بازدید 3764

عربستان خواستار محاکمه نماینده کویتی به خاطر مخالفتش با سعودی ها شد

عربستان تلاش می کند عبد الحمید دشتی در داخل کویت و با قانون عربستان محاکمه شود در حالی که وی از نظر پارلمان و دولت کویت و از نظر قوانین بین المللی به عنوان مدافع حقوق بشر از مصونیت قانونی برخوردار است.
کد خبر: ۴۹۵۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۳ 27 April 2015
دولت عربستان در راستای سیاست های دیکتاتور مآبانه و در مخالفت با آزادی بیان از مقامات کویت خواست نماینده این کشور را که با تجاوز عربستان به یمن مخالفت کرده بود به دستگاه های قضایی ارجاع شود.

به گزارش المنار، دولت عربستان از مقامات کویت خواست عبد الحمید دشتی نماینده این کشور را به اتهام توهین به عربستان به مقامات قضایی ارجاع دهد.

نور شعیتو، گزارشگر المنار در این باره گفت: مقامات عربستان سعودی با هر صدایی که مخالفت خود را با حمله این کشور به یمن اعلام کند، رنجیده می شوند.

گزارشگر المنار افزود: نه مقامات عربستان و نه بوق های رسانه ای این کشور تاب شنیدن اظهارات این نماینده کویتی را نداشتند به همین دلیل تصمیم گرفتند وی را محاکمه کنند.

نور شعیتو در ادامه با اشاره به مقاله روزنامه «الحیات» عربستان گفت: این روزنامه سعودی آورده است که وزارت خارجه کویت یک یاد داشت رسمی از سفارت ریاض دریافت کرده است. در این یاد داشت آمده است که باید در مورد آنچه که تهمت های متعدد عضو پارلمان این کشور یعنی عبد الحمید دشتی به عربستان سعودی نامیده شده تحقیق شود و وی باید در دستگاه قضایی کویت و طبق قوانین عربستان محاکمه شود.

گزارشگر المنار افزود: عبد الحمید دشتی در سخنانی اقدام عربستان در حمله به یمن را دخالت در امور داخلی این کشور برشمرده بود و دخالت نکردن در امور یمن را حقی محفوظ برای این کشور و تعهدات بین المللی دانسته بود.

المنار قسمتی از سخنان دشتی را پخش کرد که می گفت: « برخی از کشورهای خلیج فارس درباره سخنان من اعتراض و شکایت کرده اند در حالی که آنها هیچ حقی از لحاظ قانونی در این باره ندارند و ما هم برخورد لازم را با آنها انجام خواهیم داد.

دشتی افزود: به نظر می رسد که این کشورها نمی خواهند به کسی اجازه دهند تا با سیاست های آنها مخالفت کند اما این کشورها و در راس آنها عربستان سعودی باید بدانند که مردم و افکار عمومی امروزه حق دارند که عقیده خود را بیان کنند. ما علیه عربستان و هیچ کشوری سلاح به دست نگرفته ایم و ما تنها خواستار رعایت حقوق بشر هستیم.»

گزارشگر المنار در ادامه گفت: عربستان تلاش می کند عبد الحمید دشتی در داخل کویت و با قانون عربستان محاکمه شود در حالی که وی از نظر پارلمان و دولت کویت و از نظر قوانین بین المللی به عنوان مدافع حقوق بشر از مصونیت قانونی برخوردار است.

وی افزود: البته بستن دهان ها و جلوگیری از آزادی اندیشه از عربستان سعودی بعید نیست و تهدید اخیر روزنامه الاخبار لبنان نیز نمونه آشکاری از این سیاست می باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار