بازدید 2772

برخی عینک‌ها، میدان بینایی را کاهش می‌دهند

کد خبر: ۴۹۳۲۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳ 20 April 2015
رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران با تأکید بر ضرورت رعایت نکات علمی در تجویز عینک تصریح کرد: برخی فریم‌های عینک میدان بینایی را در برخی افراد کاهش می‌‌دهند و دید جانبی را مختل می‌کنند.

به گزارش فارس، علی میرزاجانی، رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران اظهار کرد: انتخاب و تجویز عینک مناسب موضوعی کاملاً علمی است که در دانشگاه‌ها به اپتومتریست‌ها انجام می‌شود و در صورت رعایت نشدن این اصول یکی از مشکلات کاهش میدان بینایی به دید مرکزی است.

وی تصریح کرد: میدان بینایی آن چیز است که علاوه بر دید مرکزی نیاز داریم تا در حواشی خود ببینیم. برخی فریم‌ها دید این فضا را مختل می‌کند.

میرزاجانی خاطرنشان کرد: برخی فریم‌های کائوچویی آن قدر پهن هستند که قسمت های مختلف آن میدان بینایی فرد را دچار اشکال می‌کنند و افراد در بخش‌های مختلف دید مشکل پیدا می‌کنند.

رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران افزود: برخی دسته‌های عینک آن قدر پهن هستند که میدان بینایی اطراف فرد را دچار مشکل می‌کند.

وی تأکید کرد: این فریم‌ها در برخی افراد قابل استفاده است و ممانعتی برای استفاده از این فریم‌ها وجود ندارد ولی برای همه افراد قابل استفاده نیست.

میرزاجانی پل بینی عینک را یکی از مهمترین بخش‌های انتخاب عینک دانست و گفت: این که پل بینی به چه شکل بر روی بینی قرار بگیرد که ایجاد حساسیت پوستی و زخم نکند یا فشار زیادی به بینی تحمیل نکند باید مد نظر قرار گیرد چرا که منطقه اطراف بینی منطقه‌ای بسیار حساس است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی