بازدید 1729

حذف شائبه رباخواری بانکی انگیزه تدوین طرح

کد خبر: ۴۹۲۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷ 18 April 2015
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، از تدوین طرحی در کمیسیون مشترک اقتصادی و برنامه، بودجه و محاسبات مجلس برای لحاظ کردن سقف برای پرداخت سود بانکی خبرداد و گفت: مقابله با بانکداری غیر اسلامی انگیزه تدوین و بررسی این طرح بوده است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،از تدوین طرحی در کمیسیون مشترک اقتصادی و برنامه، بودجه و محاسبات مجلس برای لحاظ کردن سقف برای پرداخت سود بانکی خبرداد.

نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش نرخ سود بانکی به صورت دستوری مقدور نیست، افزود: برای مقابله با بهره بانکی غیر اسلامی که در کشور رایج شده باید سقفی مشخص برای سود بانکی مصوب کرده و با نظارت کافی بر رعایت آن دقت داشت.

تعیین سقفی مشخص برای سود بانکی به اسلامی شدن بانکداری در کشور کمک می کند

این نماینده مردم در مجلس نهم،با تاکید براینکه تعیین سقفی مشخص برای سود بانکی به اسلامی شدن بانکداری در کشور کمک می کند، تصریح کرد: درحال حاضر تعیین و اعمال نرخ های سلیقه ای در پرداخت بهره بانکی از سوی بانک ها و موسسات مالی مختلف معضلی است که به مشکلات بسیاری برای اقتصاد کشور منجر شده است.

شائبه رباخواری در بانکداری ما تاکنون به ثروت اندوزی برای بسیاری از افراد منجر شده است

وی با بیان اینکه وجود شائبه رباخواری در بانکداری ما تاکنون به ثروت اندوزی برای بسیاری از افراد منجر شده است، گفت: رقابت در افزایش سود و بهره بانکی این شائبه را تاکنون بیشتر کرده است.

جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید براینکه ضابطه مند شدن بانک ها در پرداخت سود بانکی با تعیین سقفی مشخص به انسجام بیشتر فعالیت های موسسات مالی کمک می کند، تصریح کرد: در حال حاضر مراحل تدوین طرح یک فوریتی تعیین نرخ سود بانکی با اولویت مشخص کردن سقفی برای آن در کمیسیون مشترک اقتصادی و برنامه، بودجه و محاسبات مجلس انجام و پس از جمع آوری امضاهای لازم برای تصویب نهایی به مجلس ارسال خواهد شد.

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تدوین طرح مذکور در کمیسیون مشترک اقتصادی و برنامه، بودجه و محاسبات مجلس برای مقابله با رباخورای در بانک ها صورت گرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار