بازدید 2043

آشوب در ليبي کار قاچاقچيان انسان را آسان کرد

بی ثباتی و آشوب حاکم در ایتالیا کار قاچاقچیان انسان را در انتقال مهاجران و پناهجویان به سواحل ایتالیا آسان کرده است.
کد خبر: ۴۹۲۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵ 18 April 2015
بی ثباتی و آشوب حاکم در ایتالیا کار قاچاقچیان انسان را در انتقال مهاجران و پناهجویان به سواحل ایتالیا آسان کرده است.

شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: ماتیو رنتسی و باراک اوباما بر ضرورت برقراری صلح و امنیت در لیبی تاکید کردند. رنتسی دیروز جمعه در کاخ سفید با باراک اوباما دیدار و گفتگو کرد. سران دو کشور در این دیدار بحث موج گسترده مهاجران در دریای مدیترانه را مطرح کردند. در عرض یک هفته یازده هزار مهاجر در سواحل ایتالیا پیاده شدند. اکثر این مهاجران از لیبی آمده بودند.

گزارشگر این شبکه گفت: صورت برخی از این مهاجران سوخته است و در شوک به سر می برند. دوران وحشت برای این مهاجران از لیبی آغاز شده است.

باربارا مولیناریو عضو کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل گفت: در جایی که قاچاقچیان، پناهجویان و آوارگان را پیش از انتقال به کشتی ها در کنترل خود داشتند، یک کپسول گاز منفجر شده است و عده زیادی در این انفجار کشته و عده ای نیز زخمی شده اند.

گزارشگر افزود: قاچاقچیان به این پناهجویان اجازه نداده اند که برای درمان به بیمارستان بروند. بازماندگان بدون آن که تحت درمان قرار بگیرند، از دریا انداخته شده اند. شماری از آن ها در حالی که روی یک قایق بادی بودند، یافته شدند. بیست تن از این پناهجویان و از جمله یک کودک شش ماهه به شدت سوخته بودند.

یک زن نیز بر اثر جراحاتی که داشت جان باخته بود. این شرایط غیر انسانی برای بسیاری از مهاجرانی که راهی اروپا هستند، به امری عادی مبدل شده است. در عرض سه ماه و نیم، حدود یک هزار نفر از این پناهجویان در آب های مدیترانه جان خود را از دست داده اند.

در این قسمت بخشی از سخنان آدریان ایواردز سخنگوی امور پناهندگان سازمان ملل پخش شد.  وی گفت: این وضع، ضرورت اتخاذ راهکاری قانونی و جدید با هدف جلوگیری از به مخاطره انداختن جان پناهجویان را یادآوری می کند.

گزارشگر افزود: به گفته گارد ساحلی ایتالیا بیش از یازده هزار مهاجر در شش روز گذشته در سواحل این کشور پیاده شده اند و صدها تن دیگر در راهند. از نظر نخست وزیر ایتالیا ماتیو رنتسی برای این مشکل فقط یک راهکار وجود دارد. وی گفت: امروز تنها راه حل، برقراری صلح در لیبی و ایجاد ثبات در نهادهای این کشور است.

گزارشگر ادامه داد: از زمان سقوط معمر قذافی در سال دو هزار و یازده لیبی با فاجعه روبرو شد. این بحران، اوضاع را برای قاچاقچیان ساده کرد. به گفته نخست وزیر ایتالیا، نود یک درصد از مهاجرانی که از آفریقا به ایتالیا می آیند، از لیبی عبور کرده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی