بازدید 9370
جام‌جهانی کشتی آزاد - آمریکا 2015

ایران با پیروزی برابر آذربایجان فینالیست شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقه نیمه‌نهایی جام‌جهانی کشتی آزاد با یک نمایش خیره کننده و با کسب پیروزی 7-1 برابر جمهوری آذربایجان مقتدرانه به فینال این رقابت‌ها رسید تا ساعت 5:15 بامداد امروز برای کسب عنوان قهرمانی به مصاف آمریکای میزبان برود.
کد خبر: ۴۹۰۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۶ 13 April 2015
تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقه نیمه‌نهایی جام‌جهانی کشتی آزاد با یک نمایش خیره کننده و با کسب پیروزی 7-1 برابر جمهوری آذربایجان مقتدرانه به فینال این رقابت‌ها رسید تا ساعت 5:15 بامداد امروز برای کسب عنوان قهرمانی به مصاف آمریکای میزبان برود.

به گزارش تابناک، شاید خوش‌بین‌ترین کارشناس کشتی هم تصور نمی‌کرد که تیم ملی ایران اینگونه مقتدرانه و با صلابت آذربایجان را شکست دهد  وضمن راهیابی به فینال انتقام شکست فرنگی‌کاران کشورمان برابر این تیم را هم بگیرد. اما کشتی‌گیران جوان تیم ملی کشورمان در سالن کروم لس‌آنجلس غوغایی به پا کردند و پشت حریفان را یکی پس از دیگری به خاک مالیدند. شاید اگر مصدومیت کمر کاپیتان رضا یزدانی نبود ایران با ثبت یک پیروزی 8-0 می‌توانست یک پیروزی تاریخی را رقم بزند اما شاید همین مصدومیت به مدد آذربایجانی‌ها آمد تا شکستشان سنگین‌تر از این نشود.

تیم ملی کشورمان بامداد امروز با نتیجه 7-1 تیم ملی آذربایجان را شکست داد تا برای آمریکا در فینال خط و نشان بکشد. کشتی‌گیران پنج وزن اول کشورمان در همان مبارزات ابتدایی چنان با صلابت ظاهر شدند که از کشتی مصطفی جوکار به بعد دیگر رقابت‌ها برای ایران جنبه تشریفاتی پیدا کرد.
57
 کیلو گرم – حسن رحیمی 8 – جلال سلبمانف 2

حسن رحیمی که با مدال طلای قهرمانی جهان یکی از باتجربه‌های ترکیب تیم ملی به حساب می‌آمد در ابتدای کشتی اسیر زیرگیری سلیمانف شد و دو امتیاز را از دست داد. اما این تنها امتیازی بود که سلیمانف کسب کرد و تا پایان کشتی دیگر نتوانست امتیازی از کشتی‌گیر مازندرانی تیم مکلی کسب کند. در ادامه کشتی این رحیمی بود که با زیرگیری‌ها و خاک کردن‌های پیاپی حریف امتیازات را یکی پس از دیگری کسب کرد تا در نهایت با نتیجه 8-2 حریف را شکست دهد و اولین چراغ را برای تیم ملی کشورمان روشن کند.

61 کیلوگرم – بهنام احسان‌پور 5 – حاجی علی‌اف 5

شاید مهم‌ترین کشتی امشب را بهنام احسان‌پور جویباری گرفت. کشتی‌گیر جوان و جویایی نامی که برابر قهرمان المپیک لندن می‌ایستاد. کتشی در نود ثانیه اول خود بدون رد و بدل شدن امتیازی در حال پیگیری بود که داور به احسان‌پور اخطار 30 ثانیه می‌دهد. اما کشتی‌گیر جوان کشورمان در همان 30 ثانیه با رساندن خود به پاهای حریف او را خاک می‌کند تا اولین دو امتیاز را کسب کند. احسان‌پور بعد از خاک کردن حریف یک بارانداز را هم روی علی‌اف اجرا می‌کند اما چون حریف را روی کف دست میرخاند تنها یک امتیاز را کسب می‌کند تا نتیجه کشتی 3-0 شود. کشتی با همین نتیجه در وقت اول به پایان می‌رسد.

با شروع وقت دوم علی‌اف با یک زیرگیری سریع دو امتیاز را جبران می‌کند تا نتیجه کشتی 3-2 به سود احسان‌پور شود. در ادامه او از خستگی احسان‌پور استفاده می‌کند و با کارکردن روی سر و دست او داوران را مجبور می‌کند در اخطار 30 ثانیه دوم یک پوئن اخطار را به او بدهند تا نتیجه کشتی 3-3 برابر شود. در حالی که حاجی‌اف با توجه به اخطار احسان‌پور از پیروزی خود مطوئن بود در یک غافلگیری خاک می‌شود. احسان‌پور با یک زیر زیبا دو خم حریف را بالا می‌آورد و او را خاک می‌کند تا نتیجه کشتی 5-3 به سود وی شود. حاجی‌اف در این لحظات بسیار عصبی بود و یکبار با مشت به صورت کشتی‌گیر کشورمان کوبید.

در ادامه اما این حاجی‌اف بود که با یک اخطار و یک بار هم بیرون کردن احسان‌پور از تشک دو امتیاز گرفت تا نتیجه کشتی در آخرین ثاینه‌ها 5-5 شود ولی از آنجا که روی برگه داوری امتیازات کسب شده احسان‌پور درشت‌تر بود او برنده این کشتی اعلام شد تا دومین کشتی هم به سود ایران خاتمه یابد.

65 کیلوگرم – سیداحمد محمدی 14 – طغرل عسگراف 10

یکی دیگر از قهرمان‌های المپیک ترکیب آذربایجان در یک دیدار دیدنی مغلوب کشتی‌گیر کشورمان شد. سید احمد محمدی بامداد امروز در یک کشتی پرفراز نشیب یاد و خاطره دلاوری‌های دایی‌اش، مراد محمدی را در خاطره‌ها زنده کرد. این کشتی‌گیر مازندارانی در ابتدای کشتی با سهل‌انگاری دوبار اسیر زیرگیری‌های حریف شد و چهار امتیاز را از دست داد. اما در ادامه دو بار حریف را از تشک خارج کرد تا نتیجه کشتی 4-2 به سود طغرل در جریان باشد. در ادامه در حالی که محمدی فصد داشت حریف را خاک کند در یک کش و قوس خودش خاک می‌شود تا نتیجه کشتی در میانه‌های وقت اول 6-2 به سود حریف آذربایجانی‌اش شود.

اما طوفان سید احمد در دقایق پایانی وقت اول شروع شد. جایی که او ابتدا حریف را خاک کرد و بعد چندبار پیاپی روی او فیتیله بارانداز را اجرا کرد. اگر داور مسابقه به نشانه پایان سه دقیقه اول با سوت خود محمدی را متوقف نمی‌کرد بعید نبود او تا همین الان هم قهرمان المپیک را فیتیله بارانداز می‌کرد. در مجموع وقت اول با نتیجه 7-6 به سود محمدی به پایان رسید.

در آغاز وقت دوم اگرچه محمدی به مدد خارج کردن حریف از تشک یک امتیاز دیگر گرفت اما کمی بعد خیلی آسان در خاک حریف نشست تا نتیجه کشتی 8-8 برابر شود. اما در ادامه کشتی این محمدی بود که با سه خاک پیاپی شش امتیاز از حریف گرفت و در ازای آن یک بار هم خاک شد تا نتیجه نهایی کشتی 14-10 به سود وی شود و سومین پیروزی هم حاصل شود.

70 کیلو گرم – حسن یزدانی 10 – دبیرگادژیف 8

حسن یزدانی یکی دیگر از آن چهره‌های جوانی بود که تیم ملی با خود به آمریکا برده بو. پدیده جوان جویباری کشتی ایران که با قامتی کشیده نوید ظهور یک چهره جهانی دیگر از مکتب کشتی جویبار را می‌دهد. دو امتیاز اول کشتی حاصل خارج شدن دو کشتی‌گیر از تشک بود تا نتیجه بازی در دقایق ابتدایی 1-1 برابر باشد. اما در ادامه این گادژیف بود که با خاک کردن یزدانی 3-1 پیش افتاد اما یزدانی در لحظات پایانی وقت اول با کسب یک دو امتیاز بازی را به تساوی بکشاند.

در آغاز وقت دوم یزدانی بار دیگر از تشک خارج شد تا نتیجه کشتی 4-3 به سود حریف شود. اما در یک کشتی پر افت و خیز در وقت دوم مدام یزدانی امتیاز گرفت و پیش افتاد و گادژیف جبران کرد تا اینکه در پایان یزدانی با نتیجه 10-8 حریف باتجربه خود را شکست داد و موجب عصبانیت او شد.


74 کیلوگرم: مرتضی رضایی قلعه 10 - جبرئیل حسن اف 0

رضایی قلعه در وقت اول یک بار حریف را روی پل نگه داشت و یک بار هم بیرون بردن حریف در حالت کنده 3-0 پیش افتاد و این درحالی بود که حسن اف به شدت از ناحیه مچ پا آسیب دیده بود.

در وقت دوم هم رضایی موفق شد روی فیتوی حریف، او را روی پا نگه دارد و دو فتیله بارانداز هم زد تا 6-0 پیش افتد. رضایی با خاک و دو فتیله بارانداز نتیجه را 10 بر صفر کرد تا ایران با پنج برد پیاپی، به فینال جام جهانی برسد.

86 کیلوگرم: میثم مصطفی جوکار 12 - الکساندر گوستیف 1

جوکار در حالی که در وقت اول اخطار کم کاری گرفت و یک بر صفر عقب افتاد، در سه دقیقه دوم حریف را از نفس انداخت و با خاک کردن های پیاپی، بارانداز و اجرای فن سگک 12 بر یک پیروز شد تا ششمین برد نصیب ایران شود.

97 کیلوگرم: رضا یزدانی 1 - شریف شریف اف 8

یزدانی در این کشتی تشریفاتی نشان داد که از آمادگی لازم هم بدور است و 8 بر یک مغلوب قهرمان المپیک لندن شد.

125 کیلوگرم: پرویز هادی 13 - جمال الدین ماگومداف 2

ماگومداف مقابل قهرمان آسیا و بازیهای آسیایی حرفی برای گفتن نداشت و هادی در یک مبارزه یک طرفه به برتری 13 بر 2 رسید تا در نهایت ایران با نتیجه 7 بر یک آذربایجان را شکست دهد و حریف آمریکا در فینال شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
10 ثانیه کشتی به یک سال کل لیگ برتر شوتبال می ارزد، کشتی گیران با غیریتی که:
1- قهرمان جهام می شوند.
2- ادعا ندارند.
3- تمریناتشان بیشتر است.
4- آسیب دیدگی شان بدتر است.
5- ولی دستمزد کم دارند و رسانه ها کم خبر درج می کنند.
ولی در عوض شوتبال ما:
1- هیچ مقامی کسب نکرده است.
2- ادعایشان گوش فلک را کر کرده است.
3- دستمزد یک شوتبالیست اندازه ی بودجه ی یک سال فدراسیون است.
4- تیتر روزنامه ها برای شوتبال چندین برابر تمام رشته های ورزشی است.
تا کی باید تاوان شوتبال را بدهیم. شوتبال را تعطیل کنید و بودجه ی آنرا به ورزش های دیگر بدهید. ورزش فقط شوتبال نیست. کشوری مثل نروژ به شطرنجباز خود افتخار میکند و بسیاری دیگر از کشورها.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
کمی موافقم. ولی فوتبال پر نشاط تره
جفری1
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
واقعا گل گفتی عزیزم ولی کو گوش شنوا؟ پس این دلالها ازکجا این مملکت را سر کیسه کنند؟
امیرحسین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
احسنت !!!
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
خیلی ها نظر شما رو ندارن یادتون نرفته که کشتی واسه موندن تو المپیک چقدر کمپینگ راه انداخت!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
شما را به خواندن مطلب گارسیا مارکز در مورد فوتبال دعوت می کنم. همه انتقاد از فوتبال دارند ولی نفرت را مطمین نیستم. من هم فکر می کنم فوتبال نباید دولتی باشد در آن صورت مالک به بازیکنش 1 میلبارد بدهد یا 100 میلیارد کسی را ناراحت نمی کند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
حالا شمارو لطفا جو نگیره
فقط و فقط ایران
یاشاسین ایرانیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
گفته شده در توران کورش چوپان قوم یهود بوده است
ورزشهای داخل سالن ما همیشه حرف اول رو میزنن. البته برخی از رشته های غیر سالنی هم خیلی خوبن مثل فوتبال ساحلی
Salam,

Khoda ghovvat
Zende baad Iran
این که تیم منتخب جویبار یود. بهتر است تیم ملی سهمیه بندی شود. ما روزگاری بغیر از تهران از خراسان کرج و گیلان و کرمانشاه وحتی فارس و اصفهان کشتی گیران خوبی در تیم ملی داشتیم. جرا ورزش کشتی ما محدود به یک استان و حتی یک شهر شده است؟
با سلام
دایی سید احمد محمدی آقای لاری است. در متن اشتباهی رخ داده است. لطفا تصحیح شود. دایی ایشان اصلا کشتی گیر نیست. لطفا در مورد مطالبی که درج می کنید دقت نمایید.
با تشکر
فینال رو گذارش نمیکنین؟
پایند باد ایران و ایرانی
اقتدار ، پایمردی شکوه ....
را دیدیم ای عزیزان
پیروز باشید
به نظر من هم حيف يك ريال كه خرج شوتبال ميكنن
كل بودجشو قطع كنن تا اونهايي وارد اين ورزش بشن كه عاشق خود فوتبال هستند نه پولش
باور كنين اوضاع بهتر ميسه
کشتی گیران آذربایجان کم مانده بودند بچه های
دلاور ایران را روانه بیمارستان کنند .
ايران و جمهوري آذربايجان يك ملت و دو دولت.
به اميد اتحاد دوباره اين دو
اخلاق ورزشی نداری تیتر نزن
دم همه بچه ها گرم که یک دل و هم صدا به این موفقیت رسیدن با تمام مشکلاتی که دارند.
ممنون.من که از این موفقیت روحیه گرفتم مثل میلیونها ایرانی دیگه در جای جای ایران بزرگ.امیدوارم ایران در همه زمینه ها پیشرفت داشته باشه .
يه كم تو كشتي فرنگي هم كينه ها و كدورتهارو كنار بزاريم
برای دفاع از حرف حق فقط + کافی نیست
یاشاسین
سلام و تبریک.
اصلاحیه: بهنام احسانپور قهرمان بهشهری هست ، نه جویباری.
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی