراهم گردد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار