بازدید 8603

«اتاق گاز» عاقبت سگ‌های ولگرد آمریکایی

مطابق گزارش سمن های حمایت از حقوق حیوانات سالانه ۳ تا ۴ میلیون حیوان خانگی بی سرپرست، در ایالات متحده معدوم می شوند.
کد خبر: ۴۹۳۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹ 21 April 2015
مطابق گزارش سمن های حمایت از حقوق حیوانات سالانه ۳ تا ۴ میلیون حیوان خانگی بی سرپرست، در ایالات متحده معدوم می شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،کشتن حیوانات در آمریکا تنها با این استدلال صورت می گیرد که مراکز نگهداری، برای مراقبت از حیوانات بی سرپرست ظرفیت محدودی دارند.

این در حالی است که شهرهای آمریکا پر از مراکز پرورش، تربیت و فروش حیوانات خانگی است که به طور مدام در حال فعالیت هستند و روز به روز بر جمعیت حیوانات اهلی شده برای زندگی مدرن، افزوده می شود.

در فرهنگ آمریکایی، حیوانات خانگی به ویژه سگ ها از اهمیت ویژه ای برخوردار اند. تا جایی افراد سال های زیادی از زندگی خود را تنها و با حیوانات خانگی خود سر می کنند.

شایعترین روش در آمریکا برای معدوم کردن حیوانات خانگی، استفاده از روش اتاق گاز است. این روش سال‌هاست که مورد اعتراض سمن های حمایت از حقوق حیوانات در این کشور است. در این روش سگ ها به طور انفرادی یا دسته جمعی در جعبه های ویژه ای قرار داده می شوند و گاز دی اکسید کربنی که به داخل جعبه تزریق می شود، حیوان را از پای در می آورد.

یک فعال حقوق حیوانات در آمریکا در یادداشتی که در سایت «جامعه انسانی» منتشر کرده است، می نویسد: «این بسیار دردناک است، حیوانات را در جعبه های بدون منفذ قرار می دهند و به درون جعبه گاز تزریق می کنند، اگر چند حیوان را با هم داخل جعبه بگذارند به احتمال زیاد به خاطر ترس و استرس ایجاد شده از محیط، حیوانات در لحظات آخر زندگیشان با هم درگیر خواهند شد و به یکدیگر آسیب می زنند. و اگر در باکس های جداگانه گذاشته بشوند، آنها در حالی می میرند که برای پیدا کردن هوا و نفس کشیدن در حال جستجو کردن در درون جعبه هستند.»

آنچه روشن است، عدم وجود امکانات کافی با توجیه اقتصادی برای نگهداری از حیوانات بی سرپرست در آمریکا، موجب معدوم کردن حیوانات کرده است. این موضوع تا آنجا غیر قابل اجتناب پنداشته می شود که بیشتر گروه های مدافع حقوق حیوانات ضمن پذیرش معدوم ساختن حیوانات در آمریکا، مطالبه خود را در حد غیر قانونی شدن روش اتاق گاز تنزل داده اند.

برخی از مراکز نگهداری از حیوانات (Animal shelter ) در آمریکا  که حیوانات تحت سر پرستی خود را معدوم می کنند، از سوی افراد یا انجمن های حمایت از حقوق حیوانات ایجاد شده اند که استدلال می کنند، در شرایط کنونی کاری غیر از این نمی توان کرد. این موسسات البته روش اتاق گاز را کنار گذاشته اند و از روش های دیگر مثل تزریق داروهای بیهوشی و... برای کشتن حیوانات استفاده می کنند. آنها بر این باوراند که مردم باید موسساتی که همچنان حیوانات خود را با خفه کردن معدوم می کنند، تحریم کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۷
انتشار یافته: ۲۵
این خبر رو برای توجیه سگ کشی اخیر در شیراز گذاشتید دیگه !!!!!! ا
خوشم میاد نقل قول اون فعال حقوق حیوانات رو بدون کم و کاستی منعکس کردی.باکس!!!!!!
اميدوارم منظورتون اين نباشه كه چون آمريكايي ها سگ ها رو مي كشتن، پس سگ كشي كار خوبيه. كار بد توسط هركي انجام بشه بده.
ضمناً لطف كنيد و به منظور تلاش درجهت بهبود فرهنگ مردم، بجاي واژه "ولگرد" از واژه "بي سرپرست" در تيترهاتون استفاده كنيد.
با سپاس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
اگه تو شهر و محله شما هم سگ های ولگرد دائما برا مردم مزاحمت ایجاد میکردن و بعضیشون که هارن به بچه هاتون حمله میکردن اونوقت این همه با کلاس حرف نمیزدی.
چرا ما هر مشكلي در كشور به وجود مياد سريعا با وضعيت آمريكا مقايسه ميكنيم؟!!؟؟ يعني اين موضوع سرپوشي براي نحوه سگ كشي در ايرانه!!!؟؟؟
با اين خبر ميخواين كار سگ كشي ايراني ها رو توجيه كنيد؟؟؟
بسیار اقدام بجا و پسندیده ای است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
آفرین. تو شهر ما سگای ولگرد امون مردم رو بریدن. نه شبها از صداشون آسایش داریم و نه در طول روز میتونیم بچه ها رو بفرستیم تو کوچه.
با سلام
چون در امریکا سگ ها را می کشند ما نیز باید انها را بکشیم و توجه داشته باشید کشتن با گاز کجا و کشتن با امپول اسید کجا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
البته تا جایی که من دیدم با تفنگ میکشن. در ضمن حیوانات خطرناکی مثل سگای ولگرد اگه بیان وارد شهر بشن دیگه چاره ای باقی نمیمونه.
آیا بین حیوانات با یکدیگر فرقی وجود دارد. مثلا بین مگس و سگ تفاوتی در حیوان بودن هست. خب چرا مگس ها را سمپاشی می کنیم و کسی هم اعتراضی ندارد. اما اگر سگی را اینطور بکشند اعتراض می شود. مگر مگس در هنگام مردن زجر نمی کشد.
پاسخ ها
sina
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
بی سواد مگس حشره است حیوان نیست
الان اين مقاله در حمايت از اعتراض مردم بود يا مخالفت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
مردم!!!
کدام مردم .چهار نفر یک پلاکارد بلند کردند نمی شونود نماینده مردم که!!!
واقعا بشر به کجا رسیده است که تنهایی خود را با سگ سپری می کند. جالب است برخی از کسانی که سگ دارند آن را به فرزند داشتن ترجیح می دهند و روزی چندین ساعت خود را صرف نگهداری سگ و خدمت به ان می کنند. کبوتر با کبوتر باز با باز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
از منفی ها معلومه که از کجا دارند کنترل می شوند و جیره خوار کجا هستند که مرتب دنبال درگیرکردن مردم هستند.
این همه چیز خوب توامریکا
منظور نويسنده از اين مطلب چيست ؟ اگر بناي الگو گرفتن دارد بهتر است تحقيقي در مورد نحوه برخورد كشورهاي اروپايي با معضل سگ هاي ولگرد صورت دهد .
جالبه موضوع مقاله نه حمایت از سگ هست نه اتاق گاز موضوع خود آمریکا هست.
بیان ایران ببینند چطور حیوان بدبخت و بی زبون رو با تزریق اسید زجرکش میکنند!
بین سگ و مگس فرقه بین ادم وجن فرقه بین کبوتر و لاشخور فرقه ولی با کشتنشون ما مشکلی نداریم دیگه بی تفاوت شدیم متاسفانه ولی خفه کردن مسموم کردن سمپاشی کردن با تزریق اسید خیلی فرق داره خیلیی.گردن زدن داعش با اعدام با چوبه دار فرقی نمی کند؟!
چرا همه نگران سگها هستند؟ کسی به فکر گوسفندها چرا نیست؟
یک مشت مغرض اجیرشده مرتب ندای دفاع از حقوق حیوانات سر می دهند و مردم را به موافق و مخالف بدل می کنند که انشاالله مکرشون به خودشون برگردد
سگها را به چین صادر کنید درآمد خوبی دارد.
سگای ولگرد کاملا غیر بهداشتی و بعضا نیز هار و آلوده به انواع بیماری ها هستن.
ما تو شهرستان ... زندگی میکنیم و سگای ولگرد امون مردمو بریدن.
تو هر محله چندین و چند تا از این سگا وجود داره. لا مصبا جمعیتشون هم با سرعت نور زیاد میشه.
یکی به داد ما برسه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی