بازدید 7507

در جلسه اخیر جمهوری‌خواهان با گروه‌های یهودی چه گذشت؟

تنور رقابت‌های مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا، روز به روز در حال گرم‌تر شدن است و در این میان، موضوع مذاکرات هسته‌ای با ایران، یکی از محورهای اصلی موضع‌گیری نامزدهای احتمالی را تشکیل می‌دهد. همایش اخیر نامزدهای حزب جمهوری خواه، به محلی برای انتقادات شدید از توافق هسته‌ای و موضع‌گیری علیه ایران تبدیل شد.
کد خبر: ۴۹۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸ 27 April 2015
تنور رقابت‌های مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا، روز به روز در حال گرم‌تر شدن است و در این می‌ان، موضوع مذاکرات هسته‌ای با ایران، یکی از محورهای اصلی موضع‌گیری نامزدهای احتمالی را تشکیل می‌دهد. همایش اخیر نامزدهای حزب جمهوری خواه، به محلی برای انتقادات شدید از توافق هسته‌ای و موضع‌گیری علیه ایران تبدیل شد.

به گزارش «تابناک»، شماری از چهره‌های برجسته حزب جمهوری خواه و نامزدهای احتمالی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، روز شنبه در کازینوی «شلدون آدلسون»، از بزرگ‌ترین حامیان ملی حزب جمهوری‌خواه گرد هم آمده و ضمن تأکید بر حمایت خود از رژیم اسرائیل، به انتقاد از توافق هسته‌ای احتمالی دولت اوباما با ایران پرداختند.

این برنامه که در واقع، جلسه چهره‌های برجسته جمهوری‌خواه با «ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه» بود، به محلی برای خودنمایی نامزدهای احتمالی این حزب تبدیل شد تا بتوانند بیشترین میزان حمایت مالی را از آدلسون و دیگر حامیان مالی یهودی دریافت کنند.

در جریان جلسه روز گذشته، تد کروز، سناتور آمریکایی و ریک پری، فرماندار سابق تگزاس سخنرانی کردند و ضمن حمایت از رژیم اسرائیل، به توافق هسته‌ای با ایران تاختند. کروز در اظهارات خود گفت: «آیا نقشه‌های بعدی از جهان، ملت اسرائیل را نشان خواهد داد؟ این موضوعی است که اهمیت دارد».

جلسه روز گذشته که تنها بخش علنی از مجموعه جلسات چهار روزه نامزدهای احتمالی جمهوری خواه با اعضای ائتلاف یهودی بود، با سخنرانی دیوید فلاوم، رئیس ائتلاف یهودیان جمهوری خواهان آغاز شد. وی در اظهارات خود، درباره توافق با ایران خطاب به اوباما گفت: «دکمه توقف را فشار بده و برای دستیابی به یک توافق بهتر مذاکره کن».

در ادامه تد کروز که به طور کلی به واسطه مواضع خود علیه دولت اوباما شناخته شده است، وعده داد هر اقدامی که در توان داشته باشد برای جلوگیری از توافق هسته‌ای ایران انجام خواهد داد. پری نیز در موضوع ایران، خواستار کنار گذاشتن توافق هسته‌ای و در عوض، افزایش بودجه نظامی آمریکا شد. وی همچنین خواستار افزایش نیروهای نظامی آمریکا در مرز لهستان به منظور مقابله با روسیه و همچنین مقابله با خطر نفوذ افراط‌گرایی شد.

وی افزود: «این به معنای درخواست جنگ نیست؛ این درخواست دستیابی به قدرتی است که جلوی جنگ را بگیرد».

ائتلاف یهودیان جمهوری خواه اعلام کرده شمار اعضایش طی دو سال اخیر به بیش از دو برابر افزایش یافته و میزان کمک‌های مالی به حدی رسیده که از مبلغ ۴.‌۵ میلیون دلار هزینه شده برای جمهوری‌خواهان در دور قبلی انتخابات ریاست جمهوری فرا‌تر خواهد رفت.

جمهوری خواهان امیدوارند که نگرانی جامعه یهودیان آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، سبب شود آرای آن‌ها در انتخابات ریاست جمهوری به سمت حزب جمهوری خواه هدایت شود. مت بروکس، مدیر اجرایی ائتلاف در این زمینه می‌گوید: «جو سیاسی در حال حاضر بسیار به نفع ماست و همه کسانی که اینجا هستند، این فرصت را احساس می‌کنند».

اما دموکرات‌ها در این زمینه دیدگاه دیگری دارند. دبی واسرمن شولتز، رئیس کمیته ملی دموکرات‌ها می‌گوید: «آرای یهودیان در صورتی بیشتر به سمت جمهوری خواهان متمایل خواهد شد که این حزب دست از تلاش برای سیاسی کردن رابطه آمریکا و اسرائیل برداشته و بر اقتصاد، شرافت انسانی و موضوعاتی که برای یهودیان آمریکایی اهمیت دارد، تمرکز نماید».

گفتنی است، بخش‌های دیگر جلسه جمهوری‌خواهان با ائتلاف یهودیان، شامل حضور و سخنرانی چهره‌های سر‌شناس این حزب، از جمله جان بونر، رئیس مجلس نمایندگان و جورج بوش، رئیس جمهور سابق آمریکاست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار