بازدید 18143
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

انتشار ویدئوی قتل ۳۰ مسیحی توسط داعش/ احتمال صدور حکم اعدام برای محمد مرسی/ بازتاب سفر وزیر خارجه استرالیا به ایران

امضای قراردادهای چند ده میلیارد دلاری میان چین و پاکستان، انتشار ویدئوی جدید از جنایات داعش، احتمال محکوم شدن رئیس جمهور سابق مصر به اعدام، بازتاب سفر وزیر خارجه استرالیا به ایران و بازتاب سخنان رهبر انقلاب درباره موضوع هسته‌ای، از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که امروز، سرخط مطالب مطبوعات و رسانه‌های بین المللی را از آن خود کرده است.
کد خبر: ۴۹۳۰۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰ 20 April 2015
انتشار ویدئوی قتل 30 مسیحی توسط داعش/ احتمال صدور حکم اعدام برای محمد مرسی/ بازتاب سفر وزیر خارجه استرالیا به ایرانامضای قراردادهای چند ده میلیارد دلاری میان چین و پاکستان، انتشار ویدئوی جدید از جنایات داعش، احتمال محکوم شدن رئیس جمهور سابق مصر به اعدام، بازتاب سفر وزیر خارجه استرالیا به ایران و بازتاب سخنان رهبر انقلاب درباره موضوع هسته‌ای، از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که امروز، سرخط مطالب مطبوعات و رسانه‌های بین المللی را از آن خود کرده است.

انتشار ویدئوی قتل 30 مسیحی توسط داعش/ احتمال صدور حکم اعدام برای محمد مرسی/ بازتاب سفر وزیر خارجه استرالیا به ایران

به گزارش «تابناک»، اخبار مربوط به سفر رئیس‌جمهور چین به پاکستان و توافقات طرفین در این سفر، از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه‌های جهان قرار گرفته است. روزنامه «نیویورک تایمز» می‌نویسد، شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین، امروز به پاکستان سفر می‌کند که در جریان این سفر، ده‌ها میلیارد دلار کمک مالی را به بخش‌های زیرساخت‌ها و انرژی پاکستان ارائه خواهد کرد.

حجم این کمک‌ها در حدی است که آمریکا طی یک دهه گذشته، هیچ‌گاه چنین مبلغی ‌به پاکستان نداده و همین می‌تواند نشانه‌ای از افول نفوذ ایالات متحده در این کشور باشد. قرار است در این سفر، قراردادهایی به ارزش ۴۶ میلیارد دلار برای توسعه زیرساخت‌های پاکستان به امضای دو طرف برسد.
 

انتشار ویدئوی قتل 30 مسیحی توسط داعش/ احتمال صدور حکم اعدام برای محمد مرسی/ بازتاب سفر وزیر خارجه استرالیا به ایران

اما انتشار ویدئویی جدید از جنایات گروه تروریستی داعش، موضوع دیگری است که در عرصه رسانه‌ای و مطبوعاتی بین‌المللی بازتاب زیادی داشته است. خبرگزاری «رویترز» می‌نویسد، یک ویدئو که توسط گروه داعش ساخته و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، نشان می‌دهد، ‌تروریست‌های عضو این گروه، حدود ۳۰ مسیحی اتیوپیایی را در لیبی کشته و سر می‌برند.

در این ویدئو، تروریست‌ها که مسیحیان را «صلیبی» خطاب می‌کنند، ۱۵ نفر از آن‌ها را در کنار ساحل سر می‌برند و یک گروه ۱۵ نفره دیگر را نیز جدا کرده و به سر آن‌ها شلیک می‌کنند. مقامات لیبی هنوز درباره این ویدئو نظری نداده‌اند و اتیوپی نیز اعلام کرده هنوز نمی‌تواند تأیید کند که افراد دیده شده در این ویدئو، شهروندان این کشور بوده‌اند یا خیر.

انتشار ویدئوی قتل 30 مسیحی توسط داعش/ احتمال صدور حکم اعدام برای محمد مرسی/ بازتاب سفر وزیر خارجه استرالیا به ایران

در خبری مربوط به مصر، روزنامه «دِکان کرونیکل» از احتمال محکوم شدن رئیس جمهور پیشین مصر به اعدام خبر داده و می‌نویسد، شاید محمد مرسی، رئیس جمهور پیشین مصر، به اتهام تحریک به کشتار تظاهرکنندگان، به اعدام محکوم شود. به جز این، وی با دو اتهام دیگر نیز روبه‌روست که احتمال محکوم شدن به اعدام برای آن دو اتهام نیز وجود دارد: نخست، اتهام جاسوسی برای قدرت‌های خارجی و دوم، فرار از زندان در جریان اعتراضات سال ۲۰۱۱ علیه دولت حسنی مبارک. کار‌شناسان می‌گویند، با توجه به محکومیت‌های مکرر اعضای اخوان المسلمین به اعدام، صدور چنین حکمی برای مرسی چندان هم بعید نیست.

انتشار ویدئوی قتل 30 مسیحی توسط داعش/ احتمال صدور حکم اعدام برای محمد مرسی/ بازتاب سفر وزیر خارجه استرالیا به ایران

اما بخشی از مطالب مهم امروز مطبوعات و رسانه‌های بین‌‌المللی نیز به ایران اختصاص دارد که در این میان، بازتاب سفر وزیر خارجه استرالیا به ایران، مهم‌ترین آن‌ها را تشکیل می‌دهد. روزنامه «گاردین» می‌نویسد، ایران و استرالیا بر سر موضوع همکاری اطلاعاتی درباره مبارزات استرالیا با گروه‌های افراط گرا در عراق توافق کرده‌اند.

روز گذشته، جولی بیشاپ، وزیر خارجه استرالیا‌ و پس از دیدار با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، درباره جزئیات این موضوع صحبت کرده و آن را توافقی فوق‌العاده خوانده که نتایج سودمندی در مبارزه با تروریسم جهانی به همراه خواهد داشت. طرفین همچنین در این دیدار تأکید کرده‌اند که خطر ناشی از گروه داعش، یکی از مهم‌ترین تهدیدات جهانی در حال حاضر است.

انتشار ویدئوی قتل 30 مسیحی توسط داعش/ احتمال صدور حکم اعدام برای محمد مرسی/ بازتاب سفر وزیر خارجه استرالیا به ایران

در ‌‌نهایت‌ سخنان روز گذشته رهبر انقلاب درباره موضوع هسته‌ای، از جمله موضوعاتی است که مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است. روزنامه «وال استریت ژورنال» می‌نویسد، آیت الله خامنه‌ای، رهبر ایران گفته، این بحث که ایران در تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای است، یک افسانه است و در عین حال، آمریکا و رژیم اسرائیل را تهدید واقعی امنیت در منطقه خاورمیانه دانسته است. در این مطلب به نقل از رهبر انقلاب آمده‌: «آن‌ها افسانه سلاح هسته‌ای را جعل کردند تا بگویند جمهوری اسلامی یک تهدید است». وال استریت ژورنال همچنین می‌نویسد، رهبر ایران گفته آمریکا و رژیم اسرائیل بدون هیچ گونه کنترلی در هر جایی که لازم بدانند دخالت می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی