بازدید 1782

حمله عربستان به یمن، اشتباه راهبردی سعودی‌ها بود

کد خبر: ۴۹۳۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰ 23 April 2015
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه حمله عربستان به یمن قطعاً یک اشتباه راهبردی از سوی ریاض بود، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران تقویت وحدت و انسجام میان امت اسلامی است و نباید اجازه داد هیچ اقدامی در این مسیر خللی ایجاد کند.

به گزارش خانه ملت، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بعدازظهر امروز با نزار خیر‌الله معاون وزیر خارجه عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

بروجردی در این دیدار با اشاره به پیوندهای عمیق فرهنگی،‌ دینی و تاریخی میان دو ملت با بیان اینکه همه ما اعضای یک خانواده هستیم، گفت: همکاری‌های دو کشور فراتر از مناسبات همسایگی است و چشم‌انداز بسیار روشن و امیدوارکننده‌ای در همه عرصه‌ها دارد.

وی با تبریک موفقیت‌ها و پیروزی‌های دولت و ملت عراق در مبارزه با تروریسم و گروه تروریستی داعش گفت: نقش مرجعیت در بحران اخیر و مبارزه با پدیده شوم تروریست بسیار بارز و تعیین‌کننده بوده و در آینده نیز در ایجاد ثبات امنیت پایدار در این کشور بسیار تعیین‌کننده خواهد بود.

بروجردی دین اسلام را دین صلح و دوستی خواند که با تفکرات افراطی و تندروی‌ها فاصله بسیاری دارد.

وی با اشاره به شکست تجاوز عربستان سعودی به یمن آن را اشتباه راهبردی ریاض دانست و گفت: تجاوز عربستان سعودی به مردم بی‌دفاع و بی‌گناه یمن به مراتب آزاردهنده و ناراحت‌کننده‌تر از تجاوز ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی به غزه بود، زیرا حمله نظامی یک کشور اسلامی علیه ملت مسلمان دیگر بود، از طرف دیگر سیاست جمهوری اسلامی ایران تقویت وحدت و انسجام میان امت اسلامی است و نباید اجازه داد هیچ اقدامی در این مسیر خللی ایجاد کند.

در ادامه این دیدار نزار خیرالله معاون وزیر خارجه عراق ضمن قدردانی از حمایت‌های کشورمان از ملت و دولت عراق در مبارزه با تروریسم گفت: جمهوری اسلامی ایران دوست واقعی عراق است، زیرا در همه شرایط سخت و دشوار همواره در کنار ملت عراق در جهت ایجاد ثبات و امنیت این کشور ایستاده است.

وی با بیان اینکه ایران و عراق از ظرفیت‌ها و فرصت‌های فراوانی برای توسعه همکاری‌های فیمابین برخوردارند، گفت: اراده سیاسی رهبران دو کشور ارتقای هر چه بیشتر سطح مناسبات در تمام عرصه‌های دوجانبه،‌ منطقه‌ای و بین‌المللی قرار دارد.

خیرالله، کمک‌های ایران را در مقابله با گروه‌های ترویستی داعش بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: تروریسم هیچ جایگاهی درعراق نداشته و نخواهد داشت.

معاون وزیر خارجه عراق، تفکرات تندرو و افراطی را بزرگترین چالش برای جهان اسلام خواند و گفت: کشورهای اسلامی باید با همکاری یکدیگر با ریشه‌های این تفکرات افراطی مقابله کنند.

این مقام عراقی،‌ حمله نظامی عربستان به یمن را یک اشتباه راهبردی ارزیابی کرد و گفت: تجربه نشان داده است اینگونه اقدامات نابخردانه هیچ تاثیری در اراده ملت‌ها نداشته و تنها به پیچیده‌تر شدن اوضاع خواهد انجامید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی