بازدید 7008

بشار اسد: گردن زدن ميراث سعودي‌هاست

بشار اسد رئیس جمهور سوریه با تأکید بر اینکه ایران هرگز برای تسلط بر سوریه تلاش نمی کند گفت گردن زدن میراث سعودی‌هاست.
کد خبر: ۴۹۳۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹ 21 April 2015
بشار اسد رئیس جمهور سوریه با تأکید بر اینکه ایران هرگز برای تسلط بر سوریه تلاش نمی کند گفت گردن زدن میراث سعودی‌هاست.

پایگاه اینترنتی خبرگزاری سمای فلسطین سه‌شنبه با اعلام این خبر افزود بشار اسد گفت سعودی‌ها در دهه 1990میلادی از تروریستها در افغانستان ، پاکستان و الجزایر حمایت کردند و اکنون نیز از افراد مسلح تروریست در سوریه ، لیبی و یمن حمایت می کنند.

وی تأکید کرد نتیجه سیاستهای سعودی‌ها به خود آنان باز خواهد گشت و این کشور را ویران می کند.

بشار اسد در بخش دوم مصاحبه‌اش با روزنامه اکسپرسن چاپ سوئد که در پایگاه رسمی وزارت اطلاع رسانی سوریه منتشر شد افزود : سعودی ها خود را با به کار گرفتن گفتمان تجزیه طلبانه و طائفه‌گرایانه نابود خواهند کرد.

بشار اسد آنچه را در سوریه رخ می دهد جنگ سرسختانه‌ای توصیف کرد که بر اساس اولویتهایی صورت می گیرد.

وی تأکید کرد شهر رقه یکی از شهرهای اصلی است که بازپس گرفته خواهد شد.  
بشار اسد درباره اتهامات به ایران و حزب الله مبنی بر مداخله آنها در امور سوریه تأکید کرد تهران هرگز برای تسلط بر سوریه تلاش نکرده است و زمانی که حمایت می کند به معنای تسلط بر ملت سوریه نیست.

وی درباره میزان تسلط حزب الله گفت هر گروهی که به همراه ارتش سوریه می جنگد تحت فرماندهی ارتش این کشور اقدام می کند و بدین ترتیب آنان به صورت جداگانه عمل نمی کنند یا در جبهه‌های خودشان نبردهای ویژه خودشان را نمی کنند یا تصمیمات ویژه نمی گیرند. همه نبردها تحت فرماندهی ارتش سوریه انجام می شود و هیچ مشکلی وجود ندارد.

بشار اسد وجود رابطه با حماس را تکذیب و تأکید کرد حوادث اخیر اردوگاه یرموک در جنوب دمشق ثابت کرد بخشی از حماس از «‌جبهه النصره» در داخل یرموک حمایت می کند.

بشار اسد گفت :«‌آنها به همراه النصره به عنوان بخشی از این گروه فعالیت می کنند. به همین سبب رهبری حماس که هم اکنون در قطر است پس از آنکه داعش به النصره و گروه حماس [ در یرموک] حمله کرد دعوت کرد به گروهش کمک شود.»

بشار اسد تصریح کرد:« مشکل اصلی در سوریه ، زیاد پیچیده نیست.

وی افزود راهکار روشن است اما به علت مداخله خارجی پیچیده شده است. باید این مداخله متوقف شود. باید سرازیر شدن تروریستهایی که با حمایت عربستان و قطر و با کمک خود رجب طیب اردوغان (رئیس جمهور ترکیه) از ترکیه می آیند متوقف شود. باید سرازیر شدن سلاح و پول به آنان متوقف شود. باید حمایت غرب از تروریستها تحت هر عنوانی خواه میانه رو یا عنوانهای دیگر متوقف شود. در آن صورت می توان مشکل سوریه را ظرف چند ماه حل کرد.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار