بازدید 1494

برنامه‌های انتخاباتی وزارت کشور اعتمادساز باشد

کد خبر: ۴۹۵۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲ 27 April 2015
مسئول واحد سیاسی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی معتقد است که رفتارها و برنامه‌های وزارت کشور باید به گونه‌ای باشد تا در انتخابات همه بتوانند اعتماد کنند.

لطف‌الله فروزنده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره فعالیت‌های وزارت کشور برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرایی علاوه بر اینکه مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم می‌کنند، باید بی‌طرف باشند و مراقب این مسأله باشند که رفتارها و برنامه‌هایشان طوری باشد که بتوانند اعتماد مردم را جلب کنند. وزارت کشور نماد این کار است و با فعالیت‌هایش می‌تواند یک انتخابات سالم برگزار کند و مردم هم در نهایت تعیین کننده واقعی خواهند بود.

وی ادامه داد: اینکه برخی مسئولین دولتی درباره انتخابات اظهار نظر کنند خطاست و امین بودن آنها را زیر سوال می‌برد و بهتر است همه به خوبی این نکته را رعایت کنند. باید تا می‌توانیم اعتمادی که به نظام وجود دارد را تقویت کنیم و شرط آن این است که مسئولین دولتی از جمله رئیس جمهور، معاون اول و وزرا بی‌طرفی خود را در عمل نشان دهند. هرچند در کل مردم، اعضای هیأت اجرایی، هیأت نظارت تعیین کننده و رأی دهنده هستند.

فروزنده با بیان این‌که الان خیلی زود است تا فضای کشور به سمت انتخاباتی شدن پیش برود، افزود: برای انتخابات باید مقدمات کار فراهم شود. خیلی منطقی نیست که در شرایط فعلی که 10 ماه به انتخابات باقی مانده احزاب، جامعه را انتخاباتی کنند، اما می‌توانند فعالیت های انتخاباتی درونی خود را انجام دهند. ضمن این‌که بد نیست شاخص‌ها، معیارها، ضرورت‌ها، برنامه‌ها و کلیات برای مردم گفته شود.

وی همچنین درباره کمک وزارت کشور به رشد سیاسی احزاب، تصریح کرد: بحث احزاب در کشور ما هنوز خیلی نهادینه نشده است. در این زمینه هم اتفاق ویژه‌ای نیفتاده است. وزارت کشور به جز یکسری جلسات خاص کار مهم دیگری در این زمینه انجام نداده و فرآیند خاصی به وجود نیامده است.

فروزنده در ادامه با اشاره به نقش دستگاه‌های مختلف در ایجاد انتخابات پرشور، گفت: بخشی از دستگاه‌ها باید ارتباط سازی صورت دهند و بخش دیگر کار تبلیغاتی و فرهنگی انجام دهند تا حدی شاخص‌ها را در فضای عمومی بشناسانند، البته نباید وارد مصادیق شوند، ولی دعوت مردم به مشارکت در ایجاد حماسه سیاسی موثر خواهد بود. رسانه‌ها اگر بتوانند شاخص‌هایی که در قانون اساسی و فرمایشات امام و رهبری وجود دارد را بیان کنند به برگزاری انتخاباتی پرشور کمک خواهند کرد.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در پایان درباره فعالیت‌های انتخاباتی این تشکل، اظهار کرد: ایثارگران از ابتدا به دنبال وحدت حداکثری اصول‌گرایان با حفظ ارزش‌ها بوده‌اند که الحمدلله این مسأله به خوبی پیش رفته و دنبال خواهد شد. ایثارگران در قالبی که به وحدت اصول‌گرایان کمک و ارزش‌ها را تقویت کند تا شرایطی فراهم شود که مردم بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند مثل سال‌های گذشته تلاش خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار