بازدید 7305
نظر نمایندگان مجلس درباره انتشار فکت شیت؛

باید سند ایرانی منتشر شود تا در آینده قابل تغییر نباشد

همه سخنان رد و بدل شده بین مذاکره کننده‌ها شفاهی بوده و زمانی که آن‌ها این مذاکرات را روی کاغذ می‌آورند، این‌ها هم باید آن را مکتوب کنند؛ ظاهرا هر آنچه تا کنون گفته شده، غیر از چیزی است که در بیانیه آمده است.
کد خبر: ۴۹۰۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵ 13 April 2015
انتشار فکت شیت، بهانه یک عده را از بین می برد!در روزهای اخیر، موضوع انتشار فکت شیت، یکی از مهم‌ترین چالش های میان دولت و مجلس بوده است. برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر این باورند که ایران برای مقابله با اقدام آمریکایی‌ها در انتشار فکت شیت باید فکت شیت خاص خود را منتشر کنند، حال آنکه برخی دیگر از نمایندگان با انتشار آن مخالفند و این کار را به ضرر آینده مذاکرات می د‌انند.

عوض حیدر‌پور، یکی از موافقان انتشار فکت شیت از سوی وزارت خارجه ایران در گفت‌و‌گو با تابناک درباره این موضوع اظهار داشت: به نظر من، باید هر چه زود‌تر این فکت شیت منتشر شود و آقایان بیایند و همه این حرف‌هایی را که در این مدت به مردم گفته‌ یا در مصاحبه‌ها و در جلسات مجلس با نمایندگان مطرح کرده‌اند، جمع‌آوری و آنها را خلاصه‌وار منتشر کنند.

وی با بیان اینکه هیچ گونه نگرانی درباره انتشار فکت شیت وجود ندارد، گفت: باید همه واقعیت‌های موجود و هر آنچه مربوط به بیانیه موجود است، در اختیار مردم قرار گیرد؛ البته شاید گاه انتشار این سند به نفع مذاکرات نباشد، به هر حال باید این کار باید صورت گیرد.

حیدرپور بار دیگر موافقت خود با انتشار فکت شیت را اعلام کرد و عنوان داشت: انتشار فکت شیت، می‌تواند بهانه را از کسانی که در حال حاضر به دنبال بهانه‌جویی هستند بگیرد. فکت شیت، چیز آنچنانی نیست که بخواهند مخفی کنند. همین سخنان آقای عراقچی و ظریف را که در این مدت به مردم گفته‌اند، با اندکی ویرایش منتشر کنند تا بهانه یک عده از بین برود.

وی با بیان اینکه من خودم با حرف‌هایی که تا کنون گفته شده قانع شده‌ام، اظهار داشت: غرض من از انتشار گزارش برگ، همین حرف‌هایی است که گفته شده؛ بنابراین، همین بیانات مکتوب شود تا بهانه یک عده قطع گردد، چون متأسفانه عده‌ای هستند که با بهانه گیری بر سر این موضوع، همه زحمات این افراد را هدر می‌دهند.

امیر حسین قاضی‌زاده، دیگر نماینده‌ای که با انتشار فکت شیت ایرانی موافق است، در گفت‌و‌گوی خود با تابناک در این باره می گوید: هنگامی که برخی روایت خودشان را می‌نویسند، باید طرف ایرانی هم به عنوان یک سند بین المللی مستندات خود را ارائه کند.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: همه سخنان رد و بدل شده بین مذاکره کننده‌ها شفاهی بوده و زمانی که آن‌ها این مذاکرات را روی کاغذ می‌آورند، این‌ها هم باید آن را مکتوب کنند؛ ظاهرا هر آنچه تا کنون گفته شده، غیر از چیزی است که در بیانیه آمده است.

وی در خصوص انتظار خود از فکت شیت ایرانی گفت: هر چیزی که تاکنون از سوی آقایان گفته می‌شود، مکتوب شود تا به عنوان یک سند باقی بماند و در آینده قابل تغییر نباشد.

وی در پاسخ به اینکه عده‌ای اعتقاد دارند، شاید انتشار فکت شیت، قدرت چانه زنی در مذاکرات را کاهش دهد گفت: به نظر من بر عکس این است و قطعا قدرت را در چانه زنی‌ها بالا خواهد برد. چیزهایی که رئیس جمهور درباره نتیجه مذاکرات می گوید و ادعا دارند هم تحریم‌ها بعد از توافق برداشته خواهد شد، با آنچه آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها می‌گویند، مغایر است.

وی در پایان تأکید کرد: باید سند ایرانی منتشر شود و بماند تا آیندگان هم از آن آگاه شوند و در آینده نیز قابل تغییر نباشد. البته عده‌ای می‌گویند فکت شیت مختص امریکایی‌هاست و در دیپلماسی ایرانی وجود خارجی ندارد، ولی ما اکنون آن را منتشر می‌کنیم تا از این پس باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار