بازدید 1678

درخواست فوری ۳۰ میلیون دلاری سازمان ملل برای امدادرسانی به آوارگان یرموک

درخواست 30 میلیون دلاری این آژانس برای حل بحران سوریه بوده که در راه کمک‌های بشردوستانه به 480 هزار پناهنده فلسطینی در سوریه و افرادی که از لبنان و اردن آواره شده اند، صرف می شود. این بودجه در واقع برای کمک های فوری 90 روزه به منطقه یرموک در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۴۹۲۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰ 18 April 2015
 آژانس سازمان ملل با اعلام نگرانی از وضعیت پناهندگان فلسطینی برای فراهم کردن شرایط اولیه زندگی ۱۸ هزار غیرنظامی اردوگاه یرموک که سه هزار و ۵۰۰ نفر از این جمعیت را کودکان تشکیل می دهند درخواست کمک فوری ۳۰ میلیون دلاری کرد.
printنسخه قابل چاپ

به گزارش «تابناک»، در طی چند روز گذشته آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) به طور گسترده در مناطق اطراف یرموک و در حاشیه جنوبی دمشق مشغول به فعالیت بوده است. در این منطقه غیرنظامیان در جستجوی سرپناه بوده و وضعیت امنیتی آنها از زمانی که گروههای نظامی در داخل و اطراف کمپ درگیری هایی را آغاز کرده اند، رو به وخامت است.

"مایکل کیگزلی نینا" مدیر آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در سوریه در اظهارات خود در جمع خبرنگاران گفت:" وضعیت درگیری های اطراف کمپ یرموک به سرعت در حال تغییر و افزایش بوده و ما باید برای کمک به نیازمندان این منطقه در هر جایی که مستقر شده اند، خود را آماده کنیم."

درخواست 30 میلیون دلاری این آژانس برای حل بحران سوریه بوده که در راه کمک‌های بشردوستانه به 480 هزار پناهنده فلسطینی در سوریه و افرادی که از  لبنان و اردن آواره شده اند، صرف می شود. این بودجه در واقع برای کمک های فوری 90 روزه به منطقه یرموک در نظر گرفته شده است.

گفتنی است؛ نمایندگان آژانس کار و امداد رسانی سازمان ملل متحد (UNRWA) در حال حاضر در منطقه یلدا، منطقه ای که صدها خانواده آواره یرموک در حال حاضر در آن حضور دارند مشغول به فعالیت هستند. این آژانس در حال برنامه ریزی برای گسترش عملیات های امدادرسانی در مناطق همسایه "بابیلا" و "بیت سهم" در روزهای آتی است.

مأموران سازمان ملل در این بین در حال گسترش مراکز سلامت در این منطقه بوده و این مراکز در چند روز گذشته 400 بیمار را مداوا کرده اند. همچنین نیازهای اساسی خانواده های این مناطق مانند غذا، دارو، تصفیه کننده آب، تشک، پتو، وسایل آشپزی خانواده و بسته های بهداشتی درمانی را تأمین کرده اند.

مایکل کیگزلی همچنین با اشاره به همکاری مقامات سوریه و افراد محلی در کمک رسانی به آوارگان خاطرنشان کرد:" بدون میزان بودجه مورد نیاز که رقم آن را تخمین زده ایم در آینده نزدیک می توانیم فعالیت های خود را در این مناطق ادامه بدهیم. در حال حاضر وضعیت مردم یرموک " توصیف کننده درد و رنج شدید غیرنظامیان بوده که در درگیری‌های سوریه به دام افتاده اند."

وی افزود:" مردم در این منطقه دو سال است که با جهان قطع رابطه کرده اند و از غذا و آب سالم محروم اند. آنها همچین دائم در معرض درگیری های خشونت آمیز هستند."

در حال حاضر 480 هزار پناهنده فلسطینی در سوریه حضور داشته و نیازمند کمک های فوری بشردوستانه هستند.

تسنیم
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار