بازدید 2772

لغو جلسه شورای امنیت برای بررسی تحولات یمن

شورای امنیت، تاکنون موعدی را برای رأی‌گیری بر سر پیش‌نویس قطعنامه‌ای که توسط عربستان و اردن درباره یمن تنظیم شده است، مشخص نکرده است، اما به احتمال زیاد این رأی گیری امروز برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۹۰۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵ 11 April 2015
شبکه خبری المیادین اعلام کرد که شورای امنیت، نشست خود برای بررسی اوضاع یمن با حضور فرستاده ویژه سازمان ملل به این کشور را لغو کرد.

خبرنگار المیادین از نیویورک گزارش داد که جلسه شورای امنیت برای بررسی اوضاع یمن با حضور فرستاده ویژه سازمان ملل به این کشور لغو شده است.

به گزارش المیادین، شورای امنیت این نشست مشورتی را که قرار بود برای استماع به جمال بن عمر فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن برگزار کند، لغو کرده است.

خبرنگار المیادین همچنین اعلام کرد که شورای امنیت، تاکنون موعدی را برای رأی‌گیری بر سر پیش‌نویس قطعنامه‌ای که توسط عربستان و اردن درباره یمن تنظیم شده است، مشخص نکرده است، اما به احتمال زیاد این رأی گیری امروز برگزار خواهد شد.

انتظار می‌رود پیش‌نویس طرح کشورهای عربی خلیج‌فارس با مخالفت‌های روسیه مواجه شود. این پیش‌نویس بر تحریم تسلیحاتی گروه «انصار الله» تأکید کرده است.  به رغم حملات شدید جنگنده‌های متجاوز ائتلاف سعودی، انصار الله کنترل پایتخت یمن و برخی مناطق کشور را در دست گرفته‌اند و همچنان به پیشروی‌های خود ادامه می‌دهند.

اردن به عنوان تنها کشور عربی عضو شورای امنیت و همچنین کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس، دیروز پیش‌نویس قطعنامه را نهایی کردند.

در پیش‌نویس قطعنامه مجازات‌هایی چون مسدود ساختن دارایی و ممنوعیت مسافرتی در سطح جهان برای «عبدالملک الحوثی» رهبر گروه «انصار الله» در نظر گرفته شده است.

شورای امنیت در نوامبر گذشته «عبدالخالق الحوثی» و «عبدالله یحیی الحکیم» از رهبران انصارالله را در فهرست سیاه درج کرد.

عربستان سعودی که رهبری ائتلافی متشکل از 10 کشور به‌ویژه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس – به جز عمان- را به عهده دارد بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل، از دو هفته گذشته حملات هوایی علیه ملت یمن را با هدف حمایت از مشروعیت «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی این کشور شروع کرده است.

عربستان از بامداد ششم فروردین، پس از شکست تمام طرح‌ها و سیاست‌هایش در یمن، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داد، برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به یمن همراه شده اند.

بحرین، قطر، کویت و امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهایی هستند که در جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند. از آغاز تجاوز عربستان به یمن ده‌ها تن از شهروندان یمنی که در بین آنها شمار زیادی زن و کودک دیده می‌شوند، به شهادت رسیده یا زخمی شده اند. این در حالی است که بسیاری از زیرساخت‌های یمن نیز تخریب شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی