بازدید 2773

خاکسپاری سیاه‌پوست قربانی به خشونت کشید

رئیس جمهوری آمریکا «لورتا لینچ»، وزیر دادگستری جدید این کشور را برای گفت‌وگو درباره اعتراضات بالتیمور به کاخ سفید فرا خوانده است.
کد خبر: ۴۹۵۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۱ 28 April 2015
شهر «بالتیمور» در ایالت «مریلند» آمریکا در حال حاضر صحنه زد و خورد شدید بین نیروهای امنیتی و معترضان به قتل نژادپرستانه یک جوان سیاه‌پوست است.

به گزارش فارس، معترضان در شهر «بالتیمور» در روزهای گذشته خواستار اجرای عدالت در پرونده «فردی گری»، جوان سیاه‌پوستی شده‌اند که در حادثه‌ای مشابه با چند مورد دیگر قربانی رفتار خشونت‌آمیز پلیس شد.

خشونت مرگبار افسران سفید پوست با آمریکایی‌های آفریقایی تبار در ماه‌های گذشته اعتراض در شهرهای مختلف آمریکا را به همراه داشته است. شدت اعتراضات از زمان کشته شدن «مایکل براون» در شهریورماه سال گذشته در شهر «فرگوسن» ایالت «میسوری» بیشتر شده است.

در تازه‌ترین حادثه «فردی گری» نوزده آوریل، بعد از آن که افسران پلیس ستون فقرات وی را هنگام بازداشت شکستند، در اثر شدت جراحات وارده درگذشت.

مراسم خاکسپاری این جوان سیاه‌پوست روز دوشنبه به زد و خورد شدید بین نیروهای پلیس و معترضان منجر شد. مهم‌ترین تحولات مربوط به این اعتراضات در گزارش زیر آورده شده است.

در پی زخمی شدن برخی از افسران پلیس فرمان «هشدار آبی» صادر شد. این فرمان به معنی وجود خطر برای نیروهای مجری قانون است.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا «لورتا لینچ»، وزیر دادگستری جدید این کشور را برای گفت‌وگو درباره اعتراضات بالتیمور به کاخ سفید فرا خوانده است.

سخنگوی پلیس از اعزام بیش از ۱۰۰۰ افسر پلیس دیگر به این شهر خبر داد.

«لاری هوگان»، فرماندار ایالت مریلند، در بیانیه‌ای شدیداللحن معترضان را به «غارتگری» متهم و اعلام کرد گارد ملی مریلند به حال آماده باش درآمده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار