بازدید 14438
۲

انصارالله قطعنامه شورای امنيت را محکوم کرد

شورای سیاسی انصار الله در این بیانیه از مواضع کشورهای دوست که با تجاوزگری علیه یمن و مشارکت در آن مخالفت کردند قدردانی کرد و به برخی از کشورها در خصوص وارد شدن در این تجاوزگری نیز هشدار. این شورا از برخی کشورهای دوست نیز خواست به مسئولیت های خود درباره وضع ناگوار انسانی در یمن عمل کنند و تاکید کرد که یمن به هیچ وجه برای هیچ یک از کشورهای همجوار تهدید به شمار نمی رود و نگرانی ها و ادعاهای برخی ها در این خصوص بی پایه و اساسی است.
کد خبر: ۴۹۲۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹ 18 April 2015
شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن با صدور بیانیه ای به قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد واکنش نشان داد و تاکید کرد که این شورا جنایت ائتلاف تجاوزگری را نادیده انگاشته و به موفقیت های مردم یمن علیه القاعده و داعش اشاراه نکرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، شورای سیاسی جنبش انصار الله در این بیانیه اعلام کرد: قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیشتر موارد حامی ائتلاف تجاوزگر است و جنایت های این ائتلاف را نادیده گرفته است. ملت یمن از هدف خود در تشکیل دولت عادل و مستقل با وجود همه مشکلات و چالش ها چشم پوشی نخواهد کرد.

این شبکه افزود: شورای سیاسی انصار الله در این بیانیه افزوده است قطعنامه شورای امنیت با هدف نجات دادن عناصر القاعده و داعش که ضربات سنگینی از ارتش، نیروهای امنیتی و کمیته های مردمی دریافت کرده است صادر شد. این قطعنامه توافق صلح و شراکت ملی را - با وجود اینکه در قطعنامه های قبلی شورای امنیت بر آن تاکید شده بود و یکی از پایه های تلاش های عملی و سیاسی به شمار می رود- نادیده گرفت. همچنین، این قطعنامه با وجود اینکه توسعه القاعده در جزیره العرب را محکوم کرده است، به موفقیت های به دست آمده علیه القاعده و داعش اشاره نکرده است.

شورای سیاسی انصار الله همچنین استقبال این قطعنامه را از برگزاری کنفرانسی در ریاض درباره یمن- با وجود اینکه عربستان دست به حمله تجاوزکارانه علیه یمن زده است- محکوم می کند و بار دیگر تجاوزگری آشکار علیه یمن را رد و بر ضرورت جلوگیری از آن با همه ابزارها تاکید می کند.

همچنین، این شورا از پایداری بزرگ ملت یمن و همبستگی آنها برای تقویت جبهه داخلی و خارجی که در حال آمادگی کامل است قدردانی کرد. علاوه بر این، اتهام های قطعنامه شورای امنیت را علیه سید عبدالملک بدر الدین الحوثی و اضافه کردن نام وی را در فهرست افراد تحریم شده و نیز تحریم هر یک از شهروندان دیگر یمی محکوم می کند.

این بیانیه بر ضرورت اقدام ارتش، نیروهای امنیتی و کمیته های مردمی در تعقیب عناصر القاعده و داعش در هر منطقه ای از یمن تاکید و اعلام کرد مردم یمن از تحقق رویای خود در ایجاد دولت عادل و مستقل از طریق اجرایی کردن نتایج گفتگوهای ملی، رسیدن به توافق صلح و شراکت ملی با وجود مشکلات و چالش ها چشم پوشی نخواهد کرد.

بر اساس گزارش تلویزیون المسیره، شورای سیاسی انصار الله همچنین در ادامه این بیانیه تاکید کرد که است که هر تصمیمی را که منصور هادی اتخاذ کند نامعتبر می داند زیرا سوی طرفی نامشروع اتخاذ می شود.

افزون بر این، شورای سیاسی انصار الله در این بیانیه از مواضع کشورهای دوست که با تجاوزگری علیه یمن و مشارکت در آن مخالفت کردند قدردانی کرد و به برخی از کشورها در خصوص وارد شدن در این تجاوزگری نیز هشدار. این شورا از برخی کشورهای دوست نیز خواست به مسئولیت های خود درباره وضع ناگوار انسانی در یمن عمل کنند و تاکید کرد که یمن به هیچ وجه برای هیچ یک از کشورهای همجوار تهدید به شمار نمی رود و نگرانی ها و ادعاهای برخی ها در این خصوص بی پایه و اساسی است.

در پایان شورای سیاسی انصار الله به خانواده شهدای یمنی تسلیت گفت و از خداوند برای مجروحان درخواست شفا کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۲
1
1
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی