بازدید 1599

فصل مشترک همه بحران های منطقه دخالت آمریکا است

کد خبر: ۴۹۳۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹ 23 April 2015
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه فصل مشترک همه بحران های منطقه دخالت مستقیم و غیر مستقیم آمریکا است، گفت: عربستان سعودی با حمله به یمن مرتکب یک اشتباه راهبردی شده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز با محمدواتارا رییس گروه دوستی پارلمان ساحل عاج و ایران دیدار و گفتگو گرد.

بروجردی در این دیدار ضمن اشاره به ظرفیت گروه های دوستی پارلمانی در پیشبرد مراودات دوستانه کشورها گفت: همکاری های پارلمانی نقش مهم و تاثیر گذاری در تسهیل و تسریع همکاری های میان ملت ها و دولت ها دارد و در همین چهارچوب مجلس شورای اسلامی از همکاری با مجلس ساحل عاج در سطوح مختلف اعم از کمیسیون‌های اختصاصی و گروه های دوستی پارلمانی می کند.

وی ضمن تشریح تحولات منطقه و اشاره به بحران های افغانستان ، عراق و سوریه بیان کرد: فصل مشترک همه بحران های منطقه دخالت مستقیم و غیر مستقیم آمریکا است که در راه رسیدن به منافع خود ابایی از نقض حقوق بشر ندارد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حمله اخیر عربستان سعودی و هم پیمانان آن به یمن گفت: عربستان سعودی با حمله به یمن مرتکب یک اشتباه راهبردی شده است.

بروجرد تصریح کرد: در شرایط فعلی تلاش برای حل مناقشه توسط گروه های یمنی به دور از دخالت کشورهای خارجی و ارسال کمک های بشر دوستانه برای کمک به مردم بی دفاع یمن، وظیفه اصلی و اساسی جامعه جهانی است.

دنیا متوجه حقانیت ایران در پرونده هسته ای شد

محمدواتارا رییس گروه دوستی پارلمان ساحل عاج و ایران نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران و ساحل عاج در زمینه های مختلف، گفت: با توجه به ظرفیت های قابل توجه ایران و ساحل عاج ، زمینه های لازم برای ارتقاء سطح مناسبات دو کشور فراهم است که باید همکاری مقامات دو کشور از آنها به نفع دو ملت بهره گرفت.

وی به پیشرفت های علمی اخیر کشورمان اشاره و اظهار کرد: دانش بالای متخصصان و دانشمندان ایرانی و پیشرفت های فراوان جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف علمی و صنعتی در کنار منابع طبیعی گشترده ساحل عاج همکاری های دو کشور را به یک همکاری سازنده تبدیل خواهد کرد.

محمدواتارا  با اشاره به مداکرات هسته ‌ای کشورمان با 1+5 و انتشار بیانیه لوزان، گفت: دنیا اکنون متوجه حقانیت ایران در پرونده هسته ای و صلح آمیز بودن فعالیت های آن شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی