بازدید 4902

نگاه شما: فراموش شدگان!

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۹۱۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 14 April 2015
حامد نوری: آری! باز هم بوی انتخابات می آید. باز هم وعده های تو خالی و سر خرمن! لازم نیست حس بویاییتان قوی باشد! اخبار را که مرور کنید متوجه این قضیه خواهید شد!

شاید یادشان رفته مردم حافظه دارند و به یاد می آورند که چند سال پیش هم نزدیک انتخابات از افزایش حقوق معلمان سخن به میان آمد و بعد از انتخابات همه چیز کان لم یکن شد. از یک جهت حق دارند. معلمان به دلیل ارتباط با خیل عظیمی از افراد مخصوصا دانش آموزان قشر نسبتا تاثیرگذاری هستند.

شاید یادشان رفته این سناریوها دیگر تکراری است و شاید کلا یادشان رفته است؛ «معلم» را!
در عصری به سر می بریم که باید دست از جان شسته باشید که بخواهید معلم شوید! انگار شغل انبیا دیگر آنقدرها هم دلچسب نیست. بیایید شعار دادن را بگذاریم کنار و واقع بینانه بنگریم.

درست است معلمی شغل شریفی است و نباشد شرافت آن با توجه بیش از حد به پول لکه دار شود ولی یادمان نرود که معلم هم عضوی از این جامعه است و با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند. مشکلاتی که برای برخی از قشرهای دیگر حتی قابل درک هم نیست.

واقعا اسفناک است که در جامعه ی ما و با این همه مشکلات ریز و درشت اقتصادی که در آن درآمد ماهیانه دو میلیون تومان هم برای رفع نیاز های معمولی و اولیه ی یک خانواده کم به نظر می رسد، حقوق ماهیانه یک معلم به طور متوسط بعد از 25 سال به عدد مضحک یک میلیون و اندکی می رسد.

وزیر اقتصاد هم که باشی با حقوق یک میلیون تومان نمی توانی حتی نیازهای اولیه ی خانواده ات را به طور کامل تامین کنی. پس از معلمان هم چنین انتظاری نداشته باشید!

به نظر شما کیفیت تدریس معلمی که به جای شور و اشتیاق و عشق به شغلش، با انبوهی از مشکلات و فکری مشوش قدم در کلاس درس می گذارد، در چه حدی است؟

حتما شوخی می کنند آن عده ای که می گویند معلم اگر معلم باشد و به شغلش عشق بورزد، با تمام این مشکلات کنار می آید. آن هم فقط برای پیشرفت علمی کشور!

معلم «ایوب» نیست! هر چند من فکر میکنم صبر معلم از ایوب هم بیشتر است که با این همه ظلم اقتصادی که در این سال ها در حق آنان شده، به جز چند وقت اخیر، لب به اعتراض نگشوده بودند. ولی صبر و تحمل تا کی؟

خوب حرف می زنیم اما وقتی نوبت به عمل می رسد، چیزی در چنته نداریم. کافی است روز معلم فرا برسد تا سخنان آنچانی درباره ی «مقام شامخ معلم» و اینکه «معلمی شغل انبیاست.» و «معلم پرورش دهنده ی نسل آینده است.» و «معلم است که آینده را می سازد.» گوش فلک را کر کند. اما یک سوال! شما برای معلم چه کرده اید؟ مطمئن هستم اگر برای سوال من جواب داشته باشید، جوابتان در پشت یک کارت ویزیت هم جا می شود!

خب من فکر نمی کنم احساس شما در مورد معلمان و خانواده های آنان این باشد که آنان توانایی فتوسنتز هم داشته باشند! هرگز از خود سوال کرده اید که چگونه می توان با حقوق متوسط یک میلیون تومان نیازهای یک خانواده را تامین کرد؟

چرا یک معلم باید مجبور باشد برای تامین نیازهای خانواده اش سراغ شغل دوم و حتی سوم برود؟ مگر نه اینکه معلمان پرورش دهنده ی سرمایه های کشور هستند؟

چقدر شعار؟

چقدر وعده؟

آیا زمان عمل فرا نرسیده است؟

آیا دیگر زمان آن نرسیده است که نسبت به معیشت معلمان توجه بیشتر و عادلانه ای صورت بگیرد؟

درست است که برخی شغل های دیگر هم حقوقشان عادلانه و متناسب با کارشان و وضعیت جامعه نیست ولی در عین حال برخی شغل های دیگر نیز هستند که حقوقشان انگشت شست خود را به «عدالت» نشان می دهد! و خوشبختانه سال به سال هم بر حقوقشان افزوده می شود! ولی کسی به فکر معلمان نیست.

معلمان ما اگر جاسوس هم بودند لااقل یه دست کت و شلوار شیک و مارک گیرشان می آمد ولی با این وضع، خدایی نکرده اگر بخواهند چنین چیزی بخرند، باید قید حقوق چند ماهشان را بزنند.
اگر روزی بخواهم مستندی در رابطه با معلمان کشورم بسازم، بی شک نام «فراموش شدگان» را برای آن انتخاب خواهم کرد!

سخن برای گفتن در این باب بسیار است اما به همین مقدار قناعت می کنم. پیشنهاد واضح من دو چیز است. یا حقوق فرهنگیان را به صورتی عادلانه و در خور کارشان افزایش دهید یا اینکه از این به بعد در میان دروس تربیت معلم چند واحد فشرده و سطح بالای «اقتصاد» و «مدیریت اقتصادی» را هم قرار دهید که لااقل کسانی که از جان سیر شده و به معلمی روی می آورند توان ایستادگی در مقابل انواع و اقسام مشکلات را داشته باشند.

و سخن آخر : «لطفا با شعارها، شعور مردم را به سخره نگیرید!»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۲
لایک
روش عاقلانه:
ما هم می رفتیم بانکی می شدیم. مشکل حل می شد.
دلایل اعراضات دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی و حاضر نشدن سر کلاسها وادامه تجمعات وتحصن ها تا لغو ادغام دانشگاه علوم اقتصادی به شرح زیر است:
تخلف محرز ومسلم وزارت علوم در مورد ادغام دانشگاه علوم اقتصادی چرا که اولاًاین ادغام با درخواست سرپرست غیرقانونی دانشگاه علوم اقتصادی(که مدت سرپرستی وی چند ماهی است سپری شده وصلاحیت وی تایید نشده است) به سرپرست غیرقانونی دانشگاه خورازمی(که وی هم وضعی مشابه دارد) صورت گرفته است ،یعنی دو فرد که قانونا هیچ مسئولیتی ندارند در مورد انحلال دانشگاه تخصصی علوم اقتصادی وادغام آن با خورازمی تصمیم گیری کرده‌اند ،ثانیاً قانونا ادغام دانشگاه باید با تایید هیئت رئیسه دانشگاه صورت گیرد ولی جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم اقتصادی اصلاً تشکیل نشده واعضا نیز از ادغام بی‌خبرند.،ثالثاً معاون وزیر علوم در بین دانشجویان در تجمعات هفته گذشته اعلام نمود که این ادغام با فشار شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفته است ولی این شورا رسما در سایت خود اعلام کرد هیچ مصوبه‌ای برای ادغام دانشگاه علوم اقتصادی با خورزمی ندارد وکلیه ادعاها در این زمینه کذب محض است. http://sccr.ir/Pages/?current=news&gid=1&Sel=931371))))
ادغام با دانشگاهی با سطح پایین تر و از بین بردن حق صدها دانشجوی ممتاز کشور(شایان ذکر است که اکثریت رتبه های دانشگاه دارای رتبه های سه رقمی در رشته علوم انسانی هستند در صورتی که با رتبه های 4000تا9000میتوانستد در دانشگاه خورازمی در همین رشته ها پذیرفته شوند این یعنی زحمت دانشجویان در به دست اوردن رتبه های سه رقمی کنکور هیچ ارزشی برای مسئولان ندارد که ما را با دانشگاه که بسیار سطحی پایین‌تر از ما دارد ادغام کردند )
بی اطلاعی کامل دانشجویان و تغییر سردر دانشگاه در تعطیلات نوروز(قبل از سال در سایت دانشگاه برنامه استراتژیک دانشگاه تا سال1400تصویب شده بود ولی یکباره و در تعطیلات عید نوروز بدون اطلاع دانشجویان و کارمندان وحتی اعضای هیئت علمی وهئیت رئیسه دانشگاه، دانشگاه منحل اعلام شد)
دانشگاه ما حدود 1700دانشجو دارد که بیش از ۱۳۰۰ دانشجوی دانشگاه با امضای طوماری رسما اعتراض کرده واعلام کرده‌اند تا لغو ادغام سرکلاس نخواهیم رفت حتی اگر حذف ترم شویم چون انصراف از دانشگاه برای ما بهتر است تا در دانشگاه خورازمی درس بخوانیم.
چندین تجمع اعتراضی آرام چند صد نفره مقابل دانشگاه و تجمع سکوت مقابل نهاد ریاست جمهوری(برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد چندین تجمع صورت گرفته به خبرگزاری های مختلف واخبارشان در مورد تجمع ما رجوع کنید.)
سکوت وزارت علوم در مقابل از بین رفتن حقوق دانشجویان(مسئولان وزارت علوم به جای جبران تخلف اشکار ومحرز خود سکوت کرده اند وهیچ توضیحی در مورد تخلفاتشان و تضیع حقوق دانشجویان نمی‌دهند وتا توضیحی نباشد و ادغام لغو نشود ما هم سرکلاس نمی‌رویم)
در پایان از شما می‌خواهیم با پوشش خبری تخلفات مذکور توسط وزارت علوم به یاری قشر دانشجو در استحقاق حق‌شان بپردازید و مثل همیشه به رسالت خبری عمل کنید .
درود بر خبرگزاری انتخاب که به یاری قشر دانشجو شتافت فلذا از شما می‌خواهیم تا مانند خبرگزاری مذکور با پوشش خبری موضوع اعتراض ما و تخلف وزارت علوم به یاری ما بشتابید.....
البته انچه به جایی نرسد فریاد است .درود بر شما معلمان .
البته انچه به جایی نرسد فریاد است .درود بر شما معلمان .
سلام این نمایندگان طبق رسم همیشگی کمی مانده به انتخابات سراین مردم را شیره میمالند وشعورمردم رابه سخره میگیرند وجالب اینست که میبینیم درهردوره جدید 70% نمایندگان قبلی رای میآورند ........
جانا سخن از زبات ما می گویی خدا خیرت بدهد با این مقاله دلنشینت من معلمی هستم با 24 سابقه مبلغ حکم من در سال 93 یک میلیون و سیصد و هشتاد تومن است البته واقف هستید که از این مبلغ برای بیمه بیمصرف طلایی د غیره و غیره کسر میشود باور کنید ماهیانه 400هزار تومان اجاره خانه میدهم به خاطر مشکل قلبی پسرم مجبورم در سطح شهر باشم تادسترسی به پزشک متخصص فراهم باشد من جلوی فرزندانم شرمنده ام وقتی میبینند دیگر هیچکس برای این ادامه دهندگان راه انبیا تره هم خرد نمی کنند
راه حل رفع مشکلات معیشتی معلمان، خصوصی سازی آموزش و پرورش است یعنی خانواده هایی که می خواهند فرزندانشان درس بخوانند هزینه آن را هم بدهند. دولت هم فقط بچه های تیزهوش و نابغه را بورسیه کند تا در آینده در خدمت نظام باشند. بچه هایی هم که نه تیزهوشند و نه پول دارند که به مدرسه بروند به مدرسه نروند بلکه به دنبال کارهای فنی بروند. اینطوری مشکل بیکاری فارغ التحصیلان هم حل می شود زیرا این افراد کسانی هستند که نه خوب درس خوانده اند و نه کار دیگری بلد هستند.
لطفا با شعارها، شعور معلمان را به سخره نگیرید!
كاملا با اين متن موافقم
تمامي ارگان ها براي اعياد مختلف حداقل پاداش رو به كارمندانشون ميدن.اما اموزش و پرورش ....
اي كاش به اموزش و پرورش به ديد سرمايه گذاري نگاه كنند و به معلم به عنوان سرمايه
ايكاش دولت مرداي ما به اين فكر ميكردن صدقه سر معلم به اين جايگاه و درامد رسيدن
حقوق 1معلم بدون هيچ مزايا و پاداشه
امكانات رفاهي و تفريحي هم كه زير خط فقر
رود بر شما معلمان
ای کاش معلم نشده بودم
اى دادو بيداد ؛ عزيزان فرهنگى : بازنشسته ام با سى سال كار اموزشى در شهر وروستا هاى محروم ، با عائله و دانشجو ، عروس و داماد و نوه ، خدا مى داند از درمان دندان و چشم و كليه و ... با داشتن بيمه هاى بى خاصيت ، هر ماه به تأخير مى اندازم تا فرجى حاصل شود اما دريغ از پارسال . فقط خاك گور مرا از خجلت و شرمسارى ، شايد برهاند .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی