بازدید 4957

دستاوردهای تازه مبارزان انصارالله در عدن و ابین

نیروهای کمیته‌های مردمی طرفدار جنبش انصارالله و ارتش یمن پس از درگیری‌های شدید با عناصر تکفیری القاعده در «تواهی» در حومه شهر بندری عدن در جنوب یمن توانستند این منطقه را از وجود عناصر تروریستی القاعده پاکسازی کنند.
کد خبر: ۴۹۲۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷ 18 April 2015
نیروهای کمیته‌های مردمی طرفدار جنبش انصارالله و ارتش یمن پس از درگیری‌های شدید با عناصر تکفیری القاعده در «تواهی» در حومه شهر بندری عدن در جنوب یمن توانستند این منطقه را از وجود عناصر تروریستی القاعده پاکسازی کنند.

به گزارش «تابناک»، نیروهای جنبش انصارالله و ارتش یمن همچنین موفق شدند مقادیری مهمات و تجهیزات جنگی را در منطقه «خور مکسر» در عدن تصرف کنند.

در استان مأرب در مرکز یمن نیز نیروهای انصارالله پیشروی‌های چشمگیری در منطقه «جدعان» داشتند و به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، کنترل این منطقه به طور کامل در اختیار نیروهای انصار الله و ارتش یمن قرار دارد.

 طبق این گزارش مبارزان انصارالله و کمیته‌های مردمی مسیرهای کمک رسانی به گروههای تکفیری القاعده در مأرب را قطع و آنان را وادار به عقب نشینی کردند.

    این گزارش  افزود: «نیروهای ارتش در ابین نیز پیشروی‌‎هایی داشته اند. نیروهای مبارز انصارالله کنترل جاده «احور» که خط ارتباطی بین استانهای ابین وشبوه است و  قبلا در اختیار عناصر القاعده بود را در دست گرفته‌اند و در حال حاضر در حال پیشروی به سمت «المحفد» هستند.»

به گزارش خبرنگار المسیره «نیروهای ارتش در ابین توانستند تعدادی تجهیزات امنیتی را به غنیمت بگیرند، درگیری‌ها در مناطق دیگر ابین از جمله پادگان الکوفل همچنان ادامه دارد.»

از سوی دیگر هزاران نفر از شهروندان یمنی برای مقابله با عناصر القاعده و شرکت در جنگ به نیروهای جنبش انصارالله پیوستند. این در حالی است که اسلحه‌هایی که جنگنده‌های سعودی برای نیروهای طرفدار عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن پرتاب کردند به دست نیروهای مبارز انصارالله افتاد.

عربستان از 26 مارس (6 فروردین) در تلاش برای بازگرداندن قدرت به هادی، متحد نزدیک خود، بدون مجوز سازمان ملل تجاوز گسترده‌ای را به خاک یمن آغاز کرده است. این حملات همچنین با هدف تضعیف جنبش مردمی انصارالله (حوثی) که از سپتامبر سال 2014 کنترل صنعا، پایتخت یمن را به دست گرفته‌اند، صورت می‌گیرد.

بنا بر گزارش‌ها، تا کنون حدود دو هزار و 600 نفر در حملات هوایی عربستان به یمن کشته و بسیاری زخمی شده‌اند. در همین حال، هزاران یمنی برای فرار از حملات عربستان به دنبال سرپناه در شاخ آفریقا هستند و با عبور از خلیج عدن به وسیله‌ی قایق خود را به کشورهای آفریقایی همسایه می‌رسانند. حدود 350 پناهنده یمنی پنج شنبه (27 فروردین) وارد اردوگاه موقت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در منطقه اوبوک جیبوتی شدند.


پرس تی وی
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی