بازدید 2011

وزیر کشور پاسخگو باشد

کد خبر: ۴۹۲۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ 23 April 2015
نماینده مردم ساوه و زندیه در مجلس نهم، از انتخاب نشدن استاندار در استان مرکزی انتقاد کرد و خواستار پاسخگویی وزیر کشور شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، شهلامیرگلوی‌بیات در نشست علنی امروز یکشنبه (30 فروردین) مجلس شورای اسلامی، ضمن محکوم کردن عملکرد ضد دینی و انسانی آل سعود با حمایت آمریکا در کشتار مردم بی‌دفاع یمن به ویژه زنان وکودکان، افزود: جای بسی تعجب است که سازمان‌های حقوق بشر این‌گونه ساکتند و نسبت به این فجایع انسانی بی‌ تفاوت هستند؛ ضمن حمایت از تیم مذاکرده کننده هسته‌ای و تشکر از فعالیت‌های سخت و طاقت‌فرسای ایشان توقع داریم علاوه بر لغو یکباره تحریم‌ها و قطعنامه‌های شورای امنیت با حفظ دانش هسته‌ای حافظ عزت و اقتدار کشور باشند.

نماینده مردم ساوه و زندیه در مجلس نهم، ادامه داد: مردم تاوان زیادی را در این مدت برای حفظ حقوق انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز پرداخت نمودند از وزیر امور خارجه می‌خواهم هرچه سریع‌تر فکت شیت ایرانی را منتشر کنند و از طرفی با تکیه بر نیروهای انسانی، جوانان لایق و دانشمند ایرانی، منابع خدادای زیرزمینی و روزمینی، ایجاد سیستم‌های مدیریتی متخصص و متعهد و توانمند در کشور نباید غافل شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، خطاب به رئیس جمهور تاکید کرد:‌ هفته زن به اتمام رسید همایش‌ها و سمینارهای زیادی در تجلیل مقام زن برگزار شد و هزینه زیادی نیز در شرایط اقتصادی فعلی پرداخت شد بدون اینکه گزارش عملکردی راجع به مشکلات حوزه زنان در یکساله اخیر ارایه شود.

وی با تاکید بر اینکه قوانین کشورما در حوزه زنان مترقی‌ترین قوانین است، یادآور شد: اما متاسفانه بعد از گذشت سال‌ها این قوانین هنوز اجرایی نشده است؛ پرداختن به مسایل تبلیغاتی کلیشه‌ای هیچ کمکی به زنان به ویژه زنان بدسرپرست و بی سرپرست نمی‌کند زنان بدسرپرست که حتی از یارانه خود و فرزندانشان که در اختیار همسرانشان می‌باشد هم نمی توانند استفاده کنند و نهادهای حمایتی به دلیل داشتن همسر نیز هیچ کمکی به آنها نمی‌کند.

میرگلوی‌بیات تصریح کرد: آیا مشکل اولویت‌دار زنان کشور ما حضور در ورزشگاه‌ها است؟ اگر واقعا اینگونه است به جای ایجاد یک سوژه تبلیغاتی سیاسی زمان بر، با حفظ شان و کرامت زنان در چهارچوب قانون و شرع به سرعت مشکل را حل کنید و اگر غیر از این است به مسایل اصلی حوزه زنان بپردازید ؛ مشکلات زنان بدسرپرست و خودسرپرست؛ ازدواج، اشتغال، ایجاد یک محیط امن و آرام و اجرای بسته‌های حمایتی و تشویقی جهت زنان شاغل که مسئولیت خانواده و تربیت فرزندان را به عهده دارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در تذکری به وزیر کشور، گفت: بیش از سه ماه است که استان مرکزی با وجود شرایط خاص صنعتی و کشاورزی و قرار گرفتن راکتور آب سنگین، استاندار ندارد چرا تکلیف استان مرکزی را مشخص نمی‌کنید این مهم در تاریخ استان مرکزی بی‌سابقه بوده است و نمره منفی در کارنامه دولت تدبیرو امید است.

نماینده مردم ساوه و زندیه در مجلس نهم، ادامه داد: در طی این مدت مشکلات استان چند برابر شده است کار استانداری که در آینده معرفی خواهد شد بسیار سنگین و سخت است استان مرکزی نیاز به استانداری متخصص، متعهد، مجرب و با صلاحیت دارد تا بتواند به سرعت مشکلات برزمین مانده استان را رفع کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد:  خبرگزاری ایرنای کشور در یک حرکت باورنکردنی مرکز خبرگزاری ایرنا در ساوه که با شهرستان زرندیه جمعیتی بالغ بر 400 هزار نفر دارد با سابقه 40 ساله را تعطیل و لوازم آن را که با خون دل و با کمک خیرین در طی سال ها خریداری شده بود را به مرکز استان منتقل کرده اند مردم ساوه و زرندیه به شدت از عملکرد غیرمنطقی و ضعیف ایرنا در استان مرکزی که در طی 10 سال اخیر فقط در جهت تضعیف خبرگزاری ساوه با محدودکردن منابع انسانی و تحقیر و توهین به مردم حرکت کرده از حضرت‌عالی گله مند و ناراحتند.

وی یادآور شد: متسفانه به جای رشد و توسعه خبرگزاری و حرکت به سمت کیفی سازی اخبار ، طبق گفته آقایان متاسفانه با سیاستی که خبرگزاری ایرنا که تنها خبرگزاری رسمی کشور است به پیش گرفته به سرعت در حال افول است خوب است نظارتی در این مجموعه شود.

میرگلوی‌بیات تصریح کرد: آقای چیت‌چیان! وزیر نیرو میزان بارندگی در شهرستان‌های ساوه و زرندیه در سال جاری یک سوم میزان متوسط بارندگی استان مرکزی است در سال گذشته بعد از سه  سال دوندگی اداری برای تامین اعتبار در خصوص انتقال آب از سد این استان که حق قانونی مردم شهرستان ساوه است با یک اقدام باورنکردنی و واهی در مرکز استان عملکرد سه ساله فنا شد و عملیات اداری دوباره از نو شروع شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:  مردم شهرستان در سال جاری به شدت در شهر و روستا با مشکل کم ‌آبی روبرو می‌باشد تابستان پیش رو است حداقل وظیفه وزارت نیرو تامین آب شرب بهداشتی مردم است؛ وزرای نیرو و کشاورزی؛  مرتب در مورد کمبود آب در کشور صحبت می‌شود و راهکار را هم همه می دانند اما اینکه چرا اجرایی نمی شود را نمی دانند هنوز نتوانسته‌ایم نهرها، کانال ها و قنات ها را جهت جلوگیری از هدررفت آب مرمت و احیا کنیم چه برسد به آبیاری قطره‌ای؛ کشاورزان خرده پا مرتب به مددجویان کمیته امداد اضافه می‌شوند.

نماینده مردم ساوه و زندیه در مجلس نهم، ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی! انجام پروژه‌های راه روستایی و جاده‌ها در شهرستان‌های ساوه و زرندیه به کندی انجام می شود لذا باید به آن رسیدگی شود؛ وزیر اقتصاد!  چگونه است که بانک‌ها خودمختار هستند و هیچ کس نمی تواند نظارتی بر آنها داشته باشد آیا رونق تولید با بانک‌های با سود 32 درصد عملی است؟ چگونه است که هیچ ارداه ای برای حل مشکل اقتصادی نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم، خطاب به وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد:‌ چرا فکری اساسی به حال زیرمجموعه خود نمی‌کنید؟ رشد و توسعه کشور در گرو فعالیت فرهنگی در آموزش و تربیت دانش آموزان است که به علت عدم پرداخت حقوق و مزایای معلمان حق التدریس و معضلات دیگر فرهنگیان مشکلاتی برای این قشر ایجاد شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار